Moog Taurus III

Voor de 1000 gelukkigen die 'm hebben gepreorderd:

attachment.php
 

Attachments

  • taurus__front_small.jpg
    taurus__front_small.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 77
  • taurus__front.jpg
    taurus__front.jpg
    86,5 KB · Bekeken: 81
Tja, na ja.
Doe mij maar een Source met de Taurus 'preset'... :)
 
Ja die voet pedalen hebben mij ook nooit aangesproken. Gewoon toetsen heb ik toch het liefst. Het geluid zal heus wel vet zijn, daar niet van.
 
Zal de prijs ook wel weer vet zijn, zoals de Voyager en de Little Phatty.

Phochos
 
Mja, de lauwe reacties her en der lezende, vraag ik me toch onwillekeurig af... hoe anders had het kunnen zijn had men een polyfone analoge synth, een modulaire synth of een analoge sequencer was gemaakt.
'Back to your roots' is leuk, maar doe het dan goed...

Ik kan me niet voorstellen dat Moog hiermee (of met die maffe gitaar van ze) een grote klapper maakt. What's next, een reissue van de Moog Phone?
En dat in de huidige moeilijke tijden. Willen ze soms weer terug naar de Norlin times? Ze werken er hard aan...
 
Laatst gewijzigd:
Er zal toch heus wel een markt voor zijn, orgelspelers of zo. Alleen hoe je met je voeten die modwheels, laat staan de knoppen moet bedienen?
 
Goed punt. Ik denk dat een hernieuwde Polymoog meer indruk gemaakt zou hebben, inderdaad.
 
Een set voetpedalen en een remote desktop unit (in de vorm van een Little Phatty bv ;)) zijn toch veel handiger? Nu moet je op je knieën gaan liggen om te kunnen editten?

De stomp-switches zijn dan wel weer handig, maar voor de rest zie ik het nog niet zo gebeuren met dit apparaat...

Een paar extra plaatjes (via Gearslutz.com):
 

Attachments

  • taurus3-side.jpg
    taurus3-side.jpg
    190 KB · Bekeken: 56
  • taurus3-back.jpg
    taurus3-back.jpg
    242,7 KB · Bekeken: 52
Wie had nou eigenlijk gezegt dat je die voetpedalen niet met je hand in kan drukken? :halleluja :D
 
Als mijn voet een beeldscherm kon aflezen, ledlampjes in drukknopjes kon zien branden en knopjes kon draaien .... Waarom zitten die daar? Het doet mij denken aan een klokkenspel zoals dit door Beiaards bespeeld wordt. Dán hebben die knopjes nog zin en bespeel je hem dus met je handen. Inovatief en verrassend! Als het iets is om met je voeten te spelen, dan lijkt het me onpraktisch.
 
Dit is meer een oplossing voor live toetsenisten denk ik. Voor studio's enzo is het wellicht minder interesant, maar ik kan me voorstellen dat als je geen sequencer (of ableton tegenwoordig) gebruikt bij je live gig, dit echt een prima oplossing is voor de bas enzo hoor !

Edit: Ik vind het eigenlijk ook best wel een mooi apparaat, wat kost deze ???
 
Een set voetpedalen en een remote desktop unit (in de vorm van een Little Phatty bv ;)) zijn toch veel handiger? Nu moet je op je knieën gaan liggen om te kunnen editten?
Dat hadden ze bij de Taurus II beter opgelost:

attachment.php
 

Attachments

  • taurus2.jpg
    taurus2.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 56
Laatst gewijzigd:
Waarom word er in de eerste plaats gedacht aan "tweakbaarheid"? Het gaat toch om het bespelen van het apparaat ???

als je hem wilt triggeren via midi en dan aan knoppen wilt draaien kan je net zo goed iets anders kopen toch ?
 
hoe klinkt ie ??
heb pas een pk5-roland aangeschaft, en dat samen met wat moog spul zou het ook moeten kunnen doen.
die wheels lijken me inderdaad lastiger dan schuiven , los daarvan zou het volume rechts beter bij een organist passen dan links ( of is de controller belangrijker?)
hoe meer keus hoe beter, blijft de vraag: hoe klinkt ie?
 
Dit is meer een oplossing voor live toetsenisten denk ik. Voor studio's enzo is het wellicht minder interesant, maar ik kan me voorstellen dat als je geen sequencer (of ableton tegenwoordig) gebruikt bij je live gig, dit echt een prima oplossing is voor de bas enzo hoor !

Edit: Ik vind het eigenlijk ook best wel een mooi apparaat, wat kost deze ???

Er zit MIDI op in de zin van DIN/USB, dus die pendalen kunnen glimmend blijven. Stel je eens voor dat zo'n Taurus hebt en je beste maat heeft buiten in de stront gestaan, dan ziet ie die Taurus en denkt.... Je kunt dan gauw een midi klavier in zijn handen duwen.
 
Als mijn voet een beeldscherm kon aflezen, ledlampjes in drukknopjes kon zien branden en knopjes kon draaien .... Waarom zitten die daar? Het doet mij denken aan een klokkenspel zoals dit door Beiaards bespeeld wordt. Dán hebben die knopjes nog zin en bespeel je hem dus met je handen. Inovatief en verrassend! Als het iets is om met je voeten te spelen, dan lijkt het me onpraktisch.

Snap je überhaupt waarom er pedalen ipv toetsen op zitten?

En weet je wel waar stompboxen voor worden gebruikt? En waarom dacht je dat er een metalen beugel voor de data knop zit?

:stupid

Je programmeert hem natuurlijk op tafel en tijdens opname gebruik je de stompknoppen om presets te verwisselen.

En jonges een studio betekent niet dat je alleen met ableton en midi werkt. Genoeg mensen die dit gebruiken in de studio voor opnames.

Kijk eens verder dan je neus lang is. :Z
 
Snap je überhaupt waarom er pedalen ipv toetsen op zitten?

En weet je wel waar stompboxen voor worden gebruikt? En waarom dacht je dat er een metalen beugel voor de data knop zit?

Je programmeert hem natuurlijk op tafel en tijdens opname gebruik je de stompknoppen om presets te verwisselen.

Kijk eens verder dan je neus lang is. :Z

NOu, het gemiddelde electrisch orgel heeft alle toetsen binnen HAND bereik. Er zitten alleen pedalen om ze te bespelen.
 
ItemID: Taurus3LTD
SALE PRICE:
$1,995.00

voor een phatty met wat extra dingen niet goedkoop.
Bij "keymusic nl " in de buurt van de 2200 euro

Preliminary Specifications:
100% Analog Sound Engine based entirely on original TAURUS I circuits
“Taurus I” style
2 VCO Oscillators, ADS Contour Generator, 1 VCF Filter, Output VCA
PRESETS: 16 Banks x 4 presets = 48 Total Programmable Bass Sounds
BANK 0 will contains the Original Taurus I Presets: VAR, TAURUS, TUBA, BASS
MIDI: DIN and USB, Merging and Routing
ARPEGGIATOR: MIDI Sync, TAP TEMPO, Internal
CV Inputs: VOLUME, FILTER, PITCH, GATE
 
Back
Top