Tascam US-122 Audio/MIDI

US-122-sm.jpg

Midi en Audio in een klein boxje. Dat is wat Tascam ons wil laten kopen.
Natuurlijk met USB en toch wel bedoeld voor laptops.
Met drivers voor ASIO, WDM, GSIF and Apple Core Audio (OS X) is hij echt inzetbaar voor ieder medium

Opvallend is de XLR aansluitingen aan de voorkant, met pfantomvoeding voor mics. En dat is pas innovatief!

Met een prijs van rond de €250 een niet verkeerde keuze als het om audio/midi gaat.

meer info: www.tascam.com
 
Ga de spec effe uitzoeken...lijkt me een mooie
combi met een powerbook!
Was op zoek voor zo iets....

Thnx Bam.
 
jammer dat er maar 1 stereo output opzit
had graag 2 stereo outputs gehad maarja ...

maar ziet er wel retestrak uit
en die inserts zijn wel erg handig (FMR mee et voila )
dat dan wel
 
Lijkt mij op het eerste gezicht een prima kastje. En hoe meer USB-audio kastjes er op de markt komen, hoe goedkoper ze worden.

Midi en Audio over dezelfde USB bus, is dat al betrouwbaar, timing-wise?

Ik heb toch 'n beetje het gevoel dat ze ons nu USB-audio door de strot proberen te duwen, terwijl ze al lang weten dat ze volgend jaar hetzelfde doen met USB2 en FireWire.
 
Zeker een interessant kastje ja.

Wat me wel opvalt is dat ze niet met 24 bits te koop lopen dus vrees ik dat het gewoon een 16 bitter is. Maar geluid en midi. Ideale combo voor een laptop.
 
Ze brengen dan toch nog eens iets leuks uit, vond heel die fader/controller boxes maar flut die ze de afgelopen tijd uitbrachten.
 
Tsja, ze gaan een beetje Alesis achterna lijkt het wel. Gewoon dat het er goed uitziet. En hoe het klinkt is niet zo heel belangrijk. :)

Maar deze kastjes worden door Frontier Design ontworpen en door Tascam verkocht of zo. En volgens mij zijn dat een clubje geflipte hobbyisten die er hun werk van gemaakt hebben.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Lijkt mij op het eerste gezicht een prima kastje. En hoe meer USB-audio kastjes er op de markt komen, hoe goedkoper ze worden.

Midi en Audio over dezelfde USB bus, is dat al betrouwbaar, timing-wise?

Waarschijnlijk niet helemaal, daar tascam een optie heeft ingebouwd om audio uit te schakelen.
Echter voor recording op locatie is het een prima ding. Ik heb hem zelf gekocht en ben erg tevreden over de kwaliteit en specs.

Het enige wat ik jammer vind is dat ze gekozen hebben voor een robuust kastje (soort metaal legering), maar de draaiknoppen zijn daarintegen gewoon van kunststof. Beetje jammer..

Pro's :
- 48v phantom + 2x XLR
- Inserts _O_
- goeie THD
- USB voeding
- Driver

Con's :
- Plastic knobs ;(
- Geen digitaal uit.. (jammer.. moeten we de projecten uiteindelijk toch weer naar de desktop pc sluizen)


Al met al beslist een aanrader!
 
Back
Top