Hulp/tips gevraagd

Komt ook nog eens bij dat binnen een bepaald budget het meer aankomt op wat vind je lekker wegluisteren/klinken, dan welk type of merk beter is. De stap van echt ruk naar budget valt mee...van budget naar goed is een stuk groter. Ook wordt soms het effect overtrokken van 'betere' monitoren aangezien belangrijker is hoe hoog je ze plaatst, hoever en hoe je zit t.o.v. je speakers, hoeveel troep heb je in je kamer staan, sta je met de speakers bijna tegen de muur of zit er ruimte tussen e.d Die zaken zijn belangrijker vaak dan de te verwaarlozen kwaliteit binnen een hele range speakers. En dat heeft toch meer te maken met kennis van zaken dan van geld aan spullen uitgeven.

Het stadium waarin de TS zit hoeft niet per se beginneling te zijn maar luisterend naar die track denk ik persoonlijk dat hij zich meer moet storten op de liedjes dan op de uiteindelijke sound. Een slechte track wordt uberhaupt niet gedraaid hoe goed de sound ook is. Begin bij het belangrijkste, de muziek, de track, het liedje, de vibe, de sounds daarna komt pas de 'sound'...en beginneling of gevorderd, mijns inziens is de TS nog niet toe aan de 'sound' Deze track kan al een stuk beter worden door elementaire dingen aan te pakken als sounds, hookline, beat, arrangement...daarna ga je pas aan de mix en sound werken
 
Alweer een goedeavond,
Ik heb helaas niet echt de tijd om op alles fatsoendelijk te reageren aangezien er wat meer gepost is.

Tja of ik me nou moet laten meeslepen door de koopdrang of niet, ik kan vind ik zelf, niet bezig blijven op mijn koptelefoon en prulspeakers is het nou ook net niet. Ik zal toch eens kijken of ik voor een fatsoendelijke prijs krk's kan halen. Al heb ik toch een vrij grote kamer ik denk niet dat ik echt sterke monitors nodig heb, ik luister uit principes al nooit te hard mijn muziek en wil dat zover mogelijk ook zo houden.

Ik heb wel al eerder veel en heel aandachtig geluisterd naar muziek, ik had toen al enorm veel dingen die ik me afvroeg, maar dit was in de tijd dat ik voornamelijk hardcore maakte en luisterde. Ik ben pas een paar maanden langzaam aan dance gaan maken omdat ten eerste hardcore niet bepaald mijn type mensen trekt en ik nu pas de rust kan nemen voor rustigere muziek te maken.

Ik moet zeggen dat ik steeds stokte tijdens het maken van een nummer omdat ik de kwaliteit van mijn klanken gewoon niks vond. Begrijp me niet verkeerd ik heb talloze keren over een tijd van 4 jaar een lekker geluid uit mijn synths proberen te halen maar het klonk me gewoon te 'goedkoop'.

Ik denk dat ik wel al vele fouten heb gemaakt, de voornaamste fout is niet echt een foute track o.d. maar het feit dat ik enorm snel weer aan wat nieuws wil beginnen en ik erg moeilijk de rust kan nemen om een hele complete track te maken (maar dan komt het verhaal van de goedkope klanken wel weer naar voren). Ik heb hierdoor honderden stukken variërend van 40sec tot 2-3 minuten en slechts een stuk of 6-7 complete nummers. Van de andere kant heb ik hierdoor wel enorm veel ideëen en vooral melodieën klaarstaan voor wat serieuze nummers.

Wel toevallig Yoozer dat je een Alesis monitor one had, die werd me door dezelfde persoon aangeraden die me geloof ik ook een 1212m aanraadde, al zal het vast niet hetzelfde type dan zijn geweest maar goed. Is de huidige versie eigenlijk niet aan te raden dan? ik geloof namelijk dat die niet bepaald duur waren.

Heb ff snel gecheckt, geloof dat het bij Venlo ligt he, dat is toch wel een flinke meevaller! Als dat mogelijk is zou het wel echt, écht enorm fijn zijn. Als je dit ook daadwerkelijk wilt, zal ik me wel eerst wat voor moeten bereiden denk ik dat ik wel wat duidelijke vragen heb. Maar goed het is verder natuurlijk aan jou ;)

Goed dat ik dan wel niet echt als echte beginner wordt gezien, want ik ben wel echt serieus bezig hiermee en wil dit ook echt doorzetten. Ik weet dan weer niet wat TS is, no offence maar ik geloof dat ik hier bbq heet:)

Tja over de liedjes zelf kan best kloppen, maar begrijp wel dat ik hier echt niet mijn 'beste stukje' heb gedropt, dit was het beste voorbeeld voor een stuk dat (voor mij) een duidelijk idee geeft, maar de 'kracht' mist. Zolang ik geen serieus geluid krijg lukt het me niet om me op een zelfde stuk te blijven focussen omdat ik mijn gevoel gewoon niet écht hoorbaar erin kwijt kan.
Ik hoop dat ik zo voor iedereen beetje duidelijk antwoord heb kunnen geven, zo niet dan lees ik het natuurlijk wel, ik heb helaas geen tijd om alles nog goed na te gaan dus vandaar.

Prettige avond verder en allen zeer bedankt voor reacties en hulp!
 
Back
Top