Moog Taurus III

Voor de 1000 gelukkigen die 'm hebben gepreorderd:

attachment.php
 

Attachments

  • taurus__front_small.jpg
    taurus__front_small.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 77
  • taurus__front.jpg
    taurus__front.jpg
    86,5 KB · Bekeken: 81
nou dat 100% is natuurlijk marketing. lijkt me niet echt meer doenlijk om oude singlelayer prints te pakken en onderdelen er met de hand op te gaan solderen .
is net als met de voyager: tis een goede ynth maar geen minimoog model-d
maar ja wie heeft ze allebei naast elkaar staan en kan het verschil laten horen en beschrijven.
 
Nou ik vind hem wel heel cool en een moedige move van MOOG..Uiteindelijk is de Taurus meer voor gitaristen bedoeld denk ik.
 
Ben ik de enige hier die er een heeft besteld?
Het gaat mij erom dat hij net zo klinkt als de Taurus 1.
De lay-out en de bediening van het paneel spreken mij niet aan. Op de Little Phatty is dat beter geregeld, maar die heeft dan ook een grotere bedieningsoppervlak.
 
@MadR
Ik wist niet dat je kwaad werd.:engel: Voetpedalen bespeel je met je voeten. En zoals Kalusi terecht opmerkt zitten op orgels de knoppen die het geluid van de voetpedalen regelen binnen handbereik. Of je nu life of in de studio speelt: je gaat toch niet op de grond liggen om de instellingen van je voetpedaalsynth te editen? Natuurlijk kun je hem daarvóór even op tafel leggen, maar iedere keer je synth verplaatsen omdat je de geluiden wilt tweaken lijkt mij gewoon niet praktisch. Dat er MIDI op zit - en je dus waarschijnlijk (ook) op afstand kunt tweaken - neemt dat punt niet weg. Was het niet leuker geweest als het voetpedaal en de edit-functies losgekoppeld waren, zodat je de knoppen binnen handbereik zou hebben en je voeten bij de pedalen? Of een losse koppeling, zodat sommigen hem vastgekoppeld kunnen laten en anderen de knoppen binnen handbereik zouden kunnen hebben? Dat vraag ik mij gewoon af.

De opmerking over Beiaards was uiteraard humoristisch bedoeld. En just for the record: ik gebruik geen computer om muziek te maken.
 
@MadR
Ik wist niet dat je kwaad werd.:engel: Voetpedalen bespeel je met je voeten. En zoals Kalusi terecht opmerkt zitten op orgels de knoppen die het geluid van de voetpedalen regelen binnen handbereik. Of je nu life of in de studio speelt: je gaat toch niet op de grond liggen om de instellingen van je voetpedaalsynth te editen? Natuurlijk kun je hem daarvóór even op tafel leggen, maar iedere keer je synth verplaatsen omdat je de geluiden wilt tweaken lijkt mij gewoon niet praktisch. Dat er MIDI op zit - en je dus waarschijnlijk (ook) op afstand kunt tweaken - neemt dat punt niet weg. Was het niet leuker geweest als het voetpedaal en de edit-functies losgekoppeld waren, zodat je de knoppen binnen handbereik zou hebben en je voeten bij de pedalen? Of een losse koppeling, zodat sommigen hem vastgekoppeld kunnen laten en anderen de knoppen binnen handbereik zouden kunnen hebben? Dat vraag ik mij gewoon af.

De opmerking over Beiaards was uiteraard humoristisch bedoeld. En just for the record: ik gebruik geen computer om muziek te maken.

Ach wat maakt het uit, er zijn er toch maar 1000 van
 
die oude tarussen hebben toch zo'n paal waar er een controller op staat ?

edit : oei plaatje stond hier al :-)
 
Laatst gewijzigd:
Snap je überhaupt waarom er pedalen ipv toetsen op zitten?

En weet je wel waar stompboxen voor worden gebruikt? En waarom dacht je dat er een metalen beugel voor de data knop zit?

:stupid

Je programmeert hem natuurlijk op tafel en tijdens opname gebruik je de stompknoppen om presets te verwisselen.

En jonges een studio betekent niet dat je alleen met ableton en midi werkt. Genoeg mensen die dit gebruiken in de studio voor opnames.

Kijk eens verder dan je neus lang is. :Z

Voor een groot deel ben ik het met je eens, behalve dan dat ie bij mij echt niet op tafel zou passen (en ik vrees bij meerdere mensen niet, gezien het formaat..). Komt er dan dus toch op neer dat je voor het editten door de knieën zal moeten denk ik..
 
Voor een groot deel ben ik het met je eens, behalve dan dat ie bij mij echt niet op tafel zou passen (en ik vrees bij meerdere mensen niet, gezien het formaat..). Komt er dan dus toch op neer dat je voor het editten door de knieën zal moeten denk ik..

Ik denk zelf dat ie door een groot gedeelde van de kopers als floorunit gebruikt zal worden toch???...alle progrockers kunnen hun hartje ophalen!!
 
ik denk dat een nwe Moog modular voor dezelfde prijs als een MacBeth M5 als warme broodjes zou gaan...
 
Voetpedalen ? Handmanuelen? Aljeblieft zeg ,een pedaal is bedoelt voor je voet zodat je je handen vrij kunt hebben voor iets anders . Als ik het geld er voor had ,had ik het gelijk besteld ,wat een stel conservatieve reacties weer .
Niet goedkoop maar wel waardevast zeker bij een beperkte oplage van duizend stuks
 
Back
Top