opnemen met de yamaha DS2416

Lid sinds
27 juli 2001
Berichten
570
Ik ben al een tijdje in het bezit van een yamaha DS2416 dsp kaart
maar kom er maar niet uit hoe ik in Logic en/of cubase audio op kan nemen die via de kaart inputs binnen komt.

Maak mij gelukkig en vertel mij hoe.
 
Ik ben al een tijdje in het bezit van een yamaha DS2416 dsp kaart
maar kom er maar niet uit hoe ik in Logic en/of cubase audio op kan nemen die via de kaart inputs binnen komt.

Maak mij gelukkig en vertel mij hoe.
Als dit nog het geval is ??? (na 20 jaar)
Ik heb sinds kort ook die kaart in m'n oude XP computer en werk daar dus met Logic Audio.
Als dat bij jou ook het geval is kan ik mss wel iets uitzoeken en meedelen.
Laat maar horen dan op welk OS jezelf werkt.
 
Ik vraag me af of er mensen deze kaart nog gebruiken als mainnterface. Ik heb em laatst uit nostalgische redenen weer met een oudere Cubase versie geïnstalleerd. In die tijd was het wel een goeie combi aangezien je de kaart/automaten binnen Cubase. Maar na versie SX3 was die mogelijkheid er niet meer.
Sonar had t/m versie 2 geloof ik ook de optie em aan te sturen.. Voor Logic weet ik het niet. Maar sowieso was de latency veel te hoog om em te gebruiken bij het spelen van een Synth plug-in oid.

Heb ook ooit nog eens 'n licentie gekocht voor het programma DSPctrl.. Naar mijn weten was dat samen met C-console de enige manier om de kaart te besturen als je DAW te nieuw was of de kaart niet werd ondersteund.

Maar we gaan de DS2416 vast en zeker nog terugzien in het geluidskaarten museum. :D Ik heb een hele verzameling DSP kaarten. In de tijd dat de DS2416 uitkwam was het een goeie oplossing om je CPU wat te ontlasten als je wat EQs, compressors en fx wilde. Toch was het toewijzen van alle kanalen binnen Cubase al een behoorlijke task voor de CPU.. Gek genoeg lag dat met 16 kanalen via 'n RME 9632Digiface bv stukken lager.. en de latency was dan ook nogeens goed genoeg om bv een VST synth aan te sturen (mocht de CPU het aankunnen..).
Maar leuke historie, dat zeker.. :)
 
Was zeker een interessante kaart, soort van 02R mengtafel in je pc. En de extra in/out zaten, geloof ik aan de voorkant van je pc kast. Wel tulp aansluitingen, dacht ik zo.
 
Back
Top