Het jaren '80 geluid

Beste forumgenoten,

Al een hele tijd ben ik op zoek naar een populair geluid uit de jaren '80. Mede door een synthesizer virtuoos die het voornamelijk gebruikte.

Het is zijn leadsound in dit nummer vanaf 0:51


http://www.dailymotion.com/video/x5v2j0_jean-stephane-regottaz_music

http://www.youtube.com/watch?v=QA2nXVSCcCE
En natuurlijk dit jaren '80 popnummer vanaf 0:18

YouTube- Call me - Spagna

Ik was er zelf heilig van overtuigd dat het uit een Roland D50 kwam, aangezien die fransoos ook een D50 heeft staan, en mijn Roland E5 bijna hetzelfde geluid (Patch36 synthbrass2).
Nou kan het natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar de patch heeft aangepast of heeft gewist.

De vraag:

Weet iemand of dit geluid uit een D50 komt, en hoe het heet...
Misschien zelfs wel iemand die de patch heeft?

Bij voorbaat dank,

Montri van Galen

tip luister naar miami vice more 80ies wordt t niet
yoke
 
Mensen, allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga toch nog eens een PG 1000 scoren en eens wat rommelen met de D50. En verder misschien eens op zoek naar een Juno 60 of 106 ......
 
Beste forumgenoten,

Al een hele tijd ben ik op zoek naar een populair geluid uit de jaren '80. Mede door een synthesizer virtuoos die het voornamelijk gebruikte.

Het is zijn leadsound in dit nummer vanaf 0:51


De vraag:

Weet iemand of dit geluid uit een D50 komt, en hoe het heet...
Misschien zelfs wel iemand die de patch heeft?

Bij voorbaat dank,

Montri van Galen

JEEJ! Ik heb m (ongeveer) nagemaakt!!! 8)
Effe op mn JP8080 zitte rommelen en kwam m toevallig tegen :P.
dus t zal wel een Juno of een jupiter zijn dan 8~
 

Attachments

  • Spagna Brass.mp3
    276,4 KB · Bekeken: 186
JEEJ! Ik heb m (ongeveer) nagemaakt!!! 8)
Effe op mn JP8080 zitte rommelen en kwam m toevallig tegen :P.
dus t zal wel een Juno of een jupiter zijn dan 8~


Ja, da's een hele goede !!
Hmm... Gezocht: JP8080 :okdan:

Ik ga toch ook nog eens kijken of hij op de Roland D50 te maken is....

Maar hartelijk dank voor het programmeerwerk !!
 
NP ;)!
denk dat t met de D50 ook moet lukken hoor.
Ik heb 2 layers gebruikt. alle2 met een supersaw + een gewone saw gedetuned.
en de 2e layer dan een octaaf hoger.
en wat chorus drbij.
medium Attack en medium release op de filter.

hoop da dat je een beetje op weg helpt :P.
t belangrijkste in de sound is de 2e patch een octaaf hoger maken. dat geeft t geluid vooral.
 
NP ;)!
denk dat t met de D50 ook moet lukken hoor.
Ik heb 2 layers gebruikt. alle2 met een supersaw + een gewone saw gedetuned.
en de 2e layer dan een octaaf hoger.
en wat chorus drbij.
medium Attack en medium release op de filter.

hoop da dat je een beetje op weg helpt :P.
t belangrijkste in de sound is de 2e patch een octaaf hoger maken. dat geeft t geluid vooral.


Hartelijk dank !!:halleluja Ik ga mijn best doen !!
 
nu nog zo'n vrouwenvocalen erbij zoeken en :halleluja
Italo zomerhitje scoren, oersimpel en dreamy topshit:mexico:
 
Jaaaaren later.... Kwam ik er via een youtube filmpje achter ! Het is inderdaad geen standaard geluid dat in de D50 zit maar een geluid dat afkomstig is van de Roland PN-D50-03 kaart. Het geluid heet Westerly Brass en het is het helemaal. Dus snel Marktplaats afgezocht en afgelopen koningsdag een zo goed als nieuwe D50 opgehaald. De eigenaar heeft voor mij ook de SYSEX file er op gezet zodat ik gelijk aan de gang kon !
 
Super! Een vraag die 10 jaar later opgelost (en gemeld) wordt.. :okdan:
 
Pakt doos met rom-cards.... Pakt kaart, even zoeken in superonhandige preset browser D-50 (bij het drukken linker nummer had de display best 8 stukjes namen van de bank kunnen laten zien, groot zat) en voila, C-33 Westerly Brass 8)
 
Dus snel Marktplaats afgezocht en afgelopen koningsdag een zo goed als nieuwe D50 opgehaald.
Waarom zijn die D50's altijd in nieuwstaat? Die van mij ook. Ik vind dat heel dubieus. Alsof de D50 bij het uitkomen van de M1 linea recta naar de zolder werd verbannen en er nooit meer uit kwam. Is er wel ge-gigd met die bakken? Lijkt van niet.
 
Pakt doos met rom-cards.... Pakt kaart, even zoeken in superonhandige preset browser D-50 (bij het drukken linker nummer had de display best 8 stukjes namen van de bank kunnen laten zien, groot zat) en voila, C-33 Westerly Brass 8)
Hartelijk dank !! Ik had op YouTube ook een filmpje gezien waarbij het geluid in een review voorbij kwam. Inmiddels een D50 staan waarbij de vorige eigenaar voor mij de card als standaard in de D50 heeft gezet. Helaas heb ik daardoor niet meer de originele standaard geluidenset. Maar goed, er zal t.z.t. wel een tweede D50 bij komen....
 
Helaas heb ik daardoor niet meer de originele standaard geluidenset. Maar goed, er zal t.z.t. wel een tweede D50 bij komen....
Alle data van de Roland kaartjes kan je gewoon downloaden. Je hoeft die kaartjes dus niet te kopen maar zo'n lege kaart is wel handig zodat je een 2de set (bv de originele geluiden) op die lege kaart plaatst. Die kan je onmiddellijk aanspreken zonder laadtijd.

Die lege kaartjes kosten wel wat maar zijn wel handig als je live speelt. In een studio is het makkelijker om geluiden te laden via een editor.

Of je koopt een Roland D-05 waarin alle Roland-kaarten al aanwezig zijn.
 
Alle data van de Roland kaartjes kan je gewoon downloaden. Je hoeft die kaartjes dus niet te kopen maar zo'n lege kaart is wel handig zodat je een 2de set (bv de originele geluiden) op die lege kaart plaatst. Die kan je onmiddellijk aanspreken zonder laadtijd.

Die lege kaartjes kosten wel wat maar zijn wel handig als je live speelt. In een studio is het makkelijker om geluiden te laden via een editor.

Of je koopt een Roland D-05 waarin alle Roland-kaarten al aanwezig zijn.
Ja, zo'n D05 lijkt mij inderdaad ook wel wat.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top