snellere lfo juno 60

leuk maar niet in alle gevallen bruikbaar zolang de LFO geen keytracking heeft, dat zou dan nog ff het puntje op de I zijn...
samen met een nog hogere 'LFO' freq zal het klank pallet aanzienlijk kunnen worden vergroot...
ENV --> LFO Speed of Depth is daarbij nog leuker...



Ik zat net eens naar de schema's van de Juno 60 te staren en er blijkt heel wat mogelijk. Alle controles voor modulatie enz. zijn intern geregeld doormiddel van een pot die aan de +5V en 0V hangt.
Zo kan je dus LFO rate met een cv aansturen maar ook LFO delay, PWM, Resonance, LFO depth voor de VCO, alle modulaties voor het filter, Noise en Sub osc volume, de ADSR (alle onderdelen) enz...

groetje,
Maarten

CV's.jpg


Aangezien ik graag met step sequencers werk is dit voor mij allemaal erg smakelijk..

Keyboard tracking naar de LFO rate word waarschijnlijk lastig (voor mij) aangezien het geen 1V/Oct cv synth is. Ik zie wel een mogelijkheid via een midi voor de Ju en een midi naar 1V/Oct cv converter.

Mijn hoofd tolt nu een beetje van alle mogelijkheden dus daar ga ik nog eens lekker wat nachtjes over slapen. (En eerst mijn mono/poly maar eens helemaal afbouwen..)
 
Heeft iemand ondertussen al succesvol de LFO rate omlaag/hoog gebracht door die C-34 te vervangen?
 
YW :D
Ik heb na jaren tubbutec mod gekocht die gaat binnenkort in mijn juno 6.
Dan denk ik ook deze mod en een chorus input toe te passen (hoop ik dan he ;))
Ja echt een aanrader, die Unison-mode is DIK (pas op je speakers, dr komt 'wat volume bij') :) ben er heel blij mee
 
Back
Top