snellere lfo juno 60

ja meestal heb je bijv een schuif of draai potmeter van 100 k bij de lfo

en als je die veranderd in een andere waarde : bijv 500 k dan heb je vaak al prijs.......

soms zit er voor de potmeter nog een weerstandje : en ja die kan je veranderen ook in een andere waarde : en je kan hem zelfs bypassen......

dit heb ik wel eens gedaan met succes : maar ha ja ik ken ook andere verhalen : dat ineens de LFO doorbrand en dan heb je een nieuw probleem
 
Juno 6 snelfo

Juno 6 snelfo

Je kan de Juno 6 ook een snellere lfo geven.
Juno6_snelfo.JPG

Als je C6 (rood omcirkelt) verkleint van 0.1uF (100nF) naar 0.01uf (10nF) zit je denk ik al in het audio gebied.
Deze mod vereist wel een schakelaar om te schakelen tussen normaal en snel.

Succes,
Maarten
 
Dus een magneetje aan je synth plakken om de 'snelle modus' in te schakelen?

Wel, 't is allesins een eyecatcher. ;)
 
EDP, heb je nog een mooi geluidsvoorbeeld kunnen opnemen? Ben eigenlijk wel benieuwd na het lezen van deze thread :-)

Volgende week:) ben nog een week voor mijn werk in het buitenland. Ga hem daarna eindelijk ophalen. Zal daarna wat voorbeeldjes onlne zetten.
Mijn mod heeft trouwens geen schakelaar nodig.
 
Update met geluid.

Update met geluid.

Ok het kostte even wat tijd maar ik heb zojuist wat voorbeelden gemaakt.
Verwacht geen brute patches. Dat is de J60 sowieso niet. Maar het geeft denk ik wel goed aan wat hij nu meer kan.

Wat ik persoonlijk vooral interessant vind is dat het de Juno een bepaald randje geeft. hij wordt naast zijn rauwe geluid wat viezer. In het laatste stukje van het voorbeeld hoor je ook de 'vibrato' verschuiven qua tijd. dit is door de Rate van de lfo op zijn max te zetten. je krijgt dan rare fm achtige dingen.

Misschien zou het leuk zijn om meer golfvormen te hebben voor de lfo plus ruis. Maar daarvoor moet je denk ik wel echt gaan boren in de case.

Of misschien een breakoutbox die je op de dcb aansluiting kan aansluiten. en dan hem semimodulair maken:) (weet niet of dat kan)

In ieder geval de env aan je lfo en pitch hangen zou ook leuk zijn.
 

Attachments

  • Juno60_lfo_examples.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 115
Ik weet niet wat normaal het bereik precies is maar nu gaat ie van 0,1 hz tot 100 hz

Ah.. deze post had ik nog niet gezien, maar da's een mooi bereik, de Kawai 100F gaat van 0,1 tot 50hz en dat vond ik net te weinig voor de zijdezachte gemoduleerde filtersweeps die ik er mee maken wilde.

Je voorbeeldje ook gehoord zojuist, klinkt erg ok! :okdan:
 
Vet!
Had via een ander forumlid erg goede verhalen gehoord over Mark. Hij is net klaar met het (extreem) modificeren van een synth van mij. Toen hij mij de handleiding stuurde met uitleg over de nieuwe mods moest ik echt 2 keer lezen voor ik doorhad wat er nou gebeurd was. Ook een aantal nieuwe functies die allemaal op midi cc's reageren. Moet de synth nog ophalen maar ben nu al onder de indruk.

Het lijkt mij niet onmogelijk om exra golfvormen te implementeren of gewoon een 2e lfo... :P
 

Bedankt voor de hulp... Maar dat is niet mijn website. Dat is de website van forumlid Wouw. Ik heb het electronische gedeelte van de LFO expander ontworpen in opdracht van Wouw. De lfo-expander is voor de rest een project wat alleen van hem is.

Mijn website is: www.cox-electronics.com

Daar is nog niet veel op te zien. Ik heb het nog veel te druk om aandacht aan mijn website te besteden.
 
Durf ik niet te zeggen. Maar is ie vande alpha sowieso niet al sneller? zou hem even aan moeten zetten om het tjekken.

In mijn herinnering was die wel wat sneller inderdaad.
 
Back
Top