Alive (Deeper Alive) - MHMusic (rocktrack)

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
Van ons natuurlijk weer een rocktrack.....ik denk onze beste tot nu toe!!8)

Ook rockmuziek wordt met met behulp van computers/synths gemaakt!!:D

Gebruikte spullen:

Mic: Studio Project TB3
Gitaar: Blade RH4classic met PODxt-pro
Basgitaar: via DI en dan door PODfarm
Synth: soort windgeluid weet niet meer goed welke VSTI
Drums: Yamaha DTXpressIIIs ingespeeld en door Superiordrummer 2.0 VSTI
Mix en zangbewerking: Cubase 5

Alvast bedankt voor het luisteren!!!!!!!!!!

Als je hem wil streamen dan kan dat via deze link (klik op de play button):

http://www.mhmusic.nl/wordpress/?page_id=23
 

Attachments

  • Deeper Alive - MHMusic.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 164
goei mix met de gitaren vind ik, niet echt mijn stijl maar daarom wel goed gemaakt en zo :)
 
Zeker geen slecht nummer.. hoewel het geheel misschien nog wat meer kan knallen wat vetter gemaakt kan worden, vooral een kwestie van mixen denk ik.
 
Lekker stukkie rock, gelukkig toch wat anders als dat gepiel met synths en die dance meuk...:duivels:

Klinkt niet onaardig, nu nog rauw, met een dikkere produktie, en meer muzikanten zeker podium waardig. :okdan: Zang klinkt ook prima!
 
Ik heb besloten om alleen maar te stemmen op liedjes.
Uitgangspunt is melodie, harmonie en ritme.
Dit stuk voldoet dus aan de eis.
Op zich een sterk stuk (alhoewel het niet mijn stijl is).
Heeft een duidelijk refrein.
De bridge vind ik niet erg bijzonder (had misschien wel instrumentaal gemogen)
Gitaar is soms rommelig ingespeeld. Doe je dat allemaal zelf??
Zang is te bombastisch. Ik hou meer van cool. Misschien kwestie van smaak.
Nummer heeft een goeie producer nodig.
 
bedankt voor je stem haval!!

Wij doen opzich alles zelf.
De gitaar had strakker gekunt geef ik toe...(ik had de gitaren 1,5jaar eerder opgenomen dan de drums en zang en kreeg de sound niet meer zo mooi als ik hem toen had dus heb ik het met de iets slordige tracks gedaan).
De drums zijn ingespeeld door een drummer en deze heb ik weer bewerkt in Superiordrummer 2.0 zodat ze zo klinken als ze nu doen!
Wij hebben altijd moeite met een goeie rockzanger zoeken dus doen we het vaak zelf (we zijn niet goed maar komen er wel mee weg hhahaha).

de productie doen we dus ook helemaal zelf....en ik zou het best eens cool vinden om dit nummer (wat ik zelf wel een goeie liverocktrack vindt) eens te laten mixen door iemand die er wat meer verstand van heeft als wij.
Het is moeilijker dan je denkt om zo'n track optenemen spoor voor spoor en het toch het gevoel mee tegeven dat het in 1 keer is opgenomen door een band. (ik denk dat we daar redelijk goed in zijn geslaagd toch?).
+ dat zo'n rocktrack moet knallen op de momenten dat het ook echt moet en dat is nog best lastig soms hahaha.
 
Goeie zangers zijn schaars. Gewoon blijven zoeken. Het zou jullie muziek een boost geven.
 
Goed nummer en goed uitgemixt en...goeie stem!!!
Moest (oa) aan Monster Magnet denken en daarmee miste ik gelijk van die "afzakkende-toon/filter LFO's"..Mijn stem heb je
 
Ik vind het erg goed. goed gemixt. Beetje geluisterd naar urly redhotchillpeppers

denk dat je daar wel fan van zult zijn :D
 
Back
Top