mpressor plugin

Ik zag een add staan op gearslutz.
De mpressor VST voor 299 euro.

http://www.elysia.com/software/mpressor/introduction/

mpressor_plugin_NAT_m.jpg
 
Ik zie €290 ex BTW dus €345 op de site staan? Mag dan wel een hele goede plugin zijn, ik vind het nogal aan de prijs.
 
Ik heb deze compressor aangeschaft.
Erg goede klank en een heel divers compressie spectrum.
Krijg er echt van alles uit. Van puntig dbx tot 1176 en andere klassiekers, maar ook modern door de vele instelmogelijkheden.
Een echte compressie factory wat mij betreft.

Denk dat deze plugin wel een v/d, zo niet de beste compressie plugin is die je kan kopen. Dus even in de buidel tasten en jaren plezier !:P
 
Kijk, dat lijkt me nu een interessante compressor plugin, ik ben tot nu toe nog van geen enkele software compressor onder de indruk geweest.

Maar geen kans dat ik deze aanschaf zonder de demo uitgebreid geprobeerd te hebben. En geen kans dat ik eerst een dongle van €35,- ga kopen om de demo te proberen...
 
Ik word een beetje moe van die iLok onzin eigenlijk. Op zich begrijp ik prima dat de softwareboeren hun spullen willen beveiligen, maar dat je als eerlijke consument dan wordt opgezadeld met de last en kosten om zo'n dongle aan te schaffen (zelfs voor een demo versie) terwijl de boze boeven gewoon gratis en zonder belemmeringen een crack downloaden is op z'n minst wrang te noemen.
 
Laatst gewijzigd:
Kan je deze gaan vergelijken met de compressors van UAD bv; Fairchild... of is dat nog een maat te hoog gegrepen?
 
Ik zou zeggen beter dan Uad eigenlijk. Ik gebruik deze liever dan de 1176 of de fairchild.. en zoals ik al zei.. de vca/dbx sound heeft ie ook. Veel Uad plugins komen al uit 2003.. de dsp techniek heeft niet stil gestaan..
 
Ik zou zeggen beter dan Uad eigenlijk. Ik gebruik deze liever dan de 1176 of de fairchild.. en zoals ik al zei.. de vca/dbx sound heeft ie ook. Veel Uad plugins komen al uit 2003.. de dsp techniek heeft niet stil gestaan..

Dus als ik het goed begrijp zijn UAD niet meer de leading plugins?
 
Ze staan niet meer op eenzame hoogte. Zo heb je The Glue als equivalent van de uad SSL compressor (en natuurlijk SSL zelf). Brainworx heeft de Mpressor gemaakt en Softube (o.a. tubetech cl1b) bv is ook goed bezich. En niet te vergeten Sony Oxford. Bovengenoemde staan samen met uad aan de top van de digi emu compressie.

Ikzelf wil liever native dan dsp kaart en ik denk dat Uad zeker terrein gaat verliezen aan native plugins nu de kwaliteit overeenkomstig is.
 
Ze staan niet meer op eenzame hoogte. Zo heb je The Glue als equivalent van de uad SSL compressor (en natuurlijk SSL zelf). Brainworx heeft de Mpressor gemaakt en Softube (o.a. tubetech cl1b) bv is ook goed bezich. En niet te vergeten Sony Oxford. Bovengenoemde staan samen met uad aan de top van de digi emu compressie.

Ikzelf wil liever native dan dsp kaart en ik denk dat Uad zeker terrein gaat verliezen aan native plugins nu de kwaliteit overeenkomstig is.

En ik dacht net een UAD2 kaart aan te schaffen! :D
 
Gewoon ff wachten, dan is de UAD1 kaart "vintage" geworden en zweert iedereen bij die moddervette vintage DSP plugin sound ;)

Olaf
 
Ik word een beetje moe van die iLok onzin eigenlijk. Op zich begrijp ik prima dat de softwareboeren hun spullen willen beveiligen, maar dat je als eerlijke consument dan wordt opgezadeld met de last en kosten om zo'n dongle aan te schaffen (zelfs voor een demo versie) terwijl de boze boeven gewoon gratis en zonder belemmeringen een crack downloaden is op z'n minst wrang te noemen.

Enerzijds snap ik je argument, anderzijds ontkom je niet aan een I-lok of, in mindere mate, Synchrosoft als je echt serieuze plugins gebruikt. Van de beste plugins gebruikt 90% een ilok... Waves, Sonnox, Brainworx, SPL, Softube, McDSP, en nu deze ook weer...

En nee, de Ilok is niet gekraakt. tenminste, enkele plug-ins wel maar de dongle ansich niet.
 
mavn schreef:
En nee, de Ilok is niet gekraakt. tenminste, enkele plug-ins wel maar de dongle ansich niet.

Het is evident dat dat ook niet hoeft, de plugins die worden 'beschermd' door die troep zijn zonder twijfel van torrent-sites of de nieuwsgroepen te trekken, dongles worden gewoon omzeild.

In plaats van licenties voor de praatjes van ilok en andere scams te kopen kunnen software producenten beter prijzen verlagen. Gelukkig hebben steeds meer producenten dit door.

Maat goed, da's OT. 350 euro vind ik veel geld voor software. Ik kan me voorstellen dat mensen die geld verdienen met muziek maken daar anders over denken, als dit inderdaad topkwaliteit is is 350 euro natuurlijk een schijntje.
 
Het is evident dat dat ook niet hoeft, de plugins die worden 'beschermd' door die troep zijn zonder twijfel van torrent-sites of de nieuwsgroepen te trekken, dongles worden gewoon omzeild.

ehm...

Dat bedoelde ik dus met "niet gekraakt". 95% van alle I-lok plugins zijn NIET van torrent sites te trekken. Er is simpelweg geen crack voor...

In plaats van licenties voor de praatjes van ilok en andere scams te kopen kunnen software producenten beter prijzen verlagen. Gelukkig hebben steeds meer producenten dit door.

Maat goed, da's OT. 350 euro vind ik veel geld voor software. Ik kan me voorstellen dat mensen die geld verdienen met muziek maken daar anders over denken, als dit inderdaad topkwaliteit is is 350 euro natuurlijk een schijntje.

We leven in een vrije wereld. Ik neem aan dat die bedrijven proberen een maximale winst te behalen. Dat betekent dus niet dat ze het maar zo duur mogelijk maken, maar ook niet dat ze het in de uitverkoop gooien.

Overigens hoef je hier echt geen 350 euro voor te betalen. Software haal je tegenwoordig voor nog niet de helft van de adviesprijs van Ebay. Ik heb NI Maschine (geen software, behoorlijk grote doos, maar even voor het voorbeeld) uit de US over laten vliegen. Ondanks dat ik nog 50 euro aan de NLse duane mocht aftikken was ik nog steeds meer ong 150 euro goedkoper uit dan bij Feedback, Thomann, etc, etc...

Het hoeft allemaal zo duur niet te zijn. Maar het is wel even zoeken.
 
vind de ilok prima, voor de prijs van 2 shoarmaschotels weet je zeker, dat anderen niet voor nop met jouw door zuurverdiende centen betaalde plugs werken.

het is voor mij zelfs een argument om plugs te kopen
enige plugs die ik heb heb die niey ilok zijn, zijn die van Tone2 en SSL (maar die hebben dan weer het Duende board nodig)
 
Denk dat deze plugin wel een v/d, zo niet de beste compressie plugin is die je kan kopen. P

Wel eens van SSL Duende X-Comp gehoord? Of Sonnox dynamics? Mpressor is niet de beste software plugin.

Als zo'n plugin er wel is dan is die niet gebasseerd op een hardware unit mijn inziens.
 
Ik noem sony en ssl .. wel lezen ajb.

Tuurlijk is het altijd appels en peren vergelijken. Hardware emu of compleet digitaal, retro of modern etc, maar ik ben erg gecharmeerd van deze plugin.

Heb je zelf de mpressor al gechecked ? Iemand anders dan ? Niet allemaal tegelijk :-)

Ga m checken mensen.. dit is een topper
 
OK voor de non ilokkers (en non believers) hier een audio example

dikke groove (rough no eq mix) met en zonder mpressor

oordeelt zelf 8~
 

Attachments

  • mpressor off groove.wav
    1.001,8 KB · Bekeken: 92
  • mpressor on groove.wav
    1.001,8 KB · Bekeken: 79
Back
Top