Interface voor USB lovers

ua1000_front.jpg


Eindelijk een USB geluidsinterface (kan het moeilijk kaart noemen) die grote hoeveelheden hoog kwaliteit geluid aankan.
Nu dat menig moederbord/computer al standaard USB2 of firewire ondersteund was het nog de vraag wie als eerste met een USB2 interface zou komen. Edirol natuurlijk. Deze dochter van Roland is naar eigen zeggen de eerste met een multi IO USB2 geluidsinterface. Erg spannend allemaal.
Wat wel spannend is dat hij 24bit en 96kHz op 10 in- en uitgangen. Uiteraard met de daarbijbehorende ASIO2 en WDM drivers. Microfoon voorversterkers, spdif en Adat I/O en de rest ongebalanceerde jacks. Wat ik persoonlijk nog mis is R-bus maar dat is dan waarschijnlijk gewoon geflopt of een licentie van Roland was uiteindelijk toch te duur.
Zwaar nadeel is dat de Apple gebruikers in de kou moeten blijven staan want daarvoor is geen ondersteuning. Er zijn al wel drivers voor de UA-700 dus naar alle verwachting zijn ze gewoon hard bezig om OSX drivers voor dit model te schrijven. Wellicht dat er ook een firewire uitvoering aan zit te komen.
Het is zeker voor de veeleisende laptop bezitter of iemand die een goede geluidskaart wil voor bij z'n nieuwe PC een interesante optie en zelf als AD converter voor analoog naar Adat de moeite waard.

Wanneer hij uit komt en de prijs is nog niet bekend. Denk dat je qua prijs wel met de concurrenten Motu 896 en Presonus Firestation kunt vergelijken.

Link:
http://www.edirol.com/products/info/ua1000.html
 
Re: Interface voor USB lovers

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat je qua prijs wel met de concurrenten Motu 896 en Presonus Firestation kunt vergelijken.[/B][/QUOTE]

Ik hoop dat Edirol zijn traditie in ere houdt en dus goedkoper zal zijn dan vergelijkbare toestellen.

En, alhoewel het niet belangrijk is, het oogt alvast heel mooi :)
 
Klinkt mooi allemaal. Toch nog maar even wachten met de aanschaf van een nieuwe interface.
 
Edirol ligt aan de goedkopere kant, en zal dus zeker niet zo duur worden als de Presonus als je het mij vraagt. Dat hij Rbus mist zal wel een marketingtechnische reden hebben. Hun mengpanelen en de net uitgebrachte VS-2400 harddiskrecorder (oh wat wil ik die toch graag op m'n bureau hebben staan :P ) heeft namelijk gewoon Rbus meegekregen.
 
Lijkt erg veel op de DA2496 van Edirol. Goed geluidskaart welke kwalitatief neer komt op een delta 1010.
 
Ik heb een UA-5 besteld....ik kan hem nog cansellen(of zoiets)
Moet nog alleen de prijs weten van die au 1000.
Ik wil USB2 uitproberen!
 
En anders koop je een usb2 kaartje. Heb er laats 1 gekocht met 2 usb2 poorten voor de som van €45.- ex btw
 
USB2 heb ik al in m'n computer, 4 keer zelfs
Maar er was nog geen hardware met usb2 (geen audio kaarten)
Tot nu....
 
ik zou zeker die ua5 dan cancellen, een usb1 audio interface kan maar 2 sporen op 24/96 openemem OF weergeven. Ook software monitoring (=met plugin's bijvoorbeeld) wordt tot hetzelfde aantal sporen beperkt. dat lijkt mij wat onderbedeelt :(

Nee, usb1 is niet wat je wilt neem die nieuwe ;)
 
Nou, De Ua-5 heb ik laten cancellen.
De prijs van de AU-1000 is nog niet bekend.
Ik hoop dat Edirol zijn traditie in ere houdt en dus goedkoper zal zijn dan vergelijkbare toestellen

Dat hoop ik ook!!:bekdicht: ;)
 
Back
Top