patchbay

mcc

Ingeburgerd
Lid sinds
6 januari 2002
Berichten
37
Locatie
limburg
Hoi,


Vraag : Wat is een patchbay, en wat doet ie dan? (geen midi)


gebriuk je deze als je teveel instrumenten wilt aansluiten op je te kleine tafel zodat diverse instr. het zelfde kanaal krijgen ?
heeft deze een aparte voeding nodig of is het een dom ding om doortelussen en hoe dan met aparte kabels of met je eigen jackies.
hebb een behringer ultrapatch gezien met paralel aansluitingen ???
heeft iemand hier ervaring mee ??

Wij danken u
Mcc
 
bedoel je patchbay voor midi of audio?

Voor MIDI:
Met een patchbay schakel je verschillende midi-bronnen naar elkaar door zonder kabels te verwissellen.

voor audio hetzelfde alleen laat schakel je dus audiokanalen mee.

Ik gebruik heb voor synths die ik weinog gebruik, maar tock soms nodig heb.

Deze staan niet rechtstreeks op de tafen maar op de patch. De uitganen van de patch staan op de in van de tafen, en zo kan in synths, effecten of mijn cd, dat cdd md of weet ik veel 'erbijprikken'.
 
dat moet ik toch even tegenspreken, ken veel mensen die erg tevreden zijn met hun behringer patchbay..

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
dat moet ik toch even tegenspreken, ken veel mensen die erg tevreden zijn met hun behringer patchbay..

Yep, ik ben wel te spreken over de Ultrapatch Pro. Ik gebruik 'm om m'n synthjes en zo door te lussen naar m'n te krappe mengpaneeltje. Om dit probleem op te lossen kon ik voor weinig geld of een Behringer mixer met meer kanalen of een Behringer patchbay kopen. Dat laatste heb ik gedaan. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om m'n Spirit mixer te verruilen voor een Behringer mixer! :)
 
dat noemen ze sleutelklaar afleveren. (turnkey)

gr.
mz.
 
Bantam ?

Bantam ?

Ik was ooit met de heer Busca in Rotterdam.. alwaar wij een.. erm.. BBE 422A (?) kochten. De goede man had een heel verhaal over patchbays, normalled, half-normalled..

Hij had een paar patchbays staan van een of ander merk met een gestyleerde R als logo.. die werkten met zogenaamde 'bantam' pluggen. Iets kleiner dan een 1/4" jack.. en volgens hem 100x beter en betrouwbaarder.

Weet iemand hier meer van ?
 
Back
Top