Oberheim Matrix 12

Getver... ik denk es iets leuks op dit gedeelte van t forum te plaatsen.. (heb echt geen verstand van de vintage bakken) ben ik toch weer spuit 11.. :)
 
Wel, ik had dit nog niet gezien ;) even kwijlen..:{ en ....nee, dit word het jaar van de drumdoos .... heb alleen een alesis sr16 en er komt wat nieuws 8)
 
staat al een tijdje te koop!

Dat begint mij steeds meer op te vallen dat synths in het duurdere segment toch vaak lang te koop staan. En btw als je twee Matrix 6's nou aan elkaar plakt heb je dan een Matrix 12?:P
 
Dat begint mij steeds meer op te vallen dat synths in het duurdere segment toch vaak lang te koop staan.

Is ook gekoppeld aan de huizenmarkt. Als die weer aantrekt en de mensen weer wat grotere huizen gaan kopen, hebben ze ook weer meer ruimte voor grotere synths zodat de verkoop daarvan op zijn beurt gestimuleerd wordt.

De Matrix 12 is inderdaad bokgroot, lijkt me een erg mooie bak :{
 
Is ook gekoppeld aan de huizenmarkt. Als die weer aantrekt en de mensen weer wat grotere huizen gaan kopen, hebben ze ook weer meer ruimte voor grotere synths zodat de verkoop daarvan op zijn beurt gestimuleerd wordt.

De Matrix 12 is inderdaad bokgroot, lijkt me een erg mooie bak :{

Ja mooie bak, ik vond de Xpander ook erg ok...
 
Is ook gekoppeld aan de huizenmarkt. Als die weer aantrekt en de mensen weer wat grotere huizen gaan kopen, hebben ze ook weer meer ruimte voor grotere synths zodat de verkoop daarvan op zijn beurt gestimuleerd wordt.

De Matrix 12 is inderdaad bokgroot, lijkt me een erg mooie bak :{

Ach het is dan gewoon een kwestie of die pool tafel in de studio weg moet. :engel:
 
Ja mooie bak, ik vond de Xpander ook erg ok...

Precies, zo'n Xpander lijkt me ook erg tof. Nadeel is (van horen zeggen / lezen) dat de envelopes niet supersnel zouden zijden, maar volgens anderen valt het allemaal wel weer mee. Maar ik geloof wel dat je er klanktechnisch zeer veel mogelijkheden mee hebt en er dus niet snel op uitgekeken raakt.

En het ziet er ook gewoon mooi uit, zowel Matrix 12 als Xpander.
 
Dat begint mij steeds meer op te vallen dat synths in het duurdere segment toch vaak lang te koop staan. En btw als je twee Matrix 6's nou aan elkaar plakt heb je dan een Matrix 12?:P

wat let je erstaan der genoeg maakter gelijk een matrix 48 van

:P
 
de matrix 12 is een helemaal te gekke synth, en ik vindt het bedrag niet echt te hoog.
ik heb het even niet in mijn kontzak zitten, anders was ik nu op weg naar Cornelia...

:mega:
 
Precies, zo'n Xpander lijkt me ook erg tof. Nadeel is (van horen zeggen / lezen) dat de envelopes niet supersnel zouden zijden, maar volgens anderen valt het allemaal wel weer mee. Maar ik geloof wel dat je er klanktechnisch zeer veel mogelijkheden mee hebt en er dus niet snel op uitgekeken raakt.

En het ziet er ook gewoon mooi uit, zowel Matrix 12 als Xpander.

Die envelopes kan je evt. nog laten modificeren...is meen ik een kwestie van een andere waarde voor een condensator in het envelope circuit.
 
Die envelopes kan je evt. nog laten modificeren...is meen ik een kwestie van een andere waarde voor een condensator in het envelope circuit.

matrix is toch een cem chip bak [12voices xveel cems]
niks discreet aan ...meenik
 
Sterker nog volgens mij is het allemaal software, LFO's en envelopes. Dat zorgt er ook voor dat je van die waanzinnige routingmogelijkheden hebt.
 
Deze dus...

In die tijd deed de Expander (helft aan stemmen) niet zo gek veel minder in prijs. Het leek ook een iets kleiner handzaam apparaat maar in werkelijkheid scheelde het niet veel.
 
Kleine 12 jaar terug dat de Matrix 12 van Cornelia uit Friesland tijden te koop stond voor €2600!!

En dan kom je er nu één tegen voor iets meer..

Het lijkt erop dat steeds meer van dit soort zeldzame exoten voor torenhoge bedragen te koop aangeboden worden. Ok.. het is nog niet zo erg als die Yamaha DX1 die laatst op MP staat.. daarvoor moest je 'n bedrag met 5 nullen neerleggen..
 
Ik heb de Matrix 12 nooit onder mijn vingers gehad. Wel de Xpander, wat een waanzinnige synth is dat. Nog steeds ongeevenaard kwa voice/matrix architectuur en echt nog onderscheidend tozv nieuwere generatie poly analogs. Hij is zelfs multitimbraal.
Envelopes vond ik toen snappy genoeg, je kan er interessante basslines en plucks mee maken iig. Die prachtige poly sounds uit de xpander kan je dus creeeren in de matrix 12 voice architectuur met dus 12 stemmen...... oei.
 
Back
Top