Alan (Soulcry feat. Guido Staps) - Dying to Live

Klank zit heel goed, je hebt het goed gedaan. Productie is top!
Maar de lyrics vind ik echt kut. En kwa melodie en zo is het wat te melig naar m'n goesting. Sorry!

Fijn dat je de track beluisterd hebt. Jammer dat je de tekst zo slecht vind. Wat vind je er zo kut aan? Beetje uitleg kan geen kwaad.
Het schrijven van tekst vind ik best lastig. Ik heb wel geprobeerd er iets meer van te maken dan 'flying in the sky, feel the bass, i love you, forever together' etc. Maar het is natuurlijk ook geen meesterwerk, dat weet ik.
 
@OJS: Dat vind ik een tof commentaar! Ik heb zelf ook het gevoel dat de track af is, een geheel. Of je het iets vind is inderdaad persoonlijk. Het schrijven, opnemen, bewerken en implementeren van vocals in een track vind ik persoonlijk een van de grootste uitdagingen in het maken van muziek.
Het is niet voor niets dat er bij het maken de meeste commerciele producties meer mensen te pas komen met ieder hun eigen talent/expertise (tekstschrijver, zanger, componist, producer, mixing, mastering etc.). Voor een home-studio projectje met 1 zanger en 1 producer denk ik dat 'dying to live' daarom best goed gelukt is :)
 
Naar mijn idee is de track erg af.. zeer professioneel gedaan.. Alles zit erin.. Blijft over dat het totaal niet mijn genre is.. en ik het niet snel aan zou zetten om te luisteren, maar hij kan in mijn ogen wel zo op de radio.. Deze zou het stukken beter doen dan veel bagger wat ik nu langs hoor komen!
 
Het is totaal mijn ding niet, maar het steekt wel goed in elkaar. Iets teveel galm & delay maar dat hoort éénmaal bij die stijl veronderstel ik. Het eindigt raar omdat het niet op het grondakkoord eindigt vermoed ik :-) (soort open einde :p )
 
nice man!
 
Back
Top