De 'Maak een track van samples' Contest 2010

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

KeyboardMaster

Ingeburgerd
Lid sinds
9 juni 2007
Berichten
96
Locatie
ZLD
Header.jpg


Na een aardig ideetje van een andere Synthforum gebruiker op de geweldig informatieve chat hierbij weer eens iets anders dan de "Post een stukje [....]" of "Maak een [....] track".

Het idee:
Maak op basis van een aantal vooraf gegeven samples een track. It's that easy.
Hoe creatiever hoe beter. Wel is dit absoluut geen 'maak een zo smerig mogelijke track,' daar zijn tenslotte andere threads voor.

Hoe gaat het in zijn werk?
Eerst worden er samples verzameld, deze worden door jullie ingestuurd. Dit is een kwestie van reageren op deze thread en het sample als bijlage toevoegen.

Het gewenste sample formaat is:
  • Wave
  • 44 Khz
  • 16 bit
  • MAXIMAAL 30 seconden (ik ga niet zeuren als het 34 seconden is)
  • Geen © op de samples

Insturen van samples kan tot en met 14 maart 2010. >> Inzending gesloten!
Uiteindelijk wordt er aan de hand van een poll bepaald welke 10 samples gebruikt gaan worden voor de contest.

Hierna kan iedereen met de geselecteerde 10 samples aan de slag. Er mogen verder GEEN andere samples of geluiden gebruikt worden. Er mag aan de samples onbeperkt gesleuteld, geknipt en geplakt worden. Iedereen is vrij om te bepalen hoeveel je van de 10 geselecteerde samples gebruikt. Kan je er maar acht goed gebruiken? Prima!

Het insturen van de gemaakte tracks kan tot en met 24 april 2010. Het insturen gaat eveneens door middel van het toevoegen van een bijlage in deze thread. Gewenst formaat van het uiteindelijke resultaat is mp3.
Uiteindelijk wordt er wederom gebruik gemaakt van een poll: degene met de meeste stemmen wint :mega: De prijs: eeuwige roem.

Mocht iemand nog vragen hebben, PM of reageer in deze thread ;)

Over en uit.

De samples zijn bekend! Het volledige pakket dat gebruik mag worden kan HIER gedownload worden.
 
Last edited by a moderator:
Mooi initiatief! :okdan: Bij de vorige sample-contest (uit 2003) zaten er erg leuke resultaten tussen, in best nog wel verschillende genres. Ik ga deze in de gaten houden!
 
Bericht door een moderator:
Ach, waarom ook niet...
Om het voor iedereen gemakkelijk te maken én om deze contest een beetje te promoten, staat ie nu bovenaan in het forum :eureka:
 
Mooi, keep them coming! Deze is wel iets langer dan 30 seconden, maar ik zal niet al te kritisch zijn... Het bljft tenslotte ruw materiaal waarmee gewerkt moet gaan worden.
 
leuk! een paar drum-samples van mijn kant (nord modular software)
 

Attachments

  • base3.WAV
    55 KB · Bekeken: 109
  • hihat1.WAV
    22,4 KB · Bekeken: 118
  • bleep4.WAV
    46,9 KB · Bekeken: 110
  • noise2.WAV
    43,9 KB · Bekeken: 99
Alle stylen zijn welkom?
Dus je mag ook gewoon een hardcore kick posten ofzo voor de mensen die wat van de hardere kant willen maken?
Zo ja, ga ik van de week wel ff een hardcore packje maken.
 
feestje!! ik wil mn favoriete sample doneren :D

kweenie hoe dat zit met de copyright hoor
 

Attachments

  • euhh.wav
    33,9 KB · Bekeken: 118
Alle stylen zijn welkom?
Dus je mag ook gewoon een hardcore kick posten ofzo voor de mensen die wat van de hardere kant willen maken?
Zo ja, ga ik van de week wel ff een hardcore packje maken.

wat ik niet helemaal kon opmaken uit de eerste post is of in de track straks alle samples gebruikt moeten zijn of dat je er ook een paar links mag laten liggen, in het 2e geval zou ik zeggen: kom maar op ;)
 
wat ik niet helemaal kon opmaken uit de eerste post is of in de track straks alle samples gebruikt moeten zijn of dat je er ook een paar links mag laten liggen

Ik heb de startpost nog een kleine edit gegeven ;)
 
leuk! een paar drum-samples van mijn kant (nord modular software)

Gezien er uiteindelijk maar 10 samples geselecteerd worden kan je ervoor kiezen om de samples in 1 wave bestandje te plakken. Met een kleine pauze tussen elke sample blijf je nog ruim onder de 30 sec. Er moet tenslotte uiteindelijk toch veel geknipt, geplakt, gechopped en gesliced worden:D
 
wat nou als je geen sampler hebt?

Wat mij betreft pak je een stukje van een zelfgemaakte track en maak je daar een sample van. Dit is vooral een creatieve contest, ik heb voor de grove omlijning gezorgd, maar verder zal het vooral van de forumgebruikers moeten komen. :eureka:
 
ow wacht ik heb alleen nog een SU10 liggen...
 
Leuk initatief :okdan:
 
ik heb ook even wat samples in elkaar gezet.... enjoy!
 

Attachments

  • trigg-fx.wav
    1,5 MB · Bekeken: 116
  • trigg-revpiano.wav
    1,9 MB · Bekeken: 118
  • trigg-padfx.wav
    2,5 MB · Bekeken: 113
  • trigg-bassverb.wav
    1,7 MB · Bekeken: 120
  • trigg-perc120.wav
    2,9 MB · Bekeken: 124
wat nou als je geen sampler hebt?

Dan ga je via Google even een gratis sample/audiobewerkingsprogrammaatje zoeken/downloaden en ga je aan de gang.

Of je koopt een sampler ergens.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon geen actie ondernemen en NIET meedoen..

Opties te over!


En als je niet mee doet heb je nog tijd over voor andere dingen ook! :eureka:


:D
 
Ik neem bij iedereen de sample packs mee als 1 inzending. Bij elkaar zijn al die geluidjes meestal niet meer dan 30 seconden. Dat werkt denk ik wat eenvoudiger bij het uiteindelijke selecteren van de uiteindelijke samples die gebruikt gaan worden.

@ Trigg: bedankt voor het insturen :-)
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top