[Pop/Gitaar] Guido Staps - Lost (Edit van Alan)

Alan

Fatty Fat
Lid sinds
22 juli 2004
Berichten
910
Locatie
Simpelveld
Naar aanleiding van de overwegend positieve reacties op mijn vorige track in deze thread ben ik ook benieuwd wat jullie van een nieuwere productie vinden. :)

De track is geschreven, gezongen en begeleid met gitaar door Guido Staps. :okdan:
Ik heb de vocals en gitaar met hem opgenomen en de rest erbij verzonnen.
De opgenomen gitaar klinkt hier en daar een beetje brak (volgens mij raken de snaren de klankkast soms), maar we hadden jammergenoeg geen tijd voor een tweede take. =(
De leadgitaar komt uit Omnisphere.
De leadgitaar op het einde is ook opgenomen.

track
 
Super! De drum klinkt hier en daar een beetje mechanisch. Ik heb daar niet zo veel verstand van maar ik vind ze een beetje dun en kil klinken :?
Maar een goeie zang en gitaar partij maakt dat helemaal goed. Die vent kan echt lekker zingen :okdan:
En niet te vergeten al die subtiele synth partijtjes, dat is echt goed gedaan vind ik.


een vraagje wat is het (zachte) synthje zo nu en dan, soort van gedubbeld met de piano? Lekker melancholiek geluid :)
 
Super vocals, en de mix is ook OK, er mist wat mij betreft een flinke dot bas. Qua song ben ik niet helemaal overtuigd...er zit een lekkere hookline in, maar die krijg je dan ook minutenlang om de oren, op een gegeven moment zit je bijna te smeken om een akkoordwissel of duidelijk refrein. Aan de ene kant vind ik het heel goed, aan de andere kant blijft het meer bij "potentieel" dan bij een "af nummer".
 
Heeft even geduurd voor ik reageer, maar de geboorte van mijn dochter had natuurlijk voorrang :)

loveyourjunos: de drums en baslijn mogen beiden wat meer bas en bodem hebben, ben ik het helemaal mee eens.
het zachte synthje dat je zo nu en dan hoort is waarschijnlijk de Nexus, het is een soort van viool-achtig geluid dat een volume envelope heeft, soort van tremolo, waardoor die maar af en toe door de mix komt.

stage73: wat bas betreft, zie hierboven. Guido heeft het nummer bedacht qua tekst en arrangement. Ik heb hier niets aan gewijzigd. Hij wilde graag de climax op het einde van de track, in plaats van, zoals meestal, in het midden. Ik vond het wel eens wat anders, maar anderen zullen het hierdoor inderdaad als saai kunnen ervaren. Ik denk dat het gevoel van de tekst en de sfeer de track meer dragen dan de akkoorden en melodie.

Nog andere mensen commentaar?
 
ik ben het wel eens met de kritiek op de songstructuur
vind het niet echt een liedje nog
de mix is nog niet zo lekker, de stem krijgt alles en de rest niks
kick ligt er dik bovenop maar snare is een beetje ielig dingetje
ik vind de zang ook steeds een beetj de zelfde intentie zelfde energie hebben
niet zoveel dynamiek ofzo en zou misschien her en der wat puntiger mogen
overall een beetje voorzichtig maar wel best potentie
 
Fjoesz: veel, maar bruikbaar commentaar. Guido had zelf ook nog wat opmerkingen, dus wellicht gaan we de structuur van de song aanpassen.
De overige punten die je aanhaalt zal ik zeker meenemen in de volgende mixdown!

dank :)
 
Back
Top