I Wish Jam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Blij dat iedereen mijn cover zo goed vindt! :D


2 vragen:

1: hoeveel layers heb je gebruikt?
2: zou je hem ook in mineur willen zetten?

1] Ik wou dat ik (ook) kon zeggen dat ik 396.831 layers had gebruikt, maar het zijn er jammer genoeg maar 2.. 1 voor de Casio en 1 voor de extra ruis (+sample)..

2] Nee, sorry ik ben echt niet zo'n goede keyboardspeler, zoals gedacht wordt... Dit viel eigenlijk al niet mee met die latency van ongeveer 1 seconde..!!

Ik hoop dat ik ooit erg goed word met eigen nummers, maar dan heb ik waarschijnlijk een paar synths nodig... Die casio is niet helemaal perfect..
 
Heb je die casio op zolder gevonden en was je vergeten dat je hem had? Anyway, misschien heb ik nog wel een brakke juno 60 voor je liggen...
 
Blij dat iedereen mijn cover zo goed vindt! :D


Ik hoop dat ik ooit erg goed word met eigen nummers, maar dan heb ik waarschijnlijk een paar synths nodig... Die casio is niet helemaal perfect..

Tsja,.. je kunt misschien wel net zo goed worden,.. maar zo origineel als onze eigen Berdsely,.. dat zit er jammer genoeg weer niet in,. Dat is gewoon een klasse apart! Misschien moet je wat meer je eigen stijl ontwikkelen.
En er is echt niks mis met die casio,. dat is een supersynth,. JMJ, Vangelis en een hoop andere bekende synth-helden zijn tenslotte ook op een casio begonnen,.. En Bob Moog heeft daar ook een hoop ontwerpen van gekopieerd,..dat hoort iedereen direct,..
Je moet alleen meer oefenen en leren werken vanuit je beperkingen!

Maar buiten dat,..ik herken direct je rauwe talent en heel t forum gelooft in je!!!!! :okdan: Keep it up! :mega:
 
Bedankt voor de tips en aanmoediging!! Hier ga ik ECHT wat mee doen, dat beloof ik!!
Die casio had ik inderdaad weer gevonden, lag ergens in een kamer van me en kwam ik tegen toen ik naar het toilet moest en me vergiste van deur.

Maar ik geloof dat ik nu een topic van Tyros aan het misbruiken ben en da's niet helemaal netjes..
 
Okee, laatste reactie van me hier dan om te laten zien dat ik echt wel wat doe met jullie adviezen:

KliK
 
Okee, laatste reactie van me hier dan om te laten zien dat ik echt wel wat doe met jullie adviezen:

KliK


Geweldig, origineel is het natuurlijk al een meesterwerk maar de manier waarop je al die ruis layert maakt het voor mij net even af. :okdan:
 

Dit is de originele versie trouwens van de Vlaamse broertjes van Passel.
Ze wonnen de rechtszaak van de een of andere Michaël Jackson die hun nummertje had gejat.
Maar talent genoeg hier op het forum dat hoor je zo.
 
nee, maar ze hebben wel gelayerd, en hem in c mineur gezet!
 

De Casio Modular. MX-1 vonden ze toch mooier...
 
Okee, laatste reactie van me hier dan om te laten zien dat ik echt wel wat doe met jullie adviezen:

KliK

Erg mooi,.. strak gespeeld,..ligt goed in de mix,. signaal/ruis verhouding dik in orde,..
en prachtig mooi hoe je dat originele kansloze deuntje hebt omgetoverd tot iets met echte hitpotentie! Een voorbeeld voor de rest van de prutsers hier op t forum!

Big up dude!!!:okdan::okdan::okdan:
 
Ik heb weer een cover gemaakt (Aurora van Nova!!!!) en er zit nu ECHT progressie in! Ben er zeker tevreden over!! :halleluja

Ik kwam er achter dat die ruis versterkt werd doordat ik het te zacht opnam.. :stupid

Verder heb ik jullie tips opgevolgd: ik heb wat met panning gedaan en wat EQ en het klinkt echt een stuk beter! Nog niet helemaal perfect, maar zeker goed!

'k Heb dan natuurlijk ook niet zo'n kinderprogramma gebruikt als FL ofzo, maar heb in 't begin (en tussendoor) live mee gedrumd met percussie geluiden enzo.

Verder heb ik ook echte analoge eigengemaakte samples gebruikt (ingebouwde analoge microfoon van mijn Casio ingefloten en die met een analoge kabel aan mijn pc aangesloten). Gaf wel een beetje ruis bij dat geluid, maar dat heb je met analoge synths ook!

Hoop dat jullie hem goed vinden!!!!! :okdan:

Klik
 
Ik heb weer een cover gemaakt (Aurora van Nova!!!!) en er zit nu ECHT progressie in! Ben er zeker tevreden over!! :halleluja

Ik kwam er achter dat die ruis versterkt werd doordat ik het te zacht opnam.. :stupid

Verder heb ik jullie tips opgevolgd: ik heb wat met panning gedaan en wat EQ en het klinkt echt een stuk beter! Nog niet helemaal perfect, maar zeker goed!

'k Heb dan natuurlijk ook niet zo'n kinderprogramma gebruikt als FL ofzo, maar heb in 't begin (en tussendoor) live mee gedrumd met percussie geluiden enzo.

Verder heb ik ook echte analoge eigengemaakte samples gebruikt (ingebouwde analoge microfoon van mijn Casio ingefloten en die met een analoge kabel aan mijn pc aangesloten). Gaf wel een beetje ruis bij dat geluid, maar dat heb je met analoge synths ook!

Hoop dat jullie hem goed vinden!!!!! :okdan:

Klik


De eerste keer was grappig, de 2e keer minder, maar nu is het echt niet leuk meer..een grapje kan niet tot in den treuren worden gebruikt...hij raakt een keer op.

hmdusss
 
Hmm,.. valt t iemand op dat Bradsel langzaamaan Six z'n kutnummerdraadje aan t overnemen is? Of ben ik de enige die zijn ware ambities doorheeft???,. Ik zeg je,.. beetje omslachtige manier,.. maar getuigt wel van een soort van evil genius!!!

@ zoidy,.. Prachtig weer,.. je flikt t mooi weer,.. wederom zo'n kansloos origineel waar je dan toch maar mooi weer iets moois van weet te maken,...
maar,..
vond je vorige cover toch een stuk beter,.. ik ben bang dat je misschien iets te hard je best doet,..
go with the flow man,.. laat t rustig tot je komen en probeer niks te forceren!
Wacht gewoon rustig tot je voelt dat je in sync en perfecte harmonie bent met het universum, jezelf en Bradley.
Dan gaat t je vast een stuk makkelijker af!

En oh ja,. ik heb t idee dat op 01:14 je timing net een tikkeltje off is,..
Bijna onhoorbaar,. maar toch!

Op je mix heb ik echt niks aan te merken,. heel profi,..en waar heb je t laten masteren?
Geen idee hoe je t hebt geflikt maar hier knalt t echt uit mn speakers en al mn visite sprong spontaan op en ging los alsof t parkzicht was op zondagmorgen 8 uur!
Ik durf te wedden dat t niet lang duurt voor jij wereldwijd ontdekt wordt,.. Moet je alleen nog ff onder dat wurgcontract van het kraakpoepkanaal zien uit te komen!
 
Hier kan ik het niet meer dan mee eens zijn:).
Ik ben qua opnemen nog een beginnertje, ik begin nu pas door te krijgen hoe ik tracks zelf maak en hoe ik ze ook beter krijg... 1 x is dat grapje over die ruis en mijn slechte spel wel leuk, maar daarna word het steeds vervelender.

Was een reactie op Rubbah, ben hem vergeten te quoten.
 
Hmm, begint men het dan eindelijk door te hebben dat iedere keer vrijwel dezelfde ellende vervelend begint te worden?

Dan wordt 't tijd om er iets mee te doen, en voor mij om er langzaam mee te stoppen..




misschien.. ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top