Sony PCM-M10/B portable recorder

in Germania voor 333 te koop, zijn grotere broer PCM D50,
lees ik veel goede dingen over,
deze is wel iets minder kwalitatief, maar ook weer ff wat voordeliger.
ben erg benieuwd of het verschil veel uitmaakt.
hoop binnekort een testje online te vinden.
een AB vergelijk die ik vond tussen de PCM D50 en de R09HR,
was wel overtuigend voor de sony.
 
hallo hier flipp022
ik heb 2 keer een sony pcm-d50, en 1 keer sony pmc-m10, ik neem daar mee live concerten mee op,
met zelf gemaakt microfoons, de sony pcm-m10 doet zeker niet onder voor de sony pcm-d50,
het lijker er op dat het geluid van de sony pcm-m10, beter klinkt als van de sony pcm-d50,
met de zelfde microfoons, ik neem soms op met 3 recoders tegelijk, voor test van de microfoons,
zo kan ik het goed vergelijken, het best moet de opnamen klinken, van de microfoon die ik het hoogste draagt, mic 1 zit op een haar band op me hoofd, dus zit zo het hoogste, zo kom ik boven de mensen uit met deze microfoon, en zit dan aan gesloten op de pcm-d50, mic 2 zit in het voor zakje van me spijker jack, dus lager , er kun dan mensen voor me microfoon staan, en is aan gesloten op de sony pcm-m10, me laast opnamen , klinkt de opnamen van de pcm-m10 beter als van de sony pcm-d50,
microfoons waren gelijk, dus ik heb geen spijt van de aankoop van de sony pcm-m10,
ik gebruikt hem ook als afspeler, om dat die , het lang doet op de batterij's,
na 4 opnamens van 2 uur , en met het licht konstant aan, staat de batterij nog op vol,
er zit ook nog 2 stand voor de bas op , als je hem als player gebruikt, dus voor wat ik gebruikt
van de recorders, mis ik niets op sony pcm-m10, dus een zeker aanrader de sony pcm-m10.

groet flipp022

hier heb ik hem gekocht, de sony pcm-m10.

http://www.bax-shop.nl/recorder/sony-pcm-m10-portable-recorder/product-details.html
 
Laatst gewijzigd:
Hey hoi

heb je misschien ervaring met de mic input v d sony pcm m10 ... stereo ongebalanceerde minijack input :-/

wat gebruikte jij of gebruik je met externe condensator mics ?

Voor in the field, moet K op zoek naar een phantom bakje, dat uitgaat naar ongebalanceerd , ... van gebalanceerd naar ongebalanceerd gaat wel easy ... maar niet als er phantom op zit, dan moet je via transformator ( = omgekeerde passieve DI ) de impedantie rechttrekken en liefst phantom blockers naar ongebalanceerde stereo mini jack ... en dus moet je dan ook nog zien dat je je mic input v de pcm m10 niet naar de vaantjes helpt omwille v d phantom, daarom dus phantom blockers ...
maar is dus veel gedoe ... rompe slompe ... misschien had jij een elegantere oplossing ?

ivm elegant & all-in-one ben ik daardoor dus ook op zoek naar een sound devices oplossing !
 
Back
Top