ESI - firewire produkten

In de naslee van de Musikmesse kwam ESI ook nog met een range nieuwe Firewire produkten uit.
Zoals verwacht zijn het diverse audiointerfaces in diverse formaten. Opmerkelijk was de Firewire midi interface. Die zeer interessant is omdat immers Firewire sneller is dan USB 1.x en er dus minder latency op zou moeten treden. Ook interessant is de mogelijkheid om meer interfaces aan te sluiten.
ESI maakt leuke spullen voor een leuke prijs maar deze Firewire produkten zijn qua (aanbevolen) prijs redelijk duur. Maar wie weet valt dit reuze mee als ze in mei leverbaar worden.

Nadere details zijn vooralsnog niet beschikbaar.

ESI Site
 

Attachments

  • 8180fs.jpg
    8180fs.jpg
    6,1 KB · Bekeken: 132
jaja, zo mag ik het zien...
kom maar los met die firewire spullen
hoe meer fabrikanten zich hier op gaan storten hoe beter
de eerste firewire-MIDI interface is gelukkig ook eindelijk geboren (voor zover ik weet, ik heb het nog niet eerder gezien vreemd genoeg)
ik wacht nog even geduldig af.
 
Denk niet dat Firewire voor MIDI zulke grote voordelen zal hebben, ik heb een Steinberg Midex 8 en die is snel en stabiel :)
 
1200 baud over 50MBps ;)
 
Is dit niet eerder handig voor mac gebruikers? Mlan("ik bedoelde firewire") zit toch nog niet standaard op een PC of wel? Geef mij dan maar USB 2.0
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Toon
Is dit niet eerder handig voor mac gebruikers? Mlan("ik bedoelde firewire") zit toch nog niet standaard op een PC of wel? Geef mij dan maar USB 2.0

op de meeste moderne PC's zit al firewire....maar een PCI firewire kaartje met 4 poorten kost je niet meer dan 25 euro tegenwoordig...verder is firewire schijnbaar goedkoper te implementeren dan USB2 (vanwege chipsets etc.) en haalt USB2 momenteel in de praktijk nog echt niet de theoretische bandbreedte...
 
ook zit je met USB ook nog met dat leuke driver probleem, drivers installeren en dan pas device eraan hangen. Firewire is op dat gebied toch een enorm stuk betrouwbaarder. En idd als het gaat om bandbreedte, in totaal haal je met firewire toch wel een 400Mbps. Ik was in ieder geval enorm blij te horen dat firewire nu ook wordt toegepast in de muziekbranche, nu nog ff w88 op een enorme vette firewire geluidskaart met 24bitjes enzo enzo enzo enzo, zou wel mooi zijn voor op een vaio met 16inch ;):halleluja
 
Ik vind het dan toch raar dat een firma als Waldorf voor hun nieuwe analoge filterbank USB 2.0 kiest. 16 AD/DA convertors kan het blijkbaar toch aan dan, en die gasten zijn toch niet de minste.
 
Origineel geplaatst door produx216
ook zit je met USB ook nog met dat leuke driver probleem, drivers installeren en dan pas device eraan hangen. Firewire is op dat gebied toch een enorm stuk betrouwbaarder. En idd als het gaat om bandbreedte, in totaal haal je met firewire toch wel een 400Mbps. Ik was in ieder geval enorm blij te horen dat firewire nu ook wordt toegepast in de muziekbranche, nu nog ff w88 op een enorme vette firewire geluidskaart met 24bitjes enzo enzo enzo enzo, zou wel mooi zijn voor op een vaio met 16inch ;):halleluja

zelf zit ik watertandend naar de Yamaha 01X te kijken....maar de M-Audio firewire410 is ook erg interessant.
 
Origineel geplaatst door Toon
Ik vind het dan toch raar dat een firma als Waldorf voor hun nieuwe analoge filterbank USB 2.0 kiest. 16 AD/DA convertors kan het blijkbaar toch aan dan, en die gasten zijn toch niet de minste.

volgens mij gaat het niet zo goed met die gasten, ik vond die nieuwe kipsalade ook al niet zo lekker 8o)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top