Softsynths in Cubase direct horen

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.714
Locatie
Utrecht
Als ik een loopje inspeel met Cubase vanaf mijn keyboard dan hoor ik niks, maar het opgenomen stuk wordt wel opgenomen en afgespeeld.

Ik wil eigenlijk meteen horen wat ik inspeel, of als ik patches aan het bewerken ben dat ik dan hoor hoe een accoord klinkt, want die kun je niet maken met een muisklik op het virtuele keyboardje wat er meestal bij zit.
 
Als ik op die track klik met de output op de softsynth, en ik speel wat op me keyboard hoor ik wel degelijk het geluid van de softsynth.
Ik zou niet weten wat voor speciale instellingen ik heb gemaakt, want zoals ik het heb moet het ook (denk ik).
 
Ik leg me d'r even bij neer tot ik mijn nieuwe kaart heb. Ik moet Cubase sowieso even opnieuw installeren.
 
Goed, nieuwe geluidskaart er in, het werkte meteen. Of het nou aan de kaart lag of aan het feit dat bij een nieuwe kaart de MIDI filters gereset worden weet ik niet, maar het werkt als een tierelier.
 
De Sek'd Siena van Leo! Mooie deal trouwens, netjes verpakt originele doos en drivers er bij, en een hele goede prijs. Alleen zat die Samplitude software er niet bij, maar goed ik verwacht niet dat ik die ga gebruiken.

Ik vind hem tot nog toe ook beter dan mijn Terratec qua drivers aangezien ik nu niet steeds Buzz hoef te muten om een MP3'tje te draaien (multi client ASIO drivers), alleen heb ik in Buzz wat problemen, maar dat komt misschien omdat deze kaart meer CPU trekt van de Terratec en mijn nummers meestal net tot het randje gaan. Nou nog even de break-out box er bij zoeken dan is het feest helemaal compleet!
 
oooh! klerelijer! die wou ik hebben! ;)

ik ga nu een echo mia bestellen...
 
Het blijft een duur ding hoor als je er een break-out box bij hebt, die gaat voor ongeveer 500 gulden weg nieuw (als ik hem al kan vinden), dus ben ik nog meer dan 1000 piek kwijt voor het hele ding.

In vergelijk ben je met een NIEUWE Terratec EWS88 al met 700 gulden klaar.
 
Back
Top