chroma polaris

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Hoi,

Chroma polaris

wat is een normale prijs voor een goed werkend exemplaar met wat krassen en overhaalde soft-touch buttoms
Is ie z'n geld waard?

Groetjes

Vic
 
Est. Value - $600 ( van vintagesynth.com) een chroma is eigelijk gewoon de goedkoopste arp die er is, wijnig mensen weten dat die eigelijk voledig gebazeert is op arp zijn plannen
 
De estimated values van vintagesynth.com slaan in de regel nergens op, in de eerste plaats omdat ze enorm gedateerd zijn. Nu lijkt het in dit geval nog redelijk, maar soms lig je echt dubbel over de richtprijzen die ze daar opperen. Zoek bv eens een Moog Sonic 6 op [200€] en een Korg MS2000 [750€].
 
ARP (Fender) chroma Polaris
Heb hem hersteld en onderhouden, speelt als nieuw.

13 jaar later, wat is hij nu waard ?
 
Dus 2k ongeveer 8)
Toch wel tof dat een bak waar je al jaren veel plezier aan beleefd alleen maar meer waard wordt.
Weet niet meer wat ik er voor betaald heb, te lang geleden?
 
Ik denk dat de Polaris meer historische / verzamelwaarde heeft dan dat hij het geld waard is voor muzikanten. Denk dat ik er wel 700 a 800 euro voor over zou hebben, maar de verzamelaars zullen dat m.i. zeker wel minstens verdubbelen. Als ik hem had staan en voor geld zou willen ruilen zou ik zeker niet minder accepteren dan iets van 1700 euro, zeldzame bak.
 
Ik dig de sound wel van de Chroma Polaris.
Heb er lang 1 gezocht, maar zou er niet meer dan 800 voor neertellen.
 
Afhankelijk van de staat denk ik inderdaad 1.700,- / 2.000,- ongeveer. Maar het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft; je zal er maar net jaren naar op zoek zijn....zo vaak kom je ze niet tegen.

Het lijkt mij een interessante poly-bak met een eigen karakter. De meningen qua sound zijn nogal verdeeld, het is geen synth waar iedereen direct lyrisch over is.
 
Back
Top