noise verwijderaar nodig

:duivels: heb momenteel een "virtualizer pro" achter een jupiter8 staan :duivels:

:maffia:8o)moet kunnen*D:maffia:

Heb deze al lang, ruist niet en er zitten ook goeie dingen in

wow heb jij een jupiter8 :{

zolang de ruis niet afkomstig is van een defect zou ik er gewoon af blijven.

ruis kan namelijk veel oorzaken hebben, je zou moeten kunnen vergelijken met andere..

ikzelf gebruik enkel maar een gate (alesis 3630) als het echt niet anders kan (extreme distortion/overdrive lussen)
ruis zorgt voor een lekker relaxt sfeertje
 
Het is echt wel een defect,:geslaagd:

Het is alleen maar in de bias afdeling
De strings, en alle andere orgelgeluiden zijn normaal kwa ruis.

Heb gewoon geen zin om het te herstellen, en gaat een gate over en klaar is kees, spelen maar.

Komt later wel een keer ;-)

:biertje:
 
germanium diodes (1N34A bijv.) zijn er wel, maar dat zijn kleine glazen buisjes, met 2 pootjes en vaak ergens een groen of zwart ringetje rond 't glas.

Zoals:
digega104.jpg


www.banzaieffects.com en www.newtone-online.nl verkopen deze.

Ha dank je die zocht ik al een tijdje:okdan:
 
Heb gewoon geen zin om het te herstellen, en gaat een gate over en klaar is kees, spelen maar.

Komt later wel een keer ;-)

:biertje:

Met de gate onderdruk je dus geen ruis.

Je drukt hem alleen weg in stille passages (onder de attack grens). Daar waar signaal (/dus toon/muziek) is, ruist het nog even hard. Koop gewoon voor ca. € 35/50 een (oude) Behringer Denoiser (SNR 202, 2200 of 2000) en je bent echt van de ruis af.
Meer zeg ik er niet meer over. ;)
 
Ga gelijk zo'n denoiser ding aanschaffen,
€50 is nu ook de wereld niet :engel:

Tijdens het spelen is het geen punt, s/n verhouding is hoog genoeg
Alleen als ik even niet speel dal gaat de ruis in de smallstone het zeegolven achtig geluid maken zoals op jmj oxygene
das wel een keertje toff, maar ook niet altijd 8)

Thx

Vic
 
Goede beslissing, ik heb een SNR 2000 denoiser van Behringer en die rekent af met die ruis. Gebouwd als een tank. Niet alles van Behringer is rommel. Staat direct aangesloten op mijn Boss SE-70. Had ik die maar ten tijde van de opnames met mijn Solina SL-110 gehad, dan had die bak minder geruist, maar ach, dat heeft ook zijn charme...
 
Ga gelijk zo'n denoiser ding aanschaffen,
€50 is nu ook de wereld niet :engel:

Op marktplaats.nl staat er momenteel een in Nijmegen voor €30.
Het is een Studio Denoiser MK III (zwart/rood, zie ook ebay.de). Dat is de voorganger van de SNR 202, en schijnt nóg beter te zijn als de 1e zilver/zwarte serie.

En op 2dehands.be staat er een SNR 1000 voor €20. Dat is voor zover mij bekend de 1e niet meer 'Made in Germany' serie. Maar die zijn ook OK.

Verder kun je het beste ebay.de checken.

De SNR 201 moet je niet hebben, die is speciaal voor gitaar, en voor zover ik weet maar 1 kanaal (niet stereo dus).

Succes ermee!
 
Na dit topic heb ik een Behringer Multiband Denoiser SNR 2200 gekocht. De ledjes reageren prima, maar ik hoor werkelijk geen enkel verschil. Manual erbij en geadviseerde settings geprobeerd, maar nada. Iemand nog tips & tricks?

De KLH Burwen Research 1201A wordt alleen vanuit de US verkocht. De prijs verdubbelt met de verzendkosten, dus da's ook niet direct handig.

En ik doe niet aan VST's, dus heb een proper apparaat nodig voor redelijk geld.
 
Tips heb ik niet, behalve dat ik nu zelf een Behringer SNR202 over heb omdat ik een ruisende gitaar pre-amp weg heb gedaan. Ik heb hier in de studio 26ch denoisers (3x een SNR208 8ch en een SNR202 2ch) op de insert van mijn console en ze tasten het geluid niet aan, maar killen de noise/ruis wel perfect. Je mag mijn SNR202 komen testen en afhalen voor € 35. Deze werkt gegarandeerd. En Made in Germany. Nog het goede oude spul :-)
 
Back
Top