M456 - Anetta

M456

Ingeburgerd
Lid sinds
2 Maart 2009
Berichten
57
Hier ben ik (te) lang mee bezig geweest. Het nummer is gemaakt met enkel Reason. (Alle patches zijn zelfgemaakt overigens)

Ik wilde het eigenlijk bij tracks posten, maar nu ik dit contest zag heb ik hem maar gewoon hier gepost. Als iemand commentaar heeft (negatief of positief) plaats het! Ik ben zelf wel tevreden met het nummer en dat is waarom kritiek geen kwaad kan.
 

Attachments

  • Anetta.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 169
Leuke song, zitten zeker goede ideeen in.. maar op de een of andere manier klinkt het alsof het nog wat beter uit de verf zou kunnen komen, kwa productie in ieder geval. Het klinkt misschien iets te 'licht' en tingeltangering, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Klopt, ben ik met je eens, vreemd genoeg krijg ik het zelden voor elkaar om echt warme geluiden te creëren. Aan de ene kant hou ik wel van "cleane" geluiden, maar ondanks dat kan het geheel wel een stuk warmer/voller. Ik denk dat ik maar eens wat meer met mijn Korg Radias ga werken en presets ga doorkijken en ook met VST's ga werken. (En daarbij Cubase zelf en als Rewire-host gebruiken) Niet zozeer om daarna geen patches zelf meer te maken, maar meer om inzicht te krijgen in hoe patches normaal worden gemaakt.
 
Ik weet niet of dat echt het 'probleem is'. waarschijnlijk kan je met EQ en een beetje goed levels mixen al heel ver komen.. en wat compressie als het nodig is (kan op drums/bas nog eens lekker zijn).

Gooi als experiment bijvoorbeeld eens je drums en bas op dezelfde bus van je mixer, en doe dat geheel subtiel (of watever nodig is) door een compressor.. liefst een van een beetje goeie kwaliteit natuurlijk. En ga dan eens spelen met de settings, rommel eens wat met de EQ (kan je denk ik het beste op het channel van de individuele instrumenten doen ipv op de bus). Als je een goede basis hebt, dan kan je voorzichtig weer wat van de rest van de instrumenten toe gaan voegen, en die eventueel ook wat eq-en.

Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk niet zo heel veel aan EQ doe. Het helpt wel als je met een goed geluid begint..
 
IK heb nog even naar je song geluisterd.. je hebt veel instrumenten in de hoge registers zitten, en vervolgens de bas en de kick een beetje op de achtergrond.. hierdoor klinkt het volgens mij ongebalanceerd. Je zou kunnen proberen die strings eens een octaafje lager te gooien.

Nogmaals.. ik vind dat er erg veel leuks in je song zit, als je de mix ff voor elkaar krijgt, en wat geluiden aanpast, dan heb je echt een toffe song :)
 
Bedankt voor de feedback, hier heb ik wat aan! Misschien is het inderdaad wel een goed idee om vanaf één laag alles weer te bekijken, zo nodig de patch aan te passen en te equalizen en dan langzaam laag voor laag weer alles op te bouwen. Ik zal de komende dagen mijn best er eens op doen en voornamelijk eraan werken het laag meer aanwezig te laten klinken, door waarschijnlijk een compressor op de bass of drums of misschien iets over de eindmix te gooien. Een paar van de bass geluiden moet ik denk ik sowieso even aanpassen. Ik zal de pads ook eens wat minder hoog proberen te maken door bijvoorbeeld een extra octaaf lager toe te voegen en de EQ wat te veranderen. Een extra oscillator toevoegen zou ik ook kunnen doen. Ik zal verder ook nog even wat andere dingen uitproberen. Als ik nog een nieuwe versie afmaak zal ik hem hier nog wel posten.
 
Ik had me voorgenomen om alleen te replayen in de contest als ik iets positiefs te melden heb..maar jij wil ook negatief...geen probleem hoor,
't klinkt in mijn ogen (lees oren) veel te happy en natuurlijk te digitaal.
maar..en nu komt er toch een beetje positief commentaar..als ik vet
dronken zou zijn, echt op dat punt dat je bijna te veel heb gedronken,
dan zou ik er wel vrolijk van worden en op kunnen dansen :D
maar ook echt alleen dan.
 
aansluitend op de vorige reacties, er is wel iets mafs cools in dit nummer te vinden :okdan: Lijkt dat je wel een "eigen" geluid hebt gevonden
 
Bedankt voor de (voornamelijk) positieve reacties, dit geeft me iniedergeval meer vertrouwen tijd te besteden aan het proberen te afmixen van mijn muziek.

Unic - Jouw reactie klinkt heel positief :D. Ik was sowieso nog van plan om nog een (alweer wat ouder) nummer van mij te uploaden. Het is niet dezelfde stijl maar wel lekker vrolijk :D. (Ik zal hem zo bij tracks uploaden)
 
Auw mijn oren, waar is je midden? Het lijkt wel alsof je het standaard wegmixt. Waar mix je mee af?

Kick en bassline hebben veel te weinig punch, compressortje hier en daar kan geen kwaad.
 
bur buk boom: waarom zou je geen negatieve mening mogen geven? ben je bang dat er dan niemand meer op je track stemt? ik ga er vanuit dat mensen eerlijk stemmen op kwaliteit en niet zoals het songfestival.

deze track is niet echt mijn ding ...iets teveel casio gehalte
 
@ Tin Foil Hats

Klopt, ik zal hier mischien nog mee bezig gaan. Sterker nog, ik ben hier mee bezig geweest maar had geen zin meer. Ik heb al een tijdje niks nieuws gemaakt, dus ik wil eerst even aan een ander nummer beginnen.

@ Subatomic

Jep, ik had wat andere muziek als vergelijkingsmateriaal voor de mix moeten gebruiken. Nou ja, ik zal mijn fouten niet meer in mijn volgende nummer maken

@ Michielhemmer

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt met casio gehalte, maar het zal wel te vrolijk/helder of iets dergelijks zijn. (Ik ben het trouwens eens met Buk Buk Boom, ik ga ook niet op nummers reageren die ik niet mooi vind. Ieder zijn ding)
 
(Nog even ter aanvulling, met niet reageren op nummers die ik niet mooi vind bedoel ik natuurlijk dat ik niet zal reageren op nummers waar ik de het concept, het idee zelf niet mooi van vind, omdat de style mij bijvoorbeeld niet trekt, dit is een persoonlijke mening. Hip-Hop trekt mij bijvoorbeeld meestal niet aan, dan reageer ik niet snel op zo'n nummer. Als hier bijvoorbeeld een ambient nummer wordt gepost waar ik het idee/concept persoonlijk goed van vind maar waar ik wel bij in staat ben objectief negatief commentaar te geven (kritiek), dan zal ik dat wel posten. Dus... :))
 
@jgeers01

Bedankt voor je stem, een verbeterde versie van Anetta is nog in de maak (Ik heb inmiddels de bass versterkt weten te krijgen en meer mid erin gekregen). Ik verwacht deze niet heel snel af te hebben, maar zal hem posten in Tracks denk ik als ik hem af heb. (Ik ben intussen ook met wat andere dingen bezig, Anetta is ongeveer 22 dagen werk keer 1.5 uur, en hoewel je mensen hebt die zullen zeggen: 'Ach ik doe twee jaar over een album', denk ik daar dus niet zo over.. :P (Tenminste zolang ik muziek maak voor eigen vermaak) Zoveel werk besteed ik trouwens normaal niet aan een nummer hoor (meestal rond de 2 weken, het varieert), maar er zijn ongeveer 3 versies van Anetta: dat is ongeveer een totaal van 15 minuten muziek dus het kost me veel moeite om nog zin te hebben iets aan Anetta te veranderen. Ook is de reason file aardig slordig, met veels te veel instrumenten, dus ik moet sowieso nog alle instrumenten herindelen. Iniedergeval ik ga er wel mee bezig!)

Unic en teeP ook nog bedankt voor de stem trouwens. Ik hoopte al niet met 0 stemmen uit deze competitie te komen (wat nogal slecht voor mijn eigen beeld over mijn muziek zou zijn) :P. Dit geeft me zeker motivatie een meer professioneel geluid te ontwikkelen.
 
Back
Top