Ik heb even met Reason zitten spelen...

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
en het resultaat is te beluisteren in de DSF Sample Song DB zodra ik weer kan uploaden (ik krijg de foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden zodra ik op "Upload" klik). De track heeft een vrij simpele opbouw, maar het was dan ook meer om te kijken wat er allemaal met dit pakket gemaakt kon worden. De ingebouwde sequencer is niet echt gebruikersvriendelijk en daarom kan je Reason ook beter ReWiren met bijv. Cubase of Nuendo (ziet er ook heel goed uit). Dit heb ik gebruikt:

- 1 x Dr.Rex Loop Player
- 1 x Redrum Drum Machine
- 1 x Subtractor Polyphonic Synthesizer met daaraan gekoppeld de reverb en compressor effecten.
- 2 x NN-19 Digital Sampler

Zodra het bestand online is, laat ik het jullie weten.
 
Nee, het werkt helaas nog niet. Probleem zal dan wel aan onze proxyserver liggen, denk ik. Ik probeer het vanavond thuis wel even... Bedankt i.i.g., Twin-x!
 
Zo, even een nieuwe proxyserver ingesteld (bedankt voor de gegevens, krz) en voila! Het uploaden is gelukt, dus nu kan iedereen genieten van mijn Reason ontmaagding *D Oh ja, de track heet "Give It A Try".
 
Latin

Latin

Je hoort tegenwoordig steeds meer latin-invloeden opduiken binnen de dance. En ik moet zeggen, deze beat klinkt wel! Met een pakkende bassline en wat extra aandacht voor de lead/synth/pad kan dit een dijk van een nummer worden.
 
Weer zo'n goede opbouw en afbouw. Nu nog ff wat meer power in je song. (dus dooroefenen met reason) :)
 
Dank jullie wel! Ik ga zeker verder met Reason, want je kan hier gewoon echt schitterende dingen mee.
 
Yo Ralf,

Ik had gisteren naar jouw song geluisterd en punten EN commentaar gegeven. Maar ik ging daarjuist even kijken en mijn commentaar stond er niet op dus zal ik het hier even noteren:

Het viel me op dat je die REX-loop "congahatz" gebruikt hebt. Die heeft Marco Bailey ook gebruikt in zijn laatste song :)

Klinkt wel goed en inderdaad een goede opbouw maar er zit wat weinig power achter de drums. Misschien was dit de bedoeling? De laatste synth die je gebruikt is een beetje zwak... maar je kunt verschillende subs met verschillende sounds koppelen zodat deze krachtiger worden. Om zo veel mogelijk van Reason te weten te komen kun je best even kijken op de verschillende Reason sites. Hier zijn er al even twee:

www.reasonstation.com
www.reasonfreaks.f2s.com

Daar vind je zeer goede tips om je gebruik met Reason te verbeteren...

Nog veel Reasonplezier!!!

Greetz
 
Bedankt voor je constructieve commentaar en de links! Ik ga daar zeker even neuzen... Ik ben nu bezig met een industrieel klinkend hard house nummer in Reason. Hier ga ik echt even wat tijd insteken, zodat het uiteindelijke resultaat vol en krachtig klinkt.
 
Back
Top