[Reggae] Train to Mandeville

Fles

THEMATIC
Lid sinds
18 januari 2004
Berichten
3.426
Locatie
Hoogeloon
Alweer een trackje gemaakt!

Stap maar in....:smeris:....The Train to Mandeville.... :peukie::peukie: :D


Enjoy!
 

Attachments

  • Train to Mandeville cut2.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 44
  • Train to Mandeville cut1.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 60
Laatst gewijzigd:
Wat ik jammer vind, en dat viel me bij je vorige track ook op, is dat je maar 2 accoorden gebruikt, zo onstaat er geen muziek is mijn mening.

Doordat je steeds naar het zelfde accoord veranderd en weer terugkeert worden de melodielijnen ook heel beperkt waardoor ik steeds ga zitten wachten op iets anders wat dan niet komt.

Verder klinkt het best leuk.
 
Point taken... :D
Maar het is jouw mening en zeker niet de mijne dat er met maar 2 akkoorden geen muziek kan ontstaan. Voorbeelden genoeg van geweldige tracks met een kop en een staart die toch maar 2 akkoorden hebben.

Maar terug naar mijn track, ik ben er zelf ook nog niet tevreden mee. Heb al ff een niewe versie gepost (cut2, in de OP) daar zit een extra synth in die naar het einde voor meer variatie zorgt. Op basis van deze nieuwe variatie ga ik de volgorde van de track nu helemaal herzien en dan denk ik dat er wel een leuke kop-staart vocal track uit kan rollen. Updates volgen in deze thread!

En ik hoor net ook dat de mix zeker nog niet je dat is.. Komt goed.:D
 
Hier is weer een nieuwe versie van deze track voor de liefhebbers. :P
Op en aanmerkingen zijn welkom!

:okdan:
 

Attachments

  • Train to Mandeville cut4,5.mp3
    4,9 MB · Bekeken: 44
De blazers kunnen veel 'puntiger' en ik zou de solo door een gitarist laten doen en ook een gitaartje voor de slag, omdat daar wat meer hoog in zit.
 
Ik moet zeggen, 2 accoorden kan inderdaad wel, maar dan moet de afwisseling niet 1 op 1 zijn zeg maar, heb de track nu even niet opnieuw geluisterd, maar ik weet hem nog wel.

Maar met 2 accoorden (wat ik soms ook doe) kan je beter dan gedurende een wat langere tijd het ene accoord aanhouden, en dan dat andere accoord hooguit 2 of 4 maten toepassen om weer terug te keren, heb zelf het idee dat dat beter werkt dan de hele tijd afwisselen.
 
Maar met 2 accoorden (wat ik soms ook doe) kan je beter dan gedurende een wat langere tijd het ene accoord aanhouden, en dan dat andere accoord hooguit 2 of 4 maten toepassen om weer terug te keren, heb zelf het idee dat dat beter werkt dan de hele tijd afwisselen.


Ik snap wat je bedoeld. Het kan allebei mooi zijn IMO. Wat je hier omschrijft zo is de track "Poverty" die ik hier lang geleden postte ook. (al heeft die in de refrein wel andere akkoorden dus is geen 2 akkoorden track)


:kroon:
 
Back
Top