I Wish Jam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Lid sinds
5 Maart 2007
Berichten
1.723
Locatie
Hilversum
Gisteravond even een korte *Jam* sessie opgenomen.
Heb met cool edit wat zitten multitracken met de Casio, en dacht... hmm, klinkt wel een beetje als een jam sessie!..

Neem eigenlijk nooit van dit soort dingen op, dus hoop dat het gelukt is!
 

Attachments

  • I wish Jam.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 55
Wild wild west?

Tyros.. ik moet zeggen dat je nu toch een soort van stijgende lijn te pakken hebt..

De opname is echt slecht (dat besef je vast zelf ook) erg doffig.. en multitracken in cool edit is daar vast de oorzaak van, dus daar valt nog veel winst te behalen..

Maar de compositie en melodie die je hebt ingespeeld zijn best ok!

Natuurlijk is het een cover, maar ik vind dat je ook best es wat positief commentaar mag hebben na deze inspanning!

Ben trouwens wel benieuwd of je met deze thread meteen weer 5 pagina's vol reactie krijgt.. ;)
 
Dat de opname zo dof is dat komt door de casio... de meeste sounds hebben te veel laag.
 
kaas.jpg


Leuk gespeeld, maar niks 'vernieuwends' voor jouw doen.
 
Dat baslijntje klinkt wel bekend (jameroquai) en ondanks de crappy kwaliteit, luistert het wel aardig.
 
Logisch op een KAASio.
Maar Brad, heb je de Casio weer herontdenkt ofzo dat je de DX-7 weer even opzij hebt gezet?

Ja zo`n beetje wel, ik zit met alle 4 wat te pikvogelen op het ogenblik...
Krijg volgende maand een gitaar binnen!, en ga dan kijken wat ik daar mee kan!..

@ UrsaMajor..
Het baslijntje is van Stevie wonder - I Wish!
 
verschrikkelijk dit :D

zowel kwa geluid als kwa strakheid van spelen. Dat jullie dat niet horen is wel verontrustend hehehe :D
 
Ach, probeer maar eens constant strak te spelen op een CTK-100, Die toetsen zijn uber kut hebben geen feel en als je ze indrukt gaan ze bijwijze van spreken van Links naar rechts, het is heel slecht gebouwd..

Maar hij klinkt zoo verschrikkelijk lekker 90`s tonebank!!

Dat orgel vindt ik verschrikkelijk lekker klinken!
 
Gisteravond even een korte *Jam* sessie opgenomen.
Heb met cool edit wat zitten multitracken met de Casio, en dacht... hmm, klinkt wel een beetje als een jam sessie!..

Neem eigenlijk nooit van dit soort dingen op, dus hoop dat het gelukt is!

Niets meer aan doen! :halleluja

Next! :W
 
Die Casio heb ik ook gehad denk ik, is dat die met die vettige smakgeluidjes als je een nieuwe sound uit de tonebank kiest?
 
Neem eigenlijk nooit van dit soort dingen op


AHUM?! toch hoor ik regelmatig wat voorbij komen...


sorry, maar ik vind het hele stukkie klinken als een gratis ringtone...

wel goed dat je het opneemt, want dan kun je het zelf ook beluisteren (hoe slecht het eigenlijk klinkt). het mooie van opnemen is dat je met steeds meer dingen rekening gaat houden, zodat je opnames steeds beter worden.
ik vraag me alleen af waar je naartoe wilt met je muziek/ ringtones.
wil je voor de v&d zitten met een hoedje op de grond, terwijl je casio er een beatje uitgooit, terwijl jij berend botje, kortjakje, pippi langkous of het smurfenlied pingelt?

ik zou zeggen; maak eens een beat (of jat er een) en ga daar eens wat op inspelen. zal al stukken schelen kwa kinderlied-gehalte!

succ6!
 
Laatst gewijzigd:
met een hoedje op de grond, terwijl je casio er een beatje uitgooit, terwijl jij berend botje, kortjakje, pippi langkous of het smurfenlied pingelt?

Mischien een goed idee voor koninginnendag? voor het hilvertshof ofzo..:okdan:
 
het klinkt beroerd
het heeft niks met een jamsessie te maken
het is niet zo geod gespeeld, de sounds zijn kuttig
het is zo jammer dat je jezelf niet wat meer wil ontwikkelen
ik ben erg benieuwd naar het gitaargeweld straks
verder is je enthousiasme benijdenswaardig :)
 
ja, mn stemming raakt er ook van in een mineur :)
 
maar ff serieus, ik snap werkelijk waar niet dat Bradley alle opbouwende kritiek die hij tot nu toe heeft gekregen nog steeds niet heeft meegenomen bij het maken van een nieuwe track.

Waar schort het tot nu toe de hele tijd aan en ook deze keer weer :

1 ) Niet strak opgenomen wegens achterwege laten van een sequencer
2 ) Brakke opnamekwaliteit
3 ) Geen panning en EQ voor de verschillende geluiden
4 ) Weer een cover
5 ) track duurt te kort (althans, in huidige verschijningsvorm, te lang eigenlijk)
6 ) Redelijk beroerde geluiden
7 ) Geen effecten
8 ) Geen originaliteit, behalve dan dat de mix van bovenstaande ingredienten behoorlijk origineel is
9 ) Geen progressie tov voorgaande tracks
10 ) Deze track waarschijnlijk niet meer bijgewerkt wordt en aan de kant wordt geschoven voor een nieuw te maken track

Ahum. Doe nou 's een keertje echt je best, gozer! :dubbel:
 
maar ff serieus, ik snap werkelijk waar niet dat Bradley alle opbouwende kritiek die hij tot nu toe heeft gekregen nog steeds niet heeft meegenomen bij het maken van een nieuwe track.

Waar schort het tot nu toe de hele tijd aan en ook deze keer weer :

goeie lijst,
maar misschien moeten we maar accepteren dat er verder geen progressie meer mogelijk is. Dit is wat hij kan, en hier stopt het. (zeg ik afgaande op de laatste 10 demo's die ik van hem gehoord / gezien hebt).

Op zich is daar niets mis mee, zolang hij er zelf maar plezier in heeft, maar het geven van tips heeft dan blijkbaar geen enkele zin blijkt wel.

Aan de lijst van jou wil ik dan nog wel een paar dingen waar die aan kan werken mocht die ooit nog het licht zien:
- TIMING!!!! de meeste covers die je speelt zijn in 4/4 maat. Als je een akkoord wisselt dan doe je dat in 99.9 procent van de gevallen op 1 van de kwartnoten van de maat (meestal de 1e kwartnoot). Als ik de demo's van je zie op youtube op de M3, dan zie je dat je heel erg focused op de melodylijn die je rechtsspeelt, en dat je dan af en toe denkt , hey, we gooien er een ander akkoordje in, en dan doe je dat ook maar direct volstrekt buiten de maat om. Dat is heel simpel op te lossen door daar gewoon op te letten en ook zoiets serieus te nemen.
- zet pas een track online als je zelf echt denkt, van dit is AF, dit kan ik echt niet meer verbeteren. Nu speel je een paar minuten en het wordt weer online gepleurd wat natuurlijk ook wel weer grappig is voor ons om even flink te lachen, maar je wordt natuurlijk op die manier nooit serieus genomen.
Als je echt iets posts waar je aandacht aan hebt besteedt dan horen we dat hier echt wel, dan kun je ook veel meer nuttigere tips krijgen om het te verbeteren.

voor de rest heeft demian het prima verwoord vind ik.
 
Die Casio heb ik ook gehad denk ik, is dat die met die vettige smakgeluidjes als je een nieuwe sound uit de tonebank kiest?

Ja, klopt...
zijn er verschillende van:

Ctk-100(Mijn model)
Ctk-120(is paars)
Ctk-130(is roze)
Ca-100(Blauw Groen)
Ca-110(onbekend)
Ma-101(met grote speaker aan de bovenkant).
Ma-100(beetje MT achtige opstelling).

en de klankbron is afgekeken van de SA serie`s..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top