Reason 2.5 komt eraan!

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Reason 2.5 komt eraan! een hele vette update, die zich vnl. richt op het uitbreiden en verbeteren van de effect-modules. Wat is er nieuw?

* de RV7000 high-end reverb processor: reverb, EQ en gate

rv70000_460.gif


* de BV512 vocoder: van 4 tot 512 banden, zowel analoog als digitale karakteristiek....ook als superflexibele EQ te gebruiken

BV512_460.gif


* de Scream 4 sound destruction unit: een distortion module met 10 verschillende distortion/overdrive types en een EQ stage...

Scream4_460.gif


* de UN16 unison unit: ja unison, u weet wel, alles lekker vet! van 4 tot 16 detuned versies

unison_341.gif


* de Spider audio en CV/Gate splitter/merger: split of mix je CV/Gate en/of audio signalen voor modulaire flexibiliteit

spiders.gif


en wat gaat dit alles kosten? voor geregistreerde Reason 2 gebruikers: GRATIS!!! kijk da's nou mooi ;)

http://www.propellerheads.se/products/reason/reason25/main.html
 
Cool! 8)
 
Alleen de term 'sound destruction unit' klinkt al wreed. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Alleen de term 'sound destruction unit' klinkt al wreed. ;)

ik hoop dat ie ook wat "ronder" kan klinken..de originele distortion module in Reason vinnik niet echt goed.....volgens mij komt die 1op1 uit rebirth en is vast goed geschikt voor 303achtige dingen, maar voor het meeste werk klinkt ie niet echt super..... in reason2 kun je gelukkig wel de malstrom gebruiken om het geluid wat "op te warmen"/overdriven met meer subtiliteit, maar een effectje als VintageWarmer mis ik nog wel in reason.......ben erg benieuwd dus...
 
Het ziet er allemaal erg leuk uit... versie 2.0 heb ik zelf nog niet, maar het lijkt me niet onverstandig om nu te gaan investeren in een upgrade :)
 
en dat terwijl gebruikers van 1 zaten te klagen over de effecten, komen ze pas bij 2.5 :)
 
Origineel geplaatst door DeLoN
en dat terwijl gebruikers van 1 zaten te klagen over de effecten, komen ze pas bij 2.5 :)

ja al die mensen kunnen nu pas *echt* vette tracks maken..dat hun nummers kut klonken lag nl aan de oude reverb ;)
 
vooral die splitter lijkt me wel wat,`t wordt nu inderdaad tijd voor een upgrade vrees ik

a propos, hebben ze dit al gezien in die `reason zuigt`afzeik thread




groet vin




casio rules
 
ik mag niet in detail treden maar ik kan wel zeggen: oeioeioeioei mjammie LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!! DAMN!!
 
Erg mooi de sound-demo's op de site. Propellerheads gaat maar goed. Ik ben benieuwd of
er ooit een dag zal komen dat ook 3rd parties rack apparaten kunnen maken. Dan gaat het
hek helemaal van de dam. Maar tot die tijd ga ik zeker genoeg plezier hebben van de nieuwe
effecten!

Worden er ook nog verbeteringen/tweaks in de sequencer gestopt?
 
sequencer is volgens mij hetzelfde als in reason 2.... daar geen uitbreidingen/aanpassingen....

heb ook sinds kort de presets voor de nieuwe reverb/delay module RV7000... mjammie! niet door de minsten gemaakt: a Guy Called Gerald, Alex Kid (F-com) en een aantal producers/engineers die oa voor en met Bennie&Bjorn (Abba), Masters at Work, Sade, Babyface, Christina Aquilera, Britney Spears, Herbie Hancock, Brand Nubians, Prodigy, Leftfield en Youssou N'dour werken/hebben gewerkt...dat zegt wel iets over de kwaliteit van de presets......

Olaf
 
en dan zijn er nog mensen die zeggen dat Reason zuigt .... bah. Ik werk zelf al een tijd met Reason (niet de 2.5 maar wel 2) en moet zeggen dat ik er beter mee uit de voeten kom als met de gear van 2 vrienden van me bij elkaar. Nu komt daar ook een einde aan denk ik, want een van die 2 heeft al zijn zooi weggedaan en een rs7000 gekocht.

Maareh , oh ja , Reason 2.5 ljikt me zeer zeker de moeite waard. Ik moet ff w88 tot ik weer internet thuis heb (zit nu kostbare tijd van mijn baas op te snoepen, ughe ughe) en dan kan ik de update downloaden 8) 8) :D :D 8)
 
Origineel geplaatst door produx216
en dan zijn er nog mensen die zeggen dat Reason zuigt .... bah. Ik werk zelf al een tijd met Reason (niet de 2.5 maar wel 2) en moet zeggen dat ik er beter mee uit de voeten kom als met de gear van 2 vrienden van me bij elkaar. Nu komt daar ook een einde aan denk ik, want een van die 2 heeft al zijn zooi weggedaan en een rs7000 gekocht.

Maareh , oh ja , Reason 2.5 ljikt me zeer zeker de moeite waard. Ik moet ff w88 tot ik weer internet thuis heb (zit nu kostbare tijd van mijn baas op te snoepen, ughe ughe) en dan kan ik de update downloaden 8) 8) :D :D 8)

geen idee wanneer 2.5 uitkomt hoor, dus er is nu nog niets te downloaden...... denk dat het nog wel een paar weekjes duurt, maar het testen gaat erg voorspoedig
 
Ehhhmmm...... als je als grote naam lekker veel Lexicon presets hebt gebruikt maakt het toch niet automatisch uit hoe goed je presets voor een of ander software pakket is? Niet dat ik zeg dat het grote onzin is, maar volgens mij is het je blind staren op beroemde namen vooralsnog geen garantie dat het goed spul is. Dan zou je eerder als scepticus zeggen waarom het nodig is om op die manier je spullen (idg gratis) aan de man proberen te brengen.
Ik zou gewoon liever zelf over de kwaliteiten van het programma oordelen. :)
 
Back
Top