Korg MS2000B/MS2000BR

MS2000B/MS2000BR (Toetsen en Rack versie)
De nieuwe B-versie is nu zwart met een XLR op het front plaat. De XLR ingang dient voor de meegeleverde microfoon met zwanenhals. Een nieuwe soundsset aangepast aan de recentste muziek trends en de vocoder-presets zijn direct voorhanden. Voor de rest is de MS2000B/MS2000BR identiek.
 
Is De MS2000B/BR dan meer zoals een microKORG?

Die zijn presets zijn ook meer naar de moderne dansmuziek gericht, en hij heeft
ook een gooseneck-microphone.

Is de polyphonie ook verhoogt?
 
Origineel geplaatst door Toon
wat een uitmelkerij is dat :stupid

idd... de MS2000/z1 is er nu in iets van 6 uitvoeringen...

en maar denken dat ie beter gaat klinken iedere keer... is gewoon kul Korg gebruikt telkens precies dezelfde soundengine :(
 
Ach boeie, die Presets kun je zelf ook wel maken, en de vetste sounds komen meestal niet uit de presets :D
 
Gisteren even gespeeld met de MS2000B op de Messe.

Mijn conclusie is dat er nog steeds hele leuke dingen mee te maken zijn en staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.

Vooral de mike die is toegevoegd en de Vocoder presets zijn héél bruikbaar.

Qua uiterlijk is er geen kont veranderd (op de stoere VC-20 mike look na dan)
 
Origineel geplaatst door Flatron
Afbeelding is er nog niet. Iemand naar de messe geweest? (Bam?) ;)

okee: hier de foto's:

DSC00001.JPG


DSC00002.JPG
 
Hmm... het is mij niet helemaal duidelijk.

Is dit nu precies hetzelfde als de MS2000, maar dan een paar nieuwe presets erin, een ander stekkertje en een nieuw stikkertje erop. Klinkt dan niet echt vernieuwend, of mis ik hier iets.
 
Ik vewachte eigenlijk ook dat ze met een andere type zouden komen.
Valt dat ff tegen! Ik hoop dat ze niet die hele (vituele) MS gaan uitmelken;
'n kleinere broer, 'n andere kleur, PC versie, etc.
 
Origineel geplaatst door STicKX
idd... de MS2000/z1 is er nu in iets van 6 uitvoeringen...

(

weet iemand hoe ik de versie van het OS bekijk? Op de korg site stond opstarten met: "To find your OS version hold the MOD SEQ and 5 keys while turning on the unit. The display will show My Version Is and two numbers. While they don't directly translate to 1.03, 1.04 if it has a 3 in it you have OS 1.03. If it has a 4 in it you have OS 1.04."
dit werkt bij mij echter niet.
 
bij mij werkte het eerst ook niet (dacht ik) maar het bleek dat ik iets fout deed...

wagff, ik ga even kijken... [loopt weg]

[komt terug]

ja het werkt hier wel, je moet de mod seq ON/OFF knop en de 5 uit de getallen rij onderaan gewoon tegenlijk inhouden terwijl je hem aanzet en dan zeg die in het begin heel even My Version is (in mijn geval) 04

succes
 
INDERDAAD, ik heb ook versie 04, dit houdt in dat ik echt moet updaten aangezien er versie 1.05 en 1.07 zijn verschenen.
 
vond de LFO al niet echt lekker werken........maar daar staat niks over op de Korgsite.
wel appr. midi sync problemen zijn dan opgelost.....en enkele andere dingetjes.
Korg adviseerd om met t laatste OS te werken......dus doen we dat maar he?
 
Back
Top