techno/house liveset (50 minuten korg ESX)

Hoi,

Ik vond het erg interessant om te luisteren, want ik wil ook richting zo'n set.

Volgens mij waren de samples nog niet zo bewerkt? EQ, Reverb en Pan?
De muziek op je myspace vind ik beter klinken.
Voor mijn smaak moet er soms gewoon een flinke break komen en wat meer spanningsopbouw.
Vond de tweede helft ook beter.

Succes ermee
 
dankje voor de feedback:)

2e deel waren nieuwere nummers, dus mooi dat je die beter vond, want dat betekent dat ik vooruit ga.

heb het rechstreeks opgenomen uit de ESX en behalve de voice samples alleen geluiden gebruikt die standaard in de ESX zitten (wel getweakt uiteraard:p). Mag idd wel subtiel wat reverb over de hele mix idd en zal eens kijken wat ik kan doen met de panning. Zal ook eens extra oefenen met opbouwen en breaks!

pas na deze opname heb ik mijn NL2 en MicroQ erop aangesloten en dat geeft me veel meer speling wat betreft toffe sounds:engel:
 
Respect voor de mensen die met een drumkit een complete liveset doen. Maar ben je van plan dit zo live te gaan doen? Waarom gebruik je geen softsynths en software?
 
was je aan de lsd?
 
Respect voor de mensen die met een drumkit een complete liveset doen. Maar ben je van plan dit zo live te gaan doen? Waarom gebruik je geen softsynths en software?
Eigenlijk had ik in de eerste plaats dit ding gekocht om eens te kijken wat het mij te bieden heeft, en ik merkte dat ik het een fijne en intuïtieve manier van werken vind. Toch heel anders dan dingen maken in Cubase

Ik heb nog nooit Ableton ofzo gebruikt bijvoorbeeld, dus geen idee hoe dat is. En als je daarmee werkt is een goede laptop met goede geluidskaart wel aan te raden denk ik? Eigenlijk was ik helemaal niet bezig met het idee om live muziek te maken (anders dan gitaar) totdat ik met de ESX begon te spelen.

Wil bv Ableton best nog eens proberen en kijken wat ik ermee kan. Nu eerst de uitdaging om live iets leuks neer te zetten met alleen hardware :engel:

was je aan de lsd?
haha nee, maar ik zou het best ooit willen proberen 8~
En trouwens, als dat je feedback is... is dat dan positief of negatief?
 
Mijn reactie was zeker positief, lekkere set!
 
Back
Top