Oberheim Matrix 12

Haha....een kleine 28 K voor een Matrix 12. Het nieuwe jaar begint alvast goed :D
 
Haha....een kleine 28 K voor een Matrix 12. Het nieuwe jaar begint alvast goed :D
Je kan ook meerdere synths van em kopen.. dan geeft ie korting :D

Take a look at my other offers, if you buy several devices, a much better price is feasible :)
 
Kleine 12 jaar terug dat de Matrix 12 van Cornelia uit Friesland tijden te koop stond voor €2600!!

En dan kom je er nu één tegen voor iets meer..

Het lijkt erop dat steeds meer van dit soort zeldzame exoten voor torenhoge bedragen te koop aangeboden worden. Ok.. het is nog niet zo erg als die Yamaha DX1 die laatst op MP staat.. daarvoor moest je 'n bedrag met 5 nullen neerleggen..

Beste man woont in Aphen a/d Rijn, maar synth staat in Dinslaken ?
3 maanden actief op MP zonder FB, maar noemt zichzelf al een 'Verified seller' ?

Goed om het jaar te beginnen met een positief zelfbeeld.
Doet me denken aan die JP-8 die eindeloos voor 25K op MP stond.

Op reverb kijg je korting en staat ie in Voerden.
Hij heeft daar wel positieve feedback, maar het blijft een merkwaardig verhaal.


1672587347641.png
 
Laatst gewijzigd:
Beste man woont in Aphen a/d Rijn, maar synth staat in Dinslaken ?
3 maanden actief op MP zonder FB, maar noemt zichzelf al een 'Verified seller' ?

Op reverb kijg je korting en staat ie in Voerden.

Goed om het jaar te beginnen met een positief zelfbeeld.
Doet me denken aan die JP-8 die eindeloos voor 25K op MP stond.


Bekijk bijlage 3830896
Hij is er op MP helder over dat ie niet in Nederland woont maar in Duitsland. Je kan Duitse plaatsnamen niet ingeven op Marktplaats.. zo is er ook iemand als KrissKross actief uit Amsterdam maar zit ook in Antwerpen en ook weer in Polen.. Dat is niet nieuw toch? Wel meer mensen die in België zitten en een Nederlandse plaatsnaam gebruiken.

Ik wilde een tijdje terug een Scammer aanpakken op 2ehands en kan bij mijn account daar ook geen plaatsnaam ingeven omdat het postcode stelsel in België alleen uit cijfers bestaat... toen zei de scammer ineens dat ie mij ging aangeven omdat ik geen plaatsnaam had ingegeven..Hahaha..

Die JP8 was dat niet van John? Dat was gewoon een Nederlander.. iedereen moet voor zichzelf weten wat ie vraagt.. geïnteresseerden zullen toch ook altijd afdingen. Maar ik vind de prijzen ook hoog hoor dat sowieso ;) En bij deze Matrix 12 helemaal omdat ik em 12 jaar terug tijden voor 2600 heb zien staan.. maar dat was achteraf toen eigenlijk veel te goedkoop..
 
Laatst gewijzigd:
Hij is er op MP helder over dat ie niet in Nederland woont maar in Duitsland. Je kan Duitse plaatsnamen niet ingeven op Marktplaats.. zo is er ook iemand als KrissKross actief uit Amsterdam maar zit ook in Antwerpen en ook weer in Polen.. Dat is niet nieuw toch? Wel meer mensen die in België zitten en een Nederlandse plaatsnaam gebruiken.

Ik wilde een tijdje terug een Scammer aanpakken op 2ehands en kan bij mijn account daar ook geen plaatsnaam ingeven omdat het postcode stelsel in België alleen uit cijfers bestaat... toen zei de scammer ineens dat ie mij ging aangeven omdat ik geen plaatsnaam had ingegeven..Hahaha..

Die JP8 was dat niet van John? Dat was gewoon een Nederlander.. iedereen moet voor zichzelf weten wat ie vraagt.. geïnteresseerden zullen toch ook altijd afdingen. Maar ik vind de prijzen ook hoog hoor dat sowieso ;) En bij deze Matrix 12 helemaal omdat ik em 12 jaar terug tijden voor 2600 heb zien staan.. maar dat was achteraf toen eigenlijk veel te goedkoop..
Ja, goede punten.
Op mij komt het allemaal niet erg coherent & professioneel over, maar dit is waarschijnlijk wel een eerlijk iemand.
Denk zelf dat de markt in NL voor deze prijscategorie niet erg groot is, maar iedereen mag natuurlijk op eigen wijze proberen rijk te worden.
 
Nog geen jaar geleden stonder er een matrix 12 voor 10000 op reverb. Dat zou ik gezien de marktwaarde van de Xpander (rond de 4500-5500) nu wel reeel vinden.
 
Toen ze 1000 tot 3000 euro kosten waren er geen alternatieven in de winkel te krijgen op de Andromeda A6 na dan.

Nu ligt de winkel vol met analoog geweld en prijs van de oude bakken rijst de pan uit?

Snap dat niet goed ?
 
Toen ze 1000 tot 3000 euro kosten waren er geen alternatieven in de winkel te krijgen op de Andromeda A6 na dan.

Nu ligt de winkel vol met analoog geweld en prijs van de oude bakken rijst de pan uit?

Snap dat niet goed ?

Zelfs met alle clones zijn de marktprijzen van vintage (meer dan) waardevast gebleken. Eigenlijk zijn de clones in die zin net als software, je kunt er min of meer, of misschien zelfs exact, hetzelfde geluid uit krijgen, maar verzamelaars gaan toch voor het eggie. Daarnaast heb je nog de categorie super studio eigenaren, die ze voor de show kopen. Plus dan ook nog eens de investeerders, die eindeloos veel geld hebben en hun bezit willen diversiveren. Zo zie je dat kunst ook een sprong maakt voor diezelfde reden.

Oftewel, eigenlijk is er teveel geld, en door de leeftijd van de spullen steeds minder aanbod, logisch dat de prijzen blijven stijgen. Als bonus nog even de Espen Kraft theorie dat mensen met nostalgie naar jaren 80 producten (die toen onbereikbaar voor ze waren) nu soms goed in de slappe was zitten en dan niet op een dubbeltje meer of minder letten.

Maar schrale troost, door de clones en software zijn voor de echte muziekmakers geen dingen, afgezien van het echt exotisch spul, buiten bereik meer.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Vintage koop je niet meer om muziek mee te maken
Waarom zou je er geen muziek mee maken ?
Juist wel.

Nu ben ik ook wel schuldig aan verzamelen. Maar dat komt ver na muziek mee maken.
 
Waarom zou je er geen muziek mee maken ?
Juist wel.

Nu ben ik ook wel schuldig aan verzamelen. Maar dat komt ver na muziek mee maken.
Ja als je ze al hebt natuurlijk lekker gebruiken, maar als je een studio wil opbouwen koop je voor de prijs van soms maar één vintage bak een complete set up met clones die gewoon echt goed klinken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik gebruik al een tijdje de Arturia VST van deze synth. Het is echt een ontzettend diepe machine zeg, verbazingwekkend hoe modulair men toen al een analoge synth kon bouwen (met digitale controls, vanzelfsprekend). Voor deze prijs blijf ik me prima vermaken met de vst. :)
 
Koop je toch gewoon twee Xpanders. Heb je ineens 12 cv/gate to midi converters, 12 dikke mono synths en 2 polyfone modulaire, multitimbrale synthesizers :-P
Het koste me tien jaar om er eindelijk eentje te bemachtigen, maar dan op een dag hier via het forum heb ik voor een mooie en eerlijke prijs een Xpander van iemand kunnen overnemen.
Wat een beestje.
Kx-88 + Xpander = LET'S GO.
 
Back
Top