VST instrumenten in Nuendo via Midi

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Ik heb vandaag n USB masterkeyboard gekocht: de Evolution MK 249-C. Nu werkt deze perfect in Reason en bv FM7 en Pro52 van NI, maar ik krijg hem niet aan de praat binnen Nuendo icm met de eerder genoemde VST instrumenten. Kan iemand me uit de brand helpen? :confused:
 
Niet irri bedoeld of zo. Volgens mij is het net ff langer kijken dan je neus is enne de handleiding, die hebbie ook nog.
Misschien dat midi van je geluidskaart of de gm synth van directx/microsoft in de weg zit.

Is dat hem niet, ff iets duidelijker zeggen wat je wel/niet doet. :)
 
Zeker niet irri. ;) ik kan je reactie begrijpen, echter zelfs met de manual kom ik er niet helemaal uit. Zal wel iets over het hoofd zien denk ik.

Het volgende heb ik gedaan:
- binnen de diverse VST instrumenten mijn masterkeyboard ingesteld als zijnde de MIDI input, standalone werkt dit perfect.
- Binnen Nuendo heb ik het masterkeyboard ingesteld als zijnde het MIDI device.

Met behulp van de instructie op deze pagina uit de manual (zie plaatje) wil ik gaan werken met het gekozen instrument. Echter hij reageert niet op toetsaanslagen op het keyboard, wel wanneer ik in de MIDI-editor handmatig (met de muiscursor) noten speel.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb weten te maken.
 
Laatst gewijzigd:
De juiste miditrack geselecteerd :confused:

Het lijkt een simpel iets, maar het is al eerder voorgekomen
 
ik meen van wel, maar kan het pas met zekerheid aan het einde van de middag of vanavond bekijken. Ben nu aan het werk... =(

als ik me goed herinner heb ik dit gedaan:

1. new empty project
2. select VST-instrument
3. create new miditrack
4. assign miditrack to VSTintstrument

en dan alleen maar via muis-cursor editable en niet via masterkeys.
 
wat je denk ik hebt vergeten is om de track te "armen", door het rode "R" knopje in de track zelf aan te klikken....daarmee zorg je ervoor dat inkomende midi data door wordt gesluisd naar het OUT device van dat kanaal..midi thru dus......

verder over het aansturen van parameters van VST instruments via hardware: dat wordt helemaal bepaald door het VST instrument zelf, of die op midi CC's reageert of niet..... bij bv Pro52 enzo is het wel zo dat die reageert op CC's....kwestie van je midi track armen, als je via je midi keyboard noten kan spelen kan je ook parameters veranderen (tenzij je CC's uitfilter bij de midi filter settings in nuendo).....

je moet er wel ff op letten dat je in je midi-track het in-kanaal op je midi-in poort zet.....dat gaat vanzelf als je de midi-in daar al default in nuendo op hebt gezet, maar je kan het ook handmatig wijzigen....dan moet je even je midi track wat hoger maken, dan zie je die parameters tevoorschijn komen...

succes!

Olaf
 
Ik heb de tips van olafmol eens doorgenomen in mijn setup. Volgens mij staat alles goed, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik kan ook niet vinden in de helpfile van Nuendo. :confused:

Wanneer ik een toets aansla op m'n masterkeyboard zie ik wel de groene balk naast de midi-track verschijnen, echter hoor ik geen geluid.

Hieronder een aantal screendumps van m'n instellingen, iemand die me kan helpen?

midi_preferences.gif

midi_out.gif

nuendo_setup.gif
 
Hmm, er staat me ergens iets van bij dat bikkel dit probleem ook had. Ik hoor volgens mij ook niets als ik de PRO52 als VSTi gebruik. Stand alone werkt het prima.. PM bikkel maar eens, misschien weet ie een oplossing. ;)
 
Ik ben er niet meer aan toe gekomen, ik heb vandaag mijn nieuwe kaart binnen gekregen en ik ga Cubase opnieuw installeren, als ie dan nog raar doet dan horen jullie het wel weer.....
 
I got it fixed! :D

De vinkjes bij bij preferences - midi - filter weghalen doet wonderen!
 
Doh! ;)

Dus mogen we snel van een van your creaties genieten? =)
 
Maar natuurlijk Fuse. Er staan al twee quick Reason producties in de BSF Song DB (Dark Territory en The First Time), maar ik zal zsm mijn eerste Nuendo probeerseltjes posten... ;)
 
Back
Top