Alan (Soulcry feat. Guido Staps) - Dying to Live

Alan

Fatty Fat
Lid sinds
22 juli 2004
Berichten
910
Locatie
Simpelveld
Mijn inzending voor dit jaar:


Soulcry featuring Guido Staps - Dying to live (Guitar version)


Gebruikte (soft)synths: Omnisphere, Nexus, Sylenth1, Kontakt, V-Synth, JP8000, Virus TI onder Cubase 5.
Fx: UAD1 reverb , delay en compressors in een C2Q pc'tje.
Vocalen: ingezongen door Guido Staps op een GT67 microfoon aangesloten op een Focusrite Voicemaster platinum.
Geschreven en geproduceerd door: mijzelf :)

Groetjes Alan
 

Attachments

  • Soulcry_feat_Guido_Staps-Dying_To_Live(Guitar_Version).mp3
    7,4 MB · Bekeken: 163
Mooie sfeervolle track. Goede zanger ook.
Lekker veel delay en reverb, past hier wel bij.
 
Mooie track, ik houd wel van dit soort muziek. Vocals zijn strak ingezongen. Reverb en delay hoort er wel bij, daar ben ik het met OJS eens. Wel klinkt het in bepaalde overgangen (delay/reverb akkoord A mengt zich met delay/reverb akkoord B) wat druk. Maar dat is mijn mening :-)
 
Heren, bedankt.
De 'mastering' van deze demo track is wellicht ook ietsie te, mede als de delay en reverb.

Ik wil dit in het vervolg ook liever door een andere partij laten doen. Het label vond het goed zo, vandaar dat ik er niet meer werk in gestoken heb.
 
Op zich geen slechte song, maar wel een beetje te 'hot' qua productie. Ik word er flink luistermoe van iig. Wat minder galm/delay etc had ook wel gemogen. Verder wel iets met potentie :)
 
Payt, de productie was bedoeld voor een duits label dat zich voornamelijk met hardtrance bezig houdt. En ze wilden de track tijdens een webcast van een radio station gebruiken.

Met dat in het achterhoofd leek het me goed de productie wat harder te laten klinken zodat deze bij de veelal jeugdige luisteraars goed in de oren zou vallen tussen het overige loudness geweld.

Jammer dat je er zo luitsermoe van wordt. Ik vind het zelf wel meevallen, maar mijn oren zijn misschien wel al wat versleten ;)
Cool dat je er wel potentie in vind zitten!
 
Ah ok.. zo zie je.. als je uit de buurt blijft van de hardtrance mensen, dan komt alles goed met je muziek ;)
 
Bedankt voor de complimenten.

@Tin Foil Hats: wat bedoel je ermee dat het als een duitse productie overkomt? Kun je ook zeggen wat je daaraan doet denken (instrumenten of mix)? Aanzien ik de afgelopen jaren verscheidene producties voor duitse artiesten heb gemaakt kan het goed zijn dat die invloed in de track zit. Is niet bewust gedaan, alhoewel ik de track voor een duits label gemaakt heb zal het daar wel door komen. Einde was een concessie mbt. maximale speelduur voor de radio edit :)
 
qua stijl echt niet mijn ding, maar wel goed gemaakt :)
 
ditto, alhoewel de mix misschien iets wat te rouw is en de stem wat laag mist (vind ik he)
 
Klinkt zeker oké :) iets minder galm is al eens gezegd geweest. 'k Twijfel wel met m'n stem, omdat deze zeer goed, lees professionneel, gemaakt is, enkel niet mijn stijl.

Succes met deze prima inzending. :okdan:
 
Ik wil hem graag luisteren maar krijg dit bericht van me mediaspeler:

Kan een bestand niet initialiseren

Alle andere inzendingen kan ik gewoon openen en beluisteren behalve de jouwe. :?
 
Back
Top