Yamaha komt uit de kast

Yamaha%20PR%2001X.jpg

Met een nieuw knoop hem aan je computer digitaal werkstation/mixer. Gestripte harddiskrecorder zonder harddisk. Of mixer surface met ingebouwde mixer. Werkt via mLan en dus via firewire. Ideaal als je meer mLan apparaten hebt zoals een Motif of EX5 (waarvan nog steeds geen mLan interface officieel gereleased is).

De site:
http://www.01xray.com

Artikel van Harmony Central:
http://messe.harmony-central.com/Musikmesse03/Content/Yamaha/PR/01X.html
 
Last edited by a moderator:
Re: Yamaha komt uit de kast

Origineel geplaatst door fuse
Yamaha%20PR%2001X.jpg

Met een nieuw knoop hem aan je computer digitaal werkstation/mixer. Gestripte harddiskrecorder zonder harddisk. Of mixer surface met ingebouwde mixer. Werkt via mLan en dus via firewire. Ideaal als je meer mLan apparaten hebt zoals een Motif of EX5 (waarvan nog steeds geen mLan interface officieel gereleased is).

De site:
http://www.01xray.com

Artikel van Harmony Central:
http://messe.harmony-central.com/Musikmesse03/Content/Yamaha/PR/01X.html

wat me niet duidelijk is: moet ik hier nou zo'n yamaha mLan kaart voor in mijn PC stoppen of kan ik ook gewoon met een huistuinenkeuken firewire kaart connecten?

Olaf
 
Ja dat kan gewoon, no problemo!

alleen jammer dat hij pas het 4e kwartaal klaar is :(

het is eigenlijk gewoon een 01v maar dan klinktie nog beter, en via firewire (Mlan)
kun je in de toekomst units erbij kopen om je analoge inputs uit te bereiden.

verder is het een perfecte controller voor cubase,logic etc.

Er wordt mastering software bij geleverd, die native draait op je PC of Mac.
En alle instellingen van je software kun je over en weer opslaan in de 01X,

Dit moet en wil je gewoon hebben!
 
Qua kleur past hij wel veel beter bij je Apple titanium dan zo'n (lelijke) Digi002.
 
Damn Fuse, tis dat er een jogdial mist, maaar die Digi 002 doet mij anders wel watertanden hoor ;)
 
En lelijk en geen jogdial?

Jeetje, die Digi002 is dan echt 3x niks. Stelletje pruters. ;)

Ze werken allebei wel met firewire trouwens. Maar mLan is natuurlijk veel beter. ;)

Denk wel dat je voor deze schoonheid wel moet bloeden hoor. (na de G2 'ramp' doe ik geen uitspraken meer over prijzen. ;) )

Maar wie had er verw8 dat Yamaha met zo'n hip en trendy apparaatje zou komen? En nog eens vele varianten van hun concept digitale mixer/harddisk recorder en wat er mee te maken heeft op de markt brengen.

Trouwens wellicht ook wel interessant om hem aan je RS7000 te knopen als je live gaat. Nog meer knoppen om aan te draaien. ;)
 
Misschien wat off-topic maar
wordt die mLan nog een beetje standaard of gaat Yamaha er alleen vandoor?
 
Origineel geplaatst door Googol
Misschien wat off-topic maar
wordt die mLan nog een beetje standaard of gaat Yamaha er alleen vandoor?

Je ziet het langzaam wel veel meer opkomen, maar denk dat Yamaha gewoon niet doorzet. Misschien moeten ze te veel politieke spelletjes spelen om hun zin te krijgen of klopt er technisch iets niet. Maar wel dat elke nieuwe computer tegenwoordig wel firewire heeft dus dat voordeel hebben ze al wel. Er zijn niet echt alternatieven die hetzelfde kunnen bieden.
En qua OS ondersteuning gaat het ook nog niet vlot. In OSX zal het erin komen maar da's nog niet helemaal af had ik gehoord en Windows drivers zijn er al wel maar geen officiele van Yamaha (die ze al zo'n 2 jaar geleden beloofd hadden) maar met deze 01X zullen ze wel moeten.

En tsja dit apparaat is vooralsnog het enige die je metteen zonder 'gedoe' hot aan je computer kunt knopen en er mee werken. Ideaal voor homestudio's zou ik zeggen.
 
Origineel geplaatst door Kenny
Ja dat kan gewoon, no problemo!

alleen jammer dat hij pas het 4e kwartaal klaar is :(

het is eigenlijk gewoon een 01v maar dan klinktie nog beter, en via firewire (Mlan)
kun je in de toekomst units erbij kopen om je analoge inputs uit te bereiden.

verder is het een perfecte controller voor cubase,logic etc.

Er wordt mastering software bij geleverd, die native draait op je PC of Mac.
En alle instellingen van je software kun je over en weer opslaan in de 01X,

Dit moet en wil je gewoon hebben!

Grappig, lijkt me sterk dat hij beter klinkt dan een 01V en bovendien waarop
baseer je dat want hij is nog helemaal niet uit ?????? :confused:
 
Maar het mooiste is dat het ding waarschijnlijk rond de 1500 Euro komt te liggen.


Dus dan heb je een controller, een 24/96 audio interface (DUS INDERDAAD BETER DAN EEN 01V), een midi interface en ze doen er ook nog een aantal plug ins bij :)

Dan vraag ik me echt af waarom zo'n lelijk monster als de Digi 002 meer dan 3000 euro moet kosten.......
 
Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
Grappig, lijkt me sterk dat hij beter klinkt dan een 01V en bovendien waarop
baseer je dat want hij is nog helemaal niet uit ?????? :confused:

Hehe, de specs gaan er vet overheen maar dat hoeft niet alles te zeggen. Maar zou je denken dat Yamaha er 8 jaar over doet om iets te bouwen wat slechter klinkt dan een 01v? (niet dat een 01v slecht klinkt)
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Dan vraag ik me echt af waarom zo'n lelijk monster als de Digi 002 meer dan 3000 euro moet kosten.......

Nou verdomme, weer eentje... =(
Ik vind hem mooi... :D

Digidesign is toch altijd al wat duurder geweest. En eerlijk gezegd vind ik hem ook weer niet "te" duur. Denk dat de meegeleverde protools Le voor de meesten wel voldoende is. Je hoeft er dus geen sequencer meer bij te zoeken. En minder configureren aangezien PtLe wel op dit beestje afgestemd zal zijn.
 
Is dat ding tegelijk ook een geluidskaart (met ASIO drivers dus enzo), of moet je de uitgang ervan nog steeds naar je soundcard sturen?
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Is dat ding tegelijk ook een geluidskaart (met ASIO drivers dus enzo), of moet je de uitgang ervan nog steeds naar je soundcard sturen?

Staat het niet goed uitgelegd dan?

Nou ja, de interfacing gaat via mLan dus via een firewire van je 01-X naar je computer. En dan moet je dus wel een firewire aansluiting op je computer hebben, maar daar heb je ook PCI kaartjes voor. Kosten niet zoveel, 50 euro of zo.
En dan gaat het om audio en midi wat over die firewire gaat.
 
ja, sorry, wist niet dat een "audio interface" hetzelfde was als een geluidskaart. Bij de SB Live Platinum heb je bv. een kaart en een front-bay voor je inputs, dacht dat die front-bay dus een audio-interface was, net als dit en dat je hier dus ook nog een aparte geluidskaart bij moet hebben.

Is dit dan een alternatief voor bv. een RME multiface + Mackie control?
 
Klopt.

En tsja een geluidskaart is voor mij zo'n plat ding wat je in je computer zelf stopt. En als er dan 'zooi' buiten de computer blijft zoals kastjes ed dan is het voor mij een audio interface. Dus bijv ook zo'n usb apparaat. ;)
 
hmmmm als ie echt zonder problemen kan schakelen tussen alle applicaties dan is het een dream to come true en een bank die leeg zal moeten worden geplunderd. hoewel, een geluidskaart die duurder isdan mijn computer :-S das wel een investering (die ik best wil gaan nemen ;))
 
9ap_le.jpg

HMMM, ik hoop dat ie op mijn computer werkt..
 
Back
Top