Luistertest

Luistertest

  • 00 is 32 bits en 01 is 16 bits

    Stemmen: 7 50,0%
  • 01 is 32 bits en 00 is 16 bits

    Stemmen: 7 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Da's alleen maar goed, maar ik begrijp er geen snars van dat je ook maar op het idee komt iets als MP3 te posten als je vraagt om een vergelijkende luistertest... daar kon ik niet bij, sorry. Ik had later zo het vermoeden dat je zo met de 16/32 bits bezig was dat je gewoon vergat dat MP3 niet erg geschikt is. Maar dan denk ik even voor jou :)
 
Mag ik even m'n geduld verliezen?

Kunnen jullie niet lezen of zo? Denken doe ik zelf wel en volgens mij gaat me dat redelijk goed af. Over anderen heb ik zo m'n twijfels. :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht: :bekdicht:
 
Volgens mij is dit een verloren strijd.....soort van roepende in de woestijn. Ik denk dat we nu toch wel kunnen zeggen dat deze hele discussie op een dood eind is uitgekomen, en dat iedereen gewoon lekker verder gaat met muziek maken of het nou op 8, 16, 20 of 24 bit is..........toch ?

:dj:
 
Nou ja, wat is een verloren strijd.

Kan ik het helpen dat jullie als een stelletje blinde schapen achter jullie idolen aanzeulen onder het motto 'als het goed klinkt dan is het goed genoeg'. Het is gvd helemaal niet goed genoeg, het kan beter en nog sterker het moet beter. En ook al is het die ene audiofiel die het toevallig wel hoort omdattie een systeem van een ton heeft staan dan vind ik het al reden genoeg. Je staat gewoon voor de volle 100% in voor je eigen muziek of blijkbaar niet.

Je kunt dan wel maandenlang aan een track bouwen om hem zo perfect mogelijk te krijgen om het dan vervolgens op een minidisc op te nemen. Of een hele gave setup hebben en dan met een setje cheapo boxen af te mixen is ook al ongelovelijk ongelovelijk. Alles perse analoog moeten hebben en dan digitaal opnemen. Koop dan een taperecorder of zo, dan houd je het tenminste echt. Of zoals naar verluid Aphex Twin ooit eens een master voor een album op cassetebandje afleverde aan de platenmij. Dan ben je gewoon jezelf aan't vern**ken IMHO.

En als je jezelf niet constant blijft verbeteren zul je in de grijze middenmassa belanden en nooit verder komen met je muziek. En als je dat goed genoeg vind laat dan degenen die wel voor die verbetering gaat in zijn/haar waarde. Want het is oh zo makkelijk om iemand af te zeiken hiero terwijl iemand een complimentje geven af en toe wel vloeken in de kerk lijkt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, wat is een verloren strijd.

Kan ik het helpen dat jullie als een stelletje blinde schapen achter jullie idolen aanzeulen onder het motto 'als het goed klinkt dan is het goed genoeg'. Het is gvd helemaal niet goed genoeg, het kan beter en nog sterker het moet beter. En ook al is het die ene audiofiel die het toevallig wel hoort omdattie een systeem van een ton heeft staan dan vind ik het al reden genoeg. Je staat gewoon voor de volle 100% in voor je eigen muziek of blijkbaar niet.

Dat is dus volledige onzin, als je geen 24 bit wil gebruiken kun je nog achter je eigen muziek staan, en nog steeds luisteraars een plezier doen.

Origineel geplaatst door fuse

Je kunt dan wel maandenlang aan een track bouwen om hem zo perfect mogelijk te krijgen om het dan vervolgens op een minidisc op te nemen. Of een hele gave setup hebben en dan met een setje cheapo boxen af te mixen is ook al ongelovelijk ongelovelijk. Alles perse analoog moeten hebben en dan digitaal opnemen. Koop dan een taperecorder of zo, dan houd je het tenminste echt. Of zoals naar verluid Aphex Twin ooit eens een master voor een album op cassetebandje afleverde aan de platenmij. Dan ben je gewoon jezelf aan't vern**ken IMHO.

Tja maar luister eens mensen op dit forum kunnen ook een track op 16 bit opnemen en de uiteindelijke master op 24 bit laten converten bij een masteringsbureau.

Origineel geplaatst door fuse

En als je jezelf niet constant blijft verbeteren zul je in de grijze middenmassa belanden en nooit verder komen met je muziek. En als je dat goed genoeg vind laat dan degenen die wel voor die verbetering gaat in zijn/haar waarde. Want het is oh zo makkelijk om iemand af te zeiken hiero terwijl iemand een complimentje geven af en toe wel vloeken in de kerk lijkt.

Doe dat andersom dan net zo goed (even terugdenkend aan de reden waarom deze discussie begonnen is)
 
Fuse.. bekend met de bierkaai? Ik ga iig wel met je mee... :)
 
Fuse, je heb absoluut gelijk over het feit dat je moet streven naar het beste, omdat je anders nooit verder komt met je muziek... En laten we eerlijk wezen; het kan nooit kwaad om te testen of het beter klinkt als je alles opneemt op 32 bits en dan omzet naar 16 bits. Als ik de mogelijkheid had om mijn muziek op dvd/superaudio-cd te zetten, dan zou ik ook op 32 bits opnemen, maar helaas heb ik een beperkte setup die dat niet toelaat.
 
Origineel geplaatst door krz
Fuse.. bekend met de bierkaai? Ik ga iig wel met je mee... :)

Waar gaan we naartoe dan?
Heb nu wel even zin om me zwaar te gaan bezatten.

Heb geeneens zin meer om op die klinklare onzin van C-code te reageren.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Dat is dus volledige onzin, als je geen 24 bit wil gebruiken kun je nog achter je eigen muziek staan, en nog steeds luisteraars een plezier doen.

Hier ben ik het wel mee eens, hoewel ik toch meer aan Fuse z'n kant sta in het kader van "als je de mogelijkheid hebt om het beter te doen, doe het dan ook".



Heb geeneens zin meer om op die klinklare onzin van C-code te reageren.

Dan doe ik het toch even voor je ;)

Tja maar luister eens mensen op dit forum kunnen ook een track op 16 bit opnemen en de uiteindelijke master op 24 bit laten converten bij een masteringsbureau.

Ehhhh....nee dat kan dus niet. Zoals al eerder gezegd, dingen die er niet zijn kun je ook niet toevoegen. Een 16 bits opname naar 24 bits converteren is dus zinloos, het gaat juist andersom (24 bit ditheren naar 16 bit voor p cd).
 
Origineel geplaatst door fuse

Heb geeneens zin meer om op die klinklare onzin van C-code te reageren.

Fuse, een poos geleden toen ik in de chat vrolijk kwam vertellen dat ik een 8 track recorder (16 bit 48khz) had gekocht, en jij mij (zo kwam het bij mij over) voor gek verklaarde om daar nog geld in te steken omdat 24 toch de standaard gaat worden, net zo belerend was als veel van jou antwoorden in deze thread.

Ik heb gewoonweg geen geld voor dat soort spullen, en zie daar op dit moment (ik ben geen proffesionele muzikant) ook geen extra toegevoegde waarde van in.

En nou effe misschien iets waar je je beter van voelt: 24 BIT IS LOGISCHERWIJS ALTIJD BETER DAN 16 BIT........

Maar niet iedereen heeft daar het geld voor !!

Kunnen we nu daarom dit soort (naar mijn mening) elitair geneuzel gewoon afsluiten, en lekker verder gaan met muziek maken ?

ps: ik heb ook de ballen verstand van mastering en opname.........dus sorry als het in jou oren als onzin klinkt, maar ik probeer even vanuit mijn logica te beredeneren.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C-Code
Maar niet iedereen heeft daar het geld voor !!

Kijk, nu komt de aap uit de mouw. ;)

Origineel geplaatst door C-Code
Kunnen we nu daarom dit soort (naar mijn mening) elitair geneuzel gewoon afsluiten, en lekker verder gaan met muziek maken ?

Dat doe je door deze thread te ignoren... niet zo moeilijk toch?

Ik heb er ook weinig kaas van gegeten en vind het wel interessant, dus laat fuse zo vrij om z'n geneuzel te posten, zodat ik er misschien ook nog iets van op kan steken. Dan ga jij lekker muziekjes maken, zijn we allemaal blij..
 
Back
Top