Pleassure

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Sendex - Pleasure

Style: oldscool funky house of zoiets :)

64Kbs, 3MB (klinkt af en toe op deze samplerate een beetje raar).

http://www.acid.nl/~sendex/sendex_plessure.mp3

Siel EX-80(Suzuki SX-500) hoofdgeluid, waar het mee begint.
Doepfer Drehbank voor de cutoff van de Suzuki te veranderen.
Juno-60 het geluid wat er later in komt.
707 & 808 en wat zoom effecten voor de beat
en de 303 komt er na een paar minuten ook nog in.

Er zitten als altijd weer een paar foutjes en dingen waar ik me aanstoor,
maar ja pech, kan het niet zo effe wijzigen, moet het dan weer helemaal opnieuw maken.
Deze keer heb ik het kort gehouden. (6.15min). Das eigelijk wel weer jammer vindt ik.
Had namelijk graag op het laatst toch nog een keer de beat erin willen gooien.
 
ik moest in het begin meteen aan 'do you remember house ?' denken van blaze
heerlijk oldschool
 
geinige track,

ik weet dat je er niks meer aan gaat doen maar toch wat opmerkingen:
1 heel sporadisch gooi je er een heel kort vals/laag nootje in, dat vind ik erg lekker, had ik wat meer mee gedaan.
2 de ritme sectie is cool, was alleen vetter geweest als je op een of andere manier het geheel wat slepender/hakkelender/achter de rest aan waggelender (zeg maar..) had gemaakt.

groet Matoi
 
Re: Pleassure

Origineel geplaatst door sander
Sendex - Pleasure
Style: oldscool funky house of zoiets :)

Om te beginnen: Echt een leuke track, ik hou echt van die eind-jaren-'80 house (ken je nummers van Torsten Fenslau, voordat hij zich bijna volledig met Culture Beat ging bezighouden en voor zijn tragische ongeluk natuurlijk?), heb inmiddels meeste van je MP3s van je site beluisterd :dj:

Origineel geplaatst door sander
kan het niet zo effe wijzigen, moet het dan weer helemaal opnieuw maken.

Ff vraagje: Hoe sequence je dan als ik vragen mag (gebruikte je geen MPC daarvoor, of vergis ik me?)? Je maakt wat patterns vantevoren en pas bij het opnemen maak je er een arrangement van? Kun je dan niet tijdens opnemen ook gelijk je handelingen in een sequencer opnemen of is dat niet mogelijk (of doe je dat expres niet?)? Was ff benieuwd :) Ik sequence zelf ook gedeeltes met een losse hardware sequencer (een eenvoudige MAM SQ16), maar ik neem altijd eerst in Cubase op, omdat ik al zoveel moeite heb met arrangementen maken.

Anyway, keep up the good work...

Groetsels, Vincent aka Ironfreq
 
M'n MPC is de master, alle X0Xen lopen gelijk met dat ding. drumbakken staan in schrijfmode, zodat ik nog een beetje met de stepsequencer kan klooien.
Als de beat dan loopt, dan ga ik gewoon zoeken naar basslijnen, melodien etc. Dus willekeurige toetsen drukken.
Als ik de juiste toetsen te pakken heb, dan neem ik die op met de mpc. Meestal 4 of 8bar, maar soms ook 16 of zo.
Ik gebruik nooit timingcorrectie. Speel het net zo vaak in totdat het goed is.(ken geen noten lezen, dus best lastig).
En inderdaad, de MPC loept dan dus constant de verschillende sequences. En ik gebruik of m'n mengpaneel of de de pads van de MPC om de tracks aan/uit te zetten en het nummer te maken. Vaak tussendoor nog effe de microfoon oppakken en wat onnozele dingen zeggen en dan weer gauw neerleggen en weer op knoppen drukken etc, etc.
Best een beetje lastig soms, maar ik ben echt te lui om perfecte muziek te gaan maken dmv alles precies stapje voor stapje te sequencen en alles op verschillende audiokanalen te zetten enzo.

Die muziek van Torsten Fenslau zal ik eens beluisteren.
 
Back
Top