Hardsid PCI eindelijk leverbaar

HSQPCI_small_col.jpg


na lang wachten is ie er dan toch eindelijk, de Hardsid voor op de PCI bus.

hijs alleen nog maar in de quautro uitvoering te krijgen, de single komt later.
de prijzen:
HardSID Quattro PCI without SID: 169 EUR

HardSID Quattro PCI without SID for existing HardSID/HardSID Quattro owners: 159 EUR *
HardSID Quattro PCI without SID for existing HardSID Quattro owners with ISA-PCI conversion: 129 EUR **
HardSID Quattro PCI with ONE SID chip: 189 EUR

voor meer hardsid info: De hardsid Website

als je er een gaat bestellen houd er dan wel rekening meer dat betalling alleen via westernunion kan, wat dus ook weer geld kost, plus dat je ook nog bezorg kosten heb.

als er mensen gaan bestellen is het het denk ik een stuk goedkoper als we dat gezamelijk doen. ik zelf gaat er heel misschien een bestellen(als me ma en pa ff niet zeuren en gewoon payen....).
 
Last edited by a moderator:
Yeeeee :okdan:

Eindelijk

Ik dacht al bijna dat ik 8 commerdore's voor nix had gesloopt
Ik ga er zeker 1 bestellen zodra ik het geld ervoor heb.
 
Als iemand ff kan uitleggen wat het precies is (waarom staat dat niet in de openingspost? :stupid)...
Gewoon een geluidskaart met een DSP-chip erop ofzo?
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Als iemand ff kan uitleggen wat het precies is (waarom staat dat niet in de openingspost? :stupid)...
Gewoon een geluidskaart met een DSP-chip erop ofzo?

Je kan natuurlijk even kijken op de website.....
 
Origineel geplaatst door oxoid
Je kan natuurlijk even kijken op de website.....
Van die site word ik ook niet echt veel wijzer, er wordt bv. nergens uitgelegd wat nou weer een "SID" is. Bovendien vind ik dat als er nieuws gepost wordt er best een nauwkeurige productomschrijving bij mag, ipv "er is iets nieuws, op de website staat uitgelegd wat het is".
 
Van de Website:

HardSID MIDI is the world's first MIDI environment for PCs featuring the legendary SID synthesizer chip. Its architecture and sonic capabilities are quite similar to what can be found in expensive professional synthesizers.

Today’s popular music styles are very much based on the sound of old synthesizers and musician's demand for new musical instruments based on old sound synthesis methods (like real analog synthesizers, virtual analog synthesizers, software-based analog synthesizers, etc.) is enormous, which is why these instruments have enjoyed tremendous success in the past years.
The HardSID MIDI provides all the advantages that made the SID famous without its main disadvantage: our soundcard has an extremely low noise level compared to an original C64’s output. In addition, we implemented additional useful functions you would normally expect from a regular analog synthesizer today.
 
Hardsit websiteHardSID MIDI is the world's first MIDI environment for PCs featuring the legendary SID synthesizer chip. Its architecture and sonic capabilities are quite similar to what can be found in expensive professional synthesizers.

Soms is lezen ook een uitdaging. ;)

En over die uitleg. Je bent een stelletje freaks onder elkaar die er niet zo snel bij stil staan dat er ook nog 'gewone' mensen zijn die dit allemaal niet volgen. ;)
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
Als iemand ff kan uitleggen wat het precies is (waarom staat dat niet in de openingspost? :stupid)...
Gewoon een geluidskaart met een DSP-chip erop ofzo?

nee een pci (synth) kaart die de commerdore sid chips als klank bron gebruikt.
 
Er is wel 1 grote con : je krijgt alles behalve de SID chips zelf !
Die moet je zelf gaan zoeken in 2de hands verkopen van C64's.

tja, aangezien de SID chips al meer dan 10 jaar niet meer worden geproduceert en de laatste stock ervan in de SIDstation's verwerkt zijn, zijn er geen SID-chips meer buiten degenen die in ouwe gebruikte C64's steken.

Zelf vind ik de sound van de gelijksoortige Yamaha AY chips die in de ouwe spectrum's, amstrad's en Atari ST's zitten, veel zaliger... Of de sound van de Gameboy-chip...
Waarom maken ze daar eens geen synth van. Die sound-chips gaan veel gemakkelijker te vinden zijn.

Ter info : Een SID-chip is gewoon een goedkoop IC'tje dat 4 analoge golfvormpjes tegelijk kan genereren net zoals de Yamaha AY-chips.
 
Origineel geplaatst door oli303
Ter info : Een SID-chip is gewoon een goedkoop IC'tje dat 4 analoge golfvormpjes tegelijk kan genereren net zoals de Yamaha AY-chips.

Boeit toch niet? Het gaat om het uiteindelijke resultaat imho. Als we alles gaan ontleden kopen we niks meer omdat het uiteindelijk simplistische rommel is ;)
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Boeit toch niet? Het gaat om het uiteindelijke resultaat imho. Als we alles gaan ontleden kopen we niks meer omdat het uiteindelijk simplistische rommel is ;)

pcies, afterall, meeste synths die ik heb kunnen maar 2 of 3 golfvormpjes tegelijk produceren.
 
Die geluidjes waren leuk op me C64 maar niet als PCI kaart in de pc...kom op heej! :frons: *demo's gehoord heb* :(
 
Als ik t dus goed begrijp, kan je op deze kaart 4 SID chips zetten?? (waarvan je er 1 mee kan bestellen?)

Heb namelijk nog 2 oude stoffige C64's staan ergens ver uit t zicht, met name omdat alle floppys, cartridges en tapes ontbreken of niet werken en ik er dus eigenlijk niets mee kan..
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Als ik t dus goed begrijp, kan je op deze kaart 4 SID chips zetten?? (waarvan je er 1 mee kan bestellen?)

Heb namelijk nog 2 oude stoffige C64's staan ergens ver uit t zicht, met name omdat alle floppys, cartridges en tapes ontbreken of niet werken en ik er dus eigenlijk niets mee kan..

jep.

als je er te kort kom moet je s op rommel markten kijken, regelmatig zie je daar c64's liggen, meestal is het dan nog goedkoper dan wanneer je een sid chip bestel bij bijv. die gasten van hardsid of bij andere speciaal zaken.
 
Origineel geplaatst door arnoldroelz
Die geluidjes waren leuk op me C64 maar niet als PCI kaart in de pc...kom op heej! :frons: *demo's gehoord heb* :(

de demos vond ik eerlijk gezegd ook niet zo geweldig, maar dat zegt helemaal niks...we weten allemaal waartoe een SID in staat is.
maaruh wat bedoel je eigenlijk voor de rest te zeggen?
 
"Latency up to 5ms" staat op de website, ... hmmm,dat klinkt weer zo negatief in mijn oren... ' up to ' - dus in het beste geval willen ze dus zeggen,hoeveel zou dat in de realiteit zijn dan ?
Ik heb enkel interesse voor zo'n hardsid als ie echt live te gebruiken is, ik wil die dus in mijn pc steken waar al een microwave PC inzit.

Alsook zou ik wel betere demos willen horen,ik weet ook wel wat een sidstation aankan maar van die demos van de hardsid site wordt ik nu niet echt wild.

Wel leuk om die oude turican song enzo nog eens te horen maar de dag van vandaag zijn die bliepjes toch niet meer zo bruikbaar, ik hoor liever die sound van de sidstation dat oa in Zombienation werd gebruikt...

Als ik er zeker van ben dat dat soort geluiden er live uitgetoverd kunnen worden dan ben ik mischien wel bereid om over te gaan op een gezamelijke aankoop... Als er iemand betere demos kan bemachtigen van de hardsid dan laat het me dan aub weten he ;o)

:okdan:
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Als je niet via internet wilt of kunt bestellen; Feedback is importeur van Elektron dus goeie kans dant ze ook dit ding gaan verkopen.

Elektron is absoluut niet hetelfde als HardSoftware, de fabrikant van deze kaart, dus die vlieger gaat niet op. Jje hoeft sowieso geen importeur te verwachten aangezien dit een vrij amateuristisch bedrijfje is (en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs slecht te zijn).

Ik ga toch lekker voor de uCApps midibox, echte draaiknoppen voor mijn SIDs :{
 
Back
Top