['ramp] -- debris (nieuwe cd, dark ambient industrial)

CS80

Stamgast
Lid sinds
10 april 2006
Berichten
256
Locatie
Bobbejaanland
Die gast alweer... ;)

Ik ben wel inmiddels een ouwe knakker die nog steeds van ouderwetse cd´s houdt in de eeuw van digitale downloads, dus ik heb een nieuwe "echte" cd (géén cd-r) uitgebracht die op 1 october aanstaande gaat verschijnen.

Hij heet "debris" en het is de eerste cd nadat ['ramp] is opgesplitst (Frank en ik hadden de afgelopen jaren nogal wat ruzie met elkaar maar dat is gelukkig inmiddels opgelost maar uiteindelijk leidde het ertoe dat ik met ['ramp] nu solo doorga). Ik was er een poosje bezig met het afwerken van de muziek omdat ik meerdere pogingen deed die me allemaal niet echt konden overtuigen. Het lukte pas in de zomer van 2008 de opnames aan te pakken, en begin dit jaar was ik klaar met het werk. Een vriend van mij deed de premastering met zijn API EQ´s en een paar Empirical Labs spullen, en het geluid is best mooi geworden (vind ik).

Muzikaal is het wat industrieel aandoende electronische muziek met ambiente gedeeltes geworden die geinspireerd is door het Ruhrgebiet in Duitsland en de industriele gebouwen en terreinen die er bestaan. Ik heb veel met ambiente field recordings gewerkt die bruggen slaan tussen de vier secties van het album ("skeletal", "debris", "bomber harris", en "skeletons"). Ik heb ondermeer met een PPG Wave Computer 360, een PPG 1020 met een PPG 350 Computer Sequencer, Mini Moog, Moog Prodigy, Prophet 5 en VS, Korg Wavestation, Mellotron M-400, Roland TR-808 en nog wat meer oude spullen gewerkt.

Je kan bij diverse distributeuren op het internet knipsels vinden om te beluisteren (bijv. www.groove.nl) en je kan de cd direct bij mij bestellen. Hij kost inclusief opsturen binnen de EU, Paypal enz. 17 Euro. Stuur me gewoon een privébericht als je belangstelling hebt.

Dank je voor het lezen,

Stephen.
 
Hier de eerste recensie (bedankt, Bert!):

[‘ramp] – debris
CD, Private Release, 2009
“Debris” is a deep, strong organic flavoured ambient journey coming in four sections. It’s composed solely by Stephen Parsick, as he and Frank Makowski parted ways a while ago. As Stephen explains, the outcome (for which he used basic tracks composed between June 2000 and January 2005 as a start) is based both on textural ambient soundscaping, ambient field recordings of steelplants, railway trajects, and factories at night, and grinding sequencer rhythms, so there’s most certainly an industrial/experimental edge to it all. Those familiar with his privately released cd-r’s know what magical, cinematic and dense vintage ambient music can be like. “Debris” once more sees Stephen treat his gear expertly, triggering some great analogue sequencer patterns in the tradition of Node and Redshift, next to offering crispy, multi-layered synth pads which he masterfully mixes with industrial, organic and minimal flavours and a whole range of effects.

Although I highly recommend “Debris”, I’d like to remind those familiar with the album “Ceasing to Exist” to keep in mind there’s far more rhythmic, edgier electronic territory and alienating soundscaping covered on this new release, which won’t be everyone’s cup of tea.

Bert Strolenberg
www.sonicimmersion.org
 
Hier alweer een recensie, geschreven door Phil Derby / www.electroambientspace.com (thanks, Phil!):

Ramp “Debris”
(CD 2009)
12 tracks, 76.06 mins

Debris continues where Oughtibridge left off, a great combination of dark ambient and industrialized Berlin school on steroids. Interestingly, most discs like to grab your attention early, but Stephen Parsick (now the only force behind Ramp) starts with the gloomy, dark shifting textures of “Rail.” Really, though, it serves as a lengthy intro to the main course, the nearly 14 fantastic minutes that are “Skeletal.” Fans of Redshift and Node absolutely must hear this stunning track. It is at turns edgy, moody, dramatic, and aggressive - an instant classic. The disc has great flow, going from active numbers like this one to the dark formless bridging piece “Girders” before rich, thick bass and gritty synths kick back in on “Wreckage.” After virtually abandoning sequencing for his foray into purely doombient releases, Parsick rediscovers the technique with a vengeance here, continuing seamlessly into “Pieces” and the title track. The album is divided into four parts of three tracks each. The third three-part epic reaches its peak on “Hamburgised”, another powerfully restless sequencer fest with rumbling pulsating bass. The fourth and final section is every bit as good as the rest. Debris is hands down the best, most potent electronic music album of 2009.

Bedankt voor jullie aandacht,

Stephen.



© 2010 Phil Derby / Electroambient Space
 
Voor iedereen die van electronische muziek houdt is de Electroambientspace website een goeie bron van informatie. Naast bovenstaande Duitser worden ook diverse Belgen en Nederlanders gereviewed en geinterviewd.
 
HEre´s a nice review, written by Archie Patterson of Eurock/USA (I especially like the Lou Reed bit ). Thanks for reading.

http://www.eurock.com/reviews/default.aspx

Ramp - DEBRIS (CD)
Of all the German electronic "bands" ['ramp] (in fact, one Stephan Parsick), stands out as one of the most conceptually unique and electronically powerful German synthetic music experiments. Their "doombient" sound is literally suffocating in its densely sculpted and deeply subsonic vibrations. In some sense ['ramp] seems gene spliced from Lou Reed's METAL MACHINE MUSIC, and inhabited with a primal pulse that pounds and pulsates relentlessly giving it a living breathing energy that at times overwhelms your system. Beyond ambient, it's more like the sound and fury of the future, after environmental pollution has been totally unleashed and the air we breathe has become saturated with sonic DEBRIS that makes us dizzy in the head. Warning - listening to this on headphones is not recommended.

Bedankt voor jullie aandacht,

Stephen.
 
Back
Top