[techno] Pjotr G - Delirium

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
yow

Ik was wat sampletjes aan het knippen, toen ik ff de sampletjes "uittestte". Tja er ontstond vanzelf een loopje, dat als basis diende voor deze track. Roland MC-307 en E-mu ESI4000 turbo, gemixt op Behringer MX2442, met galm uit zoom rfx-1000 en delay uit n andere zoom RFX-1000.
Onder de noemer "harde loopjes techno" (niet zo hard hoor :) )

De track heet "delirium" en valt hier te downloaden
http://home.planet.nl/~gomme000/Pjotr_G_-_Delirium.mp3

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
 
Had m'n versterker een beetje te hard staan.... errug lekker! :duivels:

Druid

PS: Ik vind er van dat het erg lekker is 8)
 
De kick vind ik maar slapjes, dus ik mis een bepaalde drjifveer. Verder wel echte technogeluiden. Ben niet echt heel enthousiast, sorry.
 
'k hoor eigenlijk alleen maar ritme, wat goed gedaan is. maar alleen het ritme is wel een beetje kaal IMO. ik vind het ook wat dof klinken..:)
 
daar heb je wel gelijk in....misschien kan ik nog iets leuks doen met synthgeluidjes moet ik ff kijken....maar dat leidt de aandacht zo af van ritme :)

De kick kan eventueel vervangen worden, maar ik heb er zelf niet echt n probleem mee? wel lekker "plastic"
 
okay! Het nummer zoals ik hem hoor:
* Het nummer heeft ondanks zijn 4 to the floor beat een lekker breaky gevoel door het speelse gebruik van de snares.
* Het hoge geluidje wat erdoor gaat (een kort staccato achtig synth geluidje?) is lekke rherhalend.
* Dan komt er een 2e synth geluidje bij en neemt de druk van het ritme iets af. Even wat ruimte om te ademen.
* ride erbij met wat andere percussie
* Ride er weer uit spanning opbouwen met de snare
* Op 2 minuut 18 komt er een geluidje bij in wat op de 2e afterbeat zit. En glijdt er heel stiekum nog een geluidje bij in?
* leuk gedaan met dat spinback effect.
* Na 3 minuut 50 ongeveer gebeurt er weinig en is het afbouwen geblazen

conclusie:
Dansbaar, maar toch relaxed omdat het iets van een glijvlucht gevoel heeft.
Zwaar herhalend ritme dat niet echt verveeld door er toch enige variatie in te houden
Na 3 minuut 50 lijkt de koek een beetje op te zijn.
Ik hou wel van minimale veranderingen in een track, maar soms kan het toch enigszins saai worden.


NIET SLECHTE MARIO!
 
Niet mijn stijl maar als ik de technozaal van houseparty's sta hoor ik geen verschil met jouw nummer. Zal wel goed zijn dus! :)
 
Lekker loopje! Dat heb je ieg al goed gedaan! Maar het klinkt wel wat dof, je moet de hoge geluiden wat meer naar voren halen. En die ride mag wel wat meer gecompressed worden met de beats, dan pompt ie wat lekkerder.

Voor de rest (wederom) een geslaagde techno track (y)

Tilburg's kwaliteit zeg maar :D
 
heerlijk trackje P...

goed ritme, heerlijk techno plaatje voor het midden van de avond :)

:okdan:
 
wow, lekker man!

Het klinkt zoals vorigen al zeiden wat dofjes maar voor de rest zit ie super in mekaar naar mijn idee.
Ook niks van synths toevoegen want het is al vol genoeg.

ik zou zeggen, persen die hap!
 
hey

het klinkt niet rond, het is naar mijn mening nog niet afgemixt..
maar ook hoor ik veel toffe ideen die niet zijn uitgewerkt..

het is net alsof ik Ken Ishii hoor mixen.. ik hoor wel 3 of 4 potentiele platen
die elk gemixt worden..
 
dank je :) ik heb niettemin je losse thread toch maar weggehaald :D

Algemene tendens is toch wel dat het wat te dof is gemixt, ik zal m over een tijdje denk ik opnieuw proberen uit te mixen

bedankt voor jullie reacties!
 
Re: delerium

Re: delerium

Origineel geplaatst door dizzy
het nr klinkt lekker echt iets voor het tri lamb label


toppie

Tri lamb? Wat voor label is dat? Is het een Neerlands label? Heb je mischien een Url of wat info daarover? Kben nl. hard opzoek naar labels, en mijn stijl is een beetje zoals die van Pjotr G.
 
ghehe ik ook
 
rustgevende techno!!!

rustgevende techno!!!

ik luisterde dit en vloog in gedachten terug naar shockers2000, Ken Ishi en Jeff Mills achter de decks!
dansen dansen dansen
thnx!
 
Zeker wel vet nummer! Normaal houd ik niet zo van die eentonige liedjes maar deze klinkt wel vet! Alleen wel zoals de meeste al gezegd hebben een beetje dof.

Tim
 
Qua opbouw vind ik het nummer gewoon goed!

Na de break verwacht ik (voor mijn gevoel) iets extra opzwepends, wat uit blijft.

De kick is inderdaad te mager en een ondersteunde, zware bassline zou wel lekker zijn. Houd er wel van als mijn maag wat opgetild wordt ;)

Maar goed... tis altijd makkelijk om commentaar op iemands werk te leveren. Ik denk dat dit nummer al een heel eind staat. Een goede producer er overheen voor een knallende eindmix en hij kan geperst worden.

BTW: Tim B?? Die naam werd jaren geleden al gebruikt door een hardcore producer uit de stal van DJ Rob. Waren ook zijn initialen ;)
 
Back
Top