19 inch rack voor externe SCSI HD en/of Zip drive

aeroflux

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2006
Berichten
200
Locatie
Gouda
Hallo , ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ga optreden met mijn esi 4000 sampler en op dit moment gebruik ik een losse ZIP drive voor het laden van de banken.

Ik ben op zoek naar een 19 ïnch rack behuizing, waarin ik een SCSI HD kan monteren, eventueel ook een ZIP-drive. Op die manier is ie vast in mijn rack gemonteerd en hoef ik hem niet los mee te nemen.

VOlgens mij bestaat er wel zoiets, weet iemand wie dat verkoopt ? Of heeft iemand nog zoiets over ?

Groet van Aeroflux
 
Het zou mischien wel kunnen maar dit is wel behoorlijk aan de prijs.

Ja jammer is dat. Ik ken ook geen oplossingen die specifiek voor jou geschikt zijn; volgens mij kom je al snel bij de serverkasten uit. Je hebt ze wel goedkoper, maar die zijn dan meestal veel te hoog, te diep en te zwaar. Of te duur dus:erm:

http://www.ps4all.nl/winkel/Codegen-4U600-19-nPSU-zwart.html

Op marktplaats stikt het van dat soort dingen voor heel weinig geld.

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om zelf wat te klussen met zo'n oude kast of een simpele 19" shelf of drawer ofzo.
 
Hallo,ik heb zo'n 1 jaar geleden een 4 tal syndrives van synthax op de kop kunnen tikken
en wat zwarte scsi cdroms van Nec.Nu probleem is,dat ik deze nog eens moet nakijken en cdrom inbouwen,ik heb dit wat uitgesteld omdat ik nu toch bijna geen scsi drives meer gebruik,aan 1 syndrive heb ik genoeg.
Weet dat deze vroeger zeer gegeerd waren.
Zowiezo ging ik er dus 3 verkopen,moet er gewoon effe wat werk van maken ;-)
 
Deze foto is van het net gehaald,2 syndrives zijn met 1 bay voor cdrom en je kan er ook daarnaast een HD inbouwen.
3de heeft 2 bay's zoals op foto,je kan er inbouwen wat je wil,heb zelf ook interne jazz 2 gb drives liggen,maar moet allemaal getest worden :-)
 

Attachments

  • 0FDB95A7E3AD4DD89351F17478F1ABDF.jpg
    0FDB95A7E3AD4DD89351F17478F1ABDF.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 49
Goeiemorgen, bedankt voor de reacties,
tis inderdaad een idee om iets zelf in elkaar te zetten maar ik vind de naam synthex ook wel interessant. Ben wat gaan kijken, niet goedkoop in ieder geval maar natuurlijk wel een robuuste oplossing.
 
ik ben ook al tijd aan het zoeken.
@ronnyvalder, als je die 3 verkoopt
laat maar weten dan ik heb er wel interesse in
 
Ja,zowiezo ga ik er 3 verkopen,maar moet er eens de tijd voor nemen deze helemaal in orde te zetten,eigenlijk is het inderdaad als een pc,maar dan zonder moederbord.
Je hebt een 19 inch 2 units rackje met daarin een voeding en mogelijkheid inbouwen HD en
bay voor bv cdrom of jazzdrive,zipdrive.
Ik ga er dan zeer binnenkort werk van maken,ik dacht dat zo'n syndrive rond de 80 euro
ging als je deze tegenkwam.
 
Prodjuser 19 inch metalen inlay. Gewoon de boel op vastschroeven, lijmen, klittebanden of whatever. Kost maar een paar tientjes en werkt prima. Een 19" rackmount geval waar echt uitsparingen voor devices in zitten zijn veel duurder. Zelf optioneel frontje frutsen met zo'n inlay erachter is waarschijnlijk minder eenvoudig maar wel een stuk goedkoper en lichter
 
Laatst gewijzigd:
Ja,dit kan ook,maar dan heb je nog wel een externe scsi cdrom nodig en een externe HD.
Dan loopt de prijs toch ook weer op ;-)
 
Op ebay.de/ duitsland komen 19 insc rack scsi behuizingen met hd's regelmatig langs.
De laatste (van tascam dacht ik) ging voor 50 euro.

vaak staat er bij dat er alleen binnen duitsland wordt verzonden, maar als je het vraagt verstuurt 90% ook naar nederland. (meestal 15-20 euro voor zo'n rack)
 
Back
Top