Kraftsaft

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Hallo meneren en medames,

Om me maar weer eens van m'n recalcitranste zijde te laten zien heb ik ter gelegenheid maar een mp3 van me (als link) op de DSF gezet genaamd 'Kraftsaft'.

Dit om maar eens mee te doen aan de retro 80ies groep die met minimale spulen wil laten zien dat zij ook in staat zijn om prima herrie te maken. En dan in de stijl van Kraftwerk die in die tijd ook wel nog een paar LPs uitgebracht heeft.

K'hat zelf dan wel een probleem dat ik qua gear niet echt goed hiervoor uitgerust was. Nou ja improviseren dan maar he. ;)
Dus naast wat stock rom 808 en moog samples met alleen een filter in de arpeggiator van m'n EX5 en ook heb ik nog een Sinus achtige patch op m'n SY99 gebruikt zodat het allemaal 'analoog' klinkt. Met een beetje goede wil zou je zoiets ook prima met modulaire synths kunnen bouwen. (toch?)
En verder maar één reverb en compressor gebruikt.

8D
 
Om me maar weer eens van m'n recalcitranste zijde te laten zien heb ik ter gelegenheid maar een mp3 van me (als link) op de DSF gezet genaamd 'Kraftsaft'.

Recalcitrant?? Best wel netjes eigenlijk! Vocoder erbij die kreten als "Music" "Computer"of"gewoon "Sound" roept en gáán maar!

Ik vind vooral die éénnotige bas heel erg retro klinken, en die noise-resonace (regendruppel achtige tommeltjes). Goed gevonden. Hoewel het vrij langdradig en weinig verrassends biedt verveelt het nummer helemaal niet!

Wat ik me afvroeg; heb je eerst een oude kraftwerk plaat opgezet om inspiratie op te doen, of ben je vanuit je herinneringen gaan componeren?
Bij mij is de laatste manier meestal doeltreffender, anders eindig ik vaak in een regelrechte kopie.

Oxy
 
Een soort Boards of Canada meets Kraftwerk?

Ik vond hem op een positieve manier slaapverwekkend, lekker dromerig. Maar mag nog wel wat uitgewerkt worden.
 
Back
Top