I Wish Jam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar ff serieus, ik snap werkelijk waar niet dat Bradley alle opbouwende kritiek die hij tot nu toe heeft gekregen nog steeds niet heeft meegenomen bij het maken van een nieuwe track.

Waar schort het tot nu toe de hele tijd aan en ook deze keer weer :

1 ) Niet strak opgenomen wegens achterwege laten van een sequencer
2 ) Brakke opnamekwaliteit
3 ) Geen panning en EQ voor de verschillende geluiden
4 ) Weer een cover
5 ) track duurt te kort (althans, in huidige verschijningsvorm, te lang eigenlijk)
6 ) Redelijk beroerde geluiden
7 ) Geen effecten
8 ) Geen originaliteit, behalve dan dat de mix van bovenstaande ingredienten behoorlijk origineel is
9 ) Geen progressie tov voorgaande tracks
10 ) Deze track waarschijnlijk niet meer bijgewerkt wordt en aan de kant wordt geschoven voor een nieuw te maken track

Ahum. Doe nou 's een keertje echt je best, gozer! :dubbel:

Wat voor sequencer moet ik dan gebruiken voor Audio opnames?
Opname kwaliteit is goed(44,100khz 320kbps 16bit)
EQ doe ik af en toe om een basje wat meer attack te geven een wat feller geluid..)
De korte track... ja, Ik weet het, En ik wil ook wel langer, maar het was al wat later toen ik begon...

Geluiden zijn redelijk kut, maar wat wil je... heb alleen maar 80`s spul + een Ctk-100 en de Juno-60 is nogsteeds niet terug..

Deze track wordt inderdaad aan de kant geschoven omdat ik meestal gewoon voor de lol wat nummers opneem(heb er nu 300+)...

Ik wil wel meer en beter opnemen, maar het afluisteren doe ik nu via een 2,1 set van Logitech(geen beroerde trouwens, de Z-2300) maar ik heb nog niks anders.... en ik ga eerst de studio inrichten voordat ik daar aan ga denken!.

Progressie komt wel absoluut, geloof me, En ik doe ook wel wat met julie tips. zeer zeker wel, maar ja... ik moet mezelf wat meer tijd geven voor een track, de meeste tracks die ik maak ben ik net 1 uurtje aan bezig(die i wish jam was net 10 minuten werk)

En, dat het niet strak is... ja dat klopt, Dat vindt ik zelf ook niet alles, maar dat Casio keyboardje heeft 49 toetsen van vederlicht plastic, Als je ze indrukt dan wijken ze letterlijk 1 - 2 mm uit naar rechts/links...

Ik beloof dat er absoluut progressie in komt, en mijn tracks plaats ik totdat ik een ECHT goede SF waardige track heb(Wat aan julie maatstaven te zien, waarschijnlijk nog wel duurt tot 2013) in de kutdraad of Snippets!
 
Deze thread bewijst het. Coverbands. Niemand houdt er écht van, maar het trekt toch volle zalen.
 
'k Ben eigenlijk wel een beetje aangestoken... Hier is een covertje van mij op m'n casio:

KliK
 
[/quote]Wat voor sequencer moet ik dan gebruiken voor Audio opnames?[/QUOTE]
Probeer ableton of cubase eens op de kop te tikken.

[/quote]Opname kwaliteit is goed(44,100khz 320kbps 16bit)[/QUOTE]
Zegt niets.
als je een mixer aansluit, en je draait alle knoppen naar links (zodat je niets meer hoort)....en je neemt dat signaal op op 44,100khz 320kbps 16bit...dan heb je een mooie: 44,100khz 320kbps 16bit opname, waar verder niets op staat. de opnamekwaliteit zegt niet alles over de kwaliteit vd opname.

[/QUOTE]EQ doe ik af en toe om een basje wat meer attack te geven een wat feller geluid..)[/QUOTE]
En waar doe je dat? dat EQ-en? in Cool edit?

[/QUOTE]Deze track wordt inderdaad aan de kant geschoven omdat ik meestal gewoon voor de lol wat nummers opneem(heb er nu 300+)...[/QUOTE]
Je kunt beter je tijd steken in het ; hoe maak ik 1 tof nummer, ipv 300 onbruikbare ringtones! kijk op youtube , struin het indernet af.
Wat voor nummers wil je maken? weet je dat al? ik ken namelijk niemand in mn vriendenkring die voor de lol pipi langkous spelen, behalve voor hun kinderen.
Dus voordat je ergens aan begint, denk er even overna....welk plannetje ga je trekken om dat vette nummer te maken dat je wilt maken...

[/QUOTE]
Ik wil wel meer en beter opnemen, maar het afluisteren doe ik nu via een 2,1 set van Logitech(geen beroerde trouwens, de Z-2300) maar ik heb nog niks anders.... en ik ga eerst de studio inrichten voordat ik daar aan ga denken!.[/QUOTE]

Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik zou als ik jou was geen geld steken in een enorme studio (wat ben je allemaal van plan dan?), maar in software om lekker mee te kunnen opnemen en sequencen en te quantizen! En doe je omgeving een lol, en koop een koptelefoon, die lekker zit, en een fijn geluid geeft. Tevens koop je een mixer om al je casio's in te prikken, en leuke actieve speakers voor als de rest vh gezin naar een museum is, en jij lekker kan knallen! (dus ; software, mixer, koptelefoon, actieve speakers < hoeft allemaal niet duur te zijn.)


[/QUOTE]Progressie komt wel absoluut, geloof me, En ik doe ook wel wat met julie tips. zeer zeker wel, maar ja... ik moet mezelf wat meer tijd geven voor een track, de meeste tracks die ik maak ben ik net 1 uurtje aan bezig(die i wish jam was net 10 minuten werk)[/QUOTE]
Smoesjes :)
Er zijn weinig mensen die in een uur een heel nummer in elkaar flanzen, dus een uur is niets, laat staat 10 minuten. Als je weet dat iets kut is, waarom post je het dan?!

[/QUOTE]En, dat het niet strak is... ja dat klopt, Dat vindt ik zelf ook niet alles, maar dat Casio keyboardje heeft 49 toetsen van vederlicht plastic, Als je ze indrukt dan wijken ze letterlijk 1 - 2 mm uit naar rechts/links...[/QUOTE]
Nog meer smoesjes :) Als alle toetsen dat hebben, dan kun je daar rekening mee houden, en je timing erop aanpassen.
En als jij in software je gepingel opneemt als midi, dan kun je het quantizen, en staat alles strak.

[/QUOTE]Ik beloof dat er absoluut progressie in komt, en mijn tracks plaats ik totdat ik een ECHT goede SF waardige track heb(Wat aan julie maatstaven te zien, waarschijnlijk nog wel duurt tot 2013) in de kutdraad of Snippets![/QUOTE]

Ik denk dat het nog wel wat langer zal duren. Zolang jij met casio beats blijft componeren zul je op dit niveau blijven hangen.
Je kunt redelijk pingelen heb ik gezien in een filmpje (beter dan ik in elk geval), dus daar ligt het niet aan.

Succ7!
 
'k Ben eigenlijk wel een beetje aangestoken... Hier is een covertje van mij op m'n casio:

KliK


Moest zo hard bulderen vh lachen dat ik mn kind heb wakker gemaakt.....thanks :( :stupid:halleluja
 
Wat voor sequencer moet ik dan gebruiken voor Audio opnames?[/QUOTE]
Probeer ableton of cubase eens op de kop te tikken.

[/quote]Opname kwaliteit is goed(44,100khz 320kbps 16bit)[/QUOTE]
Zegt niets.
als je een mixer aansluit, en je draait alle knoppen naar links (zodat je niets meer hoort)....en je neemt dat signaal op op 44,100khz 320kbps 16bit...dan heb je een mooie: 44,100khz 320kbps 16bit opname, waar verder niets op staat. de opnamekwaliteit zegt niet alles over de kwaliteit vd opname.

[/QUOTE]EQ doe ik af en toe om een basje wat meer attack te geven een wat feller geluid..)[/QUOTE]
En waar doe je dat? dat EQ-en? in Cool edit?

Ja, met de Graphic Equalizer!

[/QUOTE]Deze track wordt inderdaad aan de kant geschoven omdat ik meestal gewoon voor de lol wat nummers opneem(heb er nu 300+)...[/QUOTE]
Je kunt beter je tijd steken in het ; hoe maak ik 1 tof nummer, ipv 300 onbruikbare ringtones! kijk op youtube , struin het indernet af.
Wat voor nummers wil je maken? weet je dat al? ik ken namelijk niemand in mn vriendenkring die voor de lol pipi langkous spelen, behalve voor hun kinderen.
Dus voordat je ergens aan begint, denk er even overna....welk plannetje ga je trekken om dat vette nummer te maken dat je wilt maken...

[/QUOTE]
Ik wil wel meer en beter opnemen, maar het afluisteren doe ik nu via een 2,1 set van Logitech(geen beroerde trouwens, de Z-2300) maar ik heb nog niks anders.... en ik ga eerst de studio inrichten voordat ik daar aan ga denken!.[/QUOTE]

Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik zou als ik jou was geen geld steken in een enorme studio (wat ben je allemaal van plan dan?), maar in software om lekker mee te kunnen opnemen en sequencen en te quantizen! En doe je omgeving een lol, en koop een koptelefoon, die lekker zit, en een fijn geluid geeft. Tevens koop je een mixer om al je casio's in te prikken, en leuke actieve speakers voor als de rest vh gezin naar een museum is, en jij lekker kan knallen! (dus ; software, mixer, koptelefoon, actieve speakers < hoeft allemaal niet duur te zijn.)

Studio is niet groot of zo, dingetje is 12 vierkante meter, En de spullen die ik al heb komen er in, En een drumstelletje en een bank... kosten zijn vrij laag


[/QUOTE]Progressie komt wel absoluut, geloof me, En ik doe ook wel wat met julie tips. zeer zeker wel, maar ja... ik moet mezelf wat meer tijd geven voor een track, de meeste tracks die ik maak ben ik net 1 uurtje aan bezig(die i wish jam was net 10 minuten werk)[/QUOTE]
Smoesjes :)
Er zijn weinig mensen die in een uur een heel nummer in elkaar flanzen, dus een uur is niets, laat staat 10 minuten. Als je weet dat iets kut is, waarom post je het dan?!

Wil graag weten wat mensen er van vinden, dat geeft mij ook een soort extra zekerheid!

[/QUOTE]En, dat het niet strak is... ja dat klopt, Dat vindt ik zelf ook niet alles, maar dat Casio keyboardje heeft 49 toetsen van vederlicht plastic, Als je ze indrukt dan wijken ze letterlijk 1 - 2 mm uit naar rechts/links...[/QUOTE]
Nog meer smoesjes :) Als alle toetsen dat hebben, dan kun je daar rekening mee houden, en je timing erop aanpassen.
En als jij in software je gepingel opneemt als midi, dan kun je het quantizen, en staat alles strak.

Ik ga het juist niet opnemen in Midi, ik vindt Audio veel fijner, Tuurlijk je kan niet/minder quantizen, maar toch...

[/QUOTE]Ik beloof dat er absoluut progressie in komt, en mijn tracks plaats ik totdat ik een ECHT goede SF waardige track heb(Wat aan julie maatstaven te zien, waarschijnlijk nog wel duurt tot 2013) in de kutdraad of Snippets![/QUOTE]

Ik denk dat het nog wel wat langer zal duren. Zolang jij met casio beats blijft componeren zul je op dit niveau blijven hangen.
Je kunt redelijk pingelen heb ik gezien in een filmpje (beter dan ik in elk geval), dus daar ligt het niet aan.

Succ7![/QUOTE]


Thanks!
 
'k Ben eigenlijk wel een beetje aangestoken... Hier is een covertje van mij op m'n casio:

KliK

:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

hahahahaha, je kon mij wegdragen toen je die cheesy hondjes samples erbij in speelde hahahaha. Knap dat je zelfs de ruis kwaliteit heb benaderd! Ik vind dat je de essentie van het nummer erg goed heb verwoord via deze vrije jam :D.
 
Mag best vinden, maargoed... Ik kan sowieso beter.
 
Laat dat zien dan!
 
Jaa laat horen, want dit is te erg voor worden.
Als je zo veel beter kan dan stop met het maken van forum posts met dit sort pruts muziek, zonde van je tijd vind ik.
Volgens je zelf kan je goed spelen, dus ik zit met spanning te wachten op iets leuks (geen cover aub)
Als je iets leuks maakt dan wil ik het graag voor je mixen (op best effort)
 
'k Ben eigenlijk wel een beetje aangestoken... Hier is een covertje van mij op m'n casio:

KliK

Vette shit dude,. :okdan: Voowal zoow doowgaan!!! :halleluja
foto.jpg


Deze ook van jou toevallig?? Of was dit nou weer van Braadslee?? Ik hou jullie bijna niet meer uit elkaar joh,..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top