hoe krijg je die bassline zoooo vet ??

Ander onderwerp, maar toch

Ander onderwerp, maar toch

Compressie is en blijft een moeilijk begrip. Zowat iedereen roept bij het woord compressie meteen zoiets als "Veeet". En dat terwijl compressie er juist voor zorgt dat je dynamiek afneemt. Heel tegenstrijdig dus.

Dynamiek is goed. Hou die er vooral in dus ! Ga niet teveel met compressie lopen rommelen voordat je aan de uiteindelijke eindmix begint. En als je nummer écht potentie heeft (om uit te brengen op vinyl, CD of wat dan ook), laat de compressie en andere mastering zaken dan gewoon over aan professionals, die kunnen putten uit een rackje met Cranesong, TL Audio en Focusrite.
 
Re: Ander onderwerp, maar toch

Re: Ander onderwerp, maar toch

Orgineel geplaatst door CraZ
Compressie is en blijft een moeilijk begrip. Zowat iedereen roept bij het woord compressie meteen zoiets als "Veeet". En dat terwijl compressie er juist voor zorgt dat je dynamiek afneemt. Heel tegenstrijdig dus.

Dynamiek is goed. Hou die er vooral in dus ! Ga niet teveel met compressie lopen rommelen voordat je aan de uiteindelijke eindmix begint. En als je nummer écht potentie heeft (om uit te brengen op vinyl, CD of wat dan ook), laat de compressie en andere mastering zaken dan gewoon over aan professionals, die kunnen putten uit een rackje met Cranesong, TL Audio en Focusrite.

Zoizo....zo min mogelijk....dat is een ding wat zeker is. Maar ik denk dat het bovenstaande 'voornamelijk' op gaat voor commercieele shit.... (waar VEEL geld uitkomt).

Vergeet niet dat intressante labels (voor ons/mij dus: minder commercieel) stapels zooi hebben liggen die nog beluisterd moeten worden. Slecht gemasterde nummers met potentie....en goed gemasterde nummers met potentie.....de keuze is makkelijk voor ze toch..
Dus om binnen te komen bij een label denk ik dat het zeker van belang is om een zo goed mogelijk product op tafel te leggen. Ook kwa mastering en compressie.
 
Laatst gewijzigd:
zorg er daarom gewoon voor dat je een demo-mix maakt die je zelf zo goed mogelijk probeert te masteren, deze kan je dan rondsturen....maar maak ook een pre-master mix waar je je eigen mastering-kunde *niet* op los laat...deze kan je dan later gebruiken om door een prof te laten masteren..

Olaf
 
Re: Re: Ander onderwerp, maar toch

Re: Re: Ander onderwerp, maar toch

Orgineel geplaatst door glennplumber

Vergeet niet dat intressante labels (voor ons/mij dus: minder commercieel) stapels zooi hebben liggen die nog beluisterd moeten worden. Slecht gemasterde nummers met potentie....en goed gemasterde nummers met potentie.....de keuze is makkelijk voor ze toch..
Dus om binnen te komen bij een label denk ik dat het zeker van belang is om een zo goed mogelijk product op tafel te leggen. Ook kwa mastering en compressie.

Damn! you're right. Ik ben zelf tegenwoordig meer bezig met de geluidskwaliteit als met de nummers zelf, dat is op zich best wel triest.
 
Om even tegen de stelling "compressie maakt niet vet" in te gaan: multiband compressie doet dat wel. Elk frequentie bandje wordt dan gemaximaliseerd zodat het geluid 'vetter' klinkt. Hoe meer bands, hoe beter.
 
tja

tja

wat is defenitie van vet ?

meer bas betekent voor mij niet vet

vet is het randje op je biefstuk dat de smaak van het vlees beinvloed tijdens het bakken of wat dan ook

Compressie maakt het (bij juist gebruik) zeker vet
je moet alleen sommige dingen smane compressen zodat de sappen samen vloeien !!

Zo goed ? :L
 
Back
Top