Hardstyle/Hardcore Lead topic

Ben eens bezig geweest met Zebra2,

Klinkt nog wat dunnetjes :P (met een nexus lead erdoorheen word hij wel wat beter maar dan heb ik nog niet het gevoel dat het zelf gemaakt is *D)
 

Attachments

  • Scraplead.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 76
Ben eens bezig geweest met Zebra2,

Klinkt nog wat dunnetjes :P (met een nexus lead erdoorheen word hij wel wat beter maar dan heb ik nog niet het gevoel dat het zelf gemaakt is *D)

het klinkt als de Nexus lead m8 :)
 
Laatst gewijzigd:
Misschien dat jullie me kunnen helpen,

Na een tijdje met Softsynths bezig te zijn geweest wilde ik een stapje verder gaan, met name voor het maken van mooie hardstyle leads. Daarom ben ik gaan kijken voor een Virus.
Uiteindelijk heb ik een powercore gekocht omdat die makkelijk te automatiseren is en ik die vrij goedkoop kon krijgen. Maar wat ik ook probeer ik krijg niet die mooie volle sound die de 'grote jongens' ook hebben zoals dit nummer: (vanaf 2.42)

Doe ik iets verkeerd of kan dit alleen met een Ti ofzo? (en heb ik dus eigenlijk een miskoop gedaan?)
 
Dan doe je toch iets niet goed, want dit red ik ook met mijn Virus b.

Gewoon veel draaien aan de knoppen, desnoods zichzelf layeren met een mooie bak galm.

Suc7!
 
Ben nog helemaal niet thuis in de Virus maar dan ga ik me er zeker verder op concentreren, thx!
 
Even iets anders,

Ik heb zojuist de Incubation V1 Soundset van Manuel Schleis gedownload (site:http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexFreeSounds.html) maar als ik ze inlaadt in m'n Virus Powercore klinken ze totaal anders dan in de demo, veel leger...

Ook schiet de CPU belasting opeens omhoog naar 30-40% met pieken van 100% terwijl dit niet hoort omdat de Powercore processor dit op zich hoort te nemen en zo de CPU hiervan vrijstelt.

Ik heb het idee dat de CPU de berekeningen uitvoert in plaats van de Powercore en dat het daarom niet klinkt zoals het hoort kan dit?

Misschien dat 1 van jullie me kan helpen?

Ik werk in FL Studio 9 en draai op Windows 7 met een Intel i7 processor

edit: laat maar zitten, heb hem ff in een ander topic gegooid :)
 
Laatst gewijzigd:
IS het wat of is het niks?
 

Attachments

  • Delcone Still_Standing MELO?.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 54
IS het wat of is het niks?

Je hoort dat je er plezier in hebt en dta is het belangrijkste, maar je elementen zijn niet "goed", geen één zelfs.

Probeer wat youtube tutorials af te gaan en oefen zo om betere geluiden te maken, want ook al zou je qua arrangement iets leuks maken, het blijft niet staan als je geluiden zo blijven.

Succes.
 
Dank je Avalon ;)

Was vanmorgen eens gaan zitten met het idee om een "Knight Vision (Ruffneck)" achtige melodie te gaan maken.
Lukte in eerste instantie voor geen meter. Eerst geprobeerd met de Alpha Juno, maar dat werd niets. Toen overgestapt op de Virus Ti. Na wat pielwerk ben ik best tevreden over het (eind)resultaat.

De 2 gebruikte kicks had ik al een keer eerder gemaakt.

Nog een kleine aanpassing gedaan........
 

Attachments

  • Virus Ti_2.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
Het enige wat ik zou kunnen aanmerken op je synth is dat t wat meer mag bijten, het klinkt nog te 'zijde' achtig, als je bergijpt wat ik bedoel.

Ik hou hier wel van, heb zelf ook zitten rommelen met de sounds van vroeger, blijft tof.
 
Lead gemaakt met software synth. :okdan:

Iemand feedback?



Melodietje is van: ''Evil Activities & Nosferatu - From Cradle To Grave'' }:|
 

Attachments

  • Saw Lead.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 53
Dank je Avalon ;)

Was vanmorgen eens gaan zitten met het idee om een "Knight Vision (Ruffneck)" achtige melodie te gaan maken.
Lukte in eerste instantie voor geen meter. Eerst geprobeerd met de Alpha Juno, maar dat werd niets. Toen overgestapt op de Virus Ti. Na wat pielwerk ben ik best tevreden over het (eind)resultaat.

De 2 gebruikte kicks had ik al een keer eerder gemaakt.

Nog een kleine aanpassing gedaan........


nicee man waar heb je de kick mee gemaakt >?
 
Back
Top