Nieuwe (digitale) Mellotron

digitalMELLOTRON.jpg


Een 'officieel' nieuw model, wordt geintroduceerd op de NAMM 2010.
Zo te zien van de hand van de Zweedse Mellotron-guru Markus Resch.

http://www.mellotron.com/digital-mellotron.html
 
haha nou neem bv deze 3 :

Emu Morpheus
Ensoniq VFX
Yamaha TG77

die zijn toch een stuk minder "populair" dan bv Roland, Access Virus en Korg spul of ligt het aan mij? :?

Maar wel goed klinkend dit rijtje vind ik
 
Korg en Roland hebben ook genoeg "minder" populaire modellen hoor.
 
ja OK maar die zijn 2e hands toch altijd wel aan de prijs toch?

ach ja, waarom zitten we binnen met dit weer :D
 
ja OK maar die zijn 2e hands toch altijd wel aan de prijs toch?

ach ja, waarom zitten we binnen met dit weer :D

Wat is aan de prijs? Dat is toch deels persoonlijke situatie en deels wat de gek ervoor geeft?
Er zijn genoeg goedkope bakken...en dure bakken die weg gedaan worden door mensen die niet mee zijn gegaan in de prijzen van tegenwoordig.

En binnen zit ik in ieder geval omdat ik een opdracht af moet maken qua strijkers arrangement...helaas
 
digitaal is gewoon karakterloos t.o.v. het origineel

In zekere zin klopt dat maar toch ik ga niet helemaal akkoord met jou. Gewoon zo´n digitale bak door een tape delay spelen, en klaar is Kees. Klinkt authentiek (qua geluid, het gevoel en het bewustzijn denken er anders over ;) ).

Stephen
 
begrijp me niet verkeerd, als ik voor 500 euro nieuw een ECHTE natuurgetrouwe digitale Mellotronsounds kopie zou kunnen kopen zou ik dat wel doen :)
 
begrijp me niet verkeerd, als ik voor 500 euro nieuw een ECHTE natuurgetrouwe digitale Mellotronsounds kopie zou kunnen kopen zou ik dat wel doen :)

Voor de ene is dat 500,- en voor de andere is dat 1500-1600 euro
Kom eens luisteren als ie er is zou ik zeggen. Dit bedrag vind ik altijd nog beter dan $ 6800 voor een mkVI of € 4000,- voor een slechte 2e hands oude die volledige revisie nodig heeft

Ene die digitale synths van jou Bass zijn helemaal niet zo karakterloos btw
 
nee maar ik ben dan ook niet altijd even genuanceerd :D
 
Heej Manu,

Is de mellotron al binnen ondertussen? Ben erg benieuwd naar je ervaring ermee!

Grtz Remco
 
Back
Top