Video en geluidbewerking

Laandodeman

Symfomaan
Lid sinds
20 juli 2005
Berichten
516
Locatie
Utrecht
Hoe plak je onder videobeelden een andere geluidstrack? Ik wil een youtube filmpje maken met een nieuwe track van ons bandje, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een tip?
 
Wat voor platform zit je? Op de Mac is iMovie uitstekend voor simpele korte filmpjes. wat meer profi is bijv. Adobe Premiere (Win/OSX)
Maar met Moviemaker van Windows moet het ook al kunnen.

Voor de rest zou ik je adviseren om een Video-forum te zoeken.
 
Ik denk dat het met Quicktime Pro ook wel kan. Zelf gebruik ik AfterFX, maar dat is misschien met een kanon op een mug schieten in dit geval.
 
Pfff, ff gecheckt, Soundforge kost meteen 340 euro.
Dat gaat me wat te ver. Er moeten toch eenvoudiger (freee/shareware?) oplossingen zijn?
 
in quicktime pro kan je ander audio eronder leggen.
open de video en audio track, selecteer al het audio en klik op de video player.
dan kies je 'add to movie' als het audio precies even lang is of 'add to movie and scale' als het in de lengte van het video gepast moet worden.
 
Geen fancy multitrack shit, maar daar vroeg TS niet om six : P
Heel simpel je eigen soundtrack onder een video knallen kan zekers te weten met Vdub... :)

[edit] onder features op de site: Remove and replace audio tracks without touching the video.... dat en ik heb het zelf al eens vaker quick en dirty gedaan met Vdub :D[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Heb een leuk programmaatje gevonden MPEG Video Wizard. 30 dagen try out voordat je moet kopen. Prima geschikt om te knippen en plakken met video en audio.

Valt alleen nog niet mee om een studio opname onder een live opname te plakken....

Volgende keer toch maar een clicktrack aan de drummer meegeven :D

Bestond er maar zoiets als een videovariant van timewarping....:duivels:
 
Geen fancy multitrack shit, maar daar vroeg TS niet om six : P
daar hoeft ie ook niet om te vragen, dat heb je gewoon nodig... je moet toch kunnen zien wat je doet of niet dan? ...ik bedoel met 'multi tracks' dus beeld en geluid, want je moet een stuk geluid nutuulk wel op maat knippen/uitfaden etc zodat ie pcies onder de video past qua length...
 
Bestond er maar zoiets als een videovariant van timewarping....:duivels:

lol da's zo'n beetje 't oudste video FX wat er bestaat...
Slomo heet dat (van slow motion). Eigenlijk alleen mar je framerate omlaag doen. Dan kunnen de missende frames op en aantal manieren erbij worden "verzonnen":
Frames dubbelen, dissolves (fades) maken tussen de frames of, de modernste versie, via optical flow.
 
gewoon je filmpje in protools kwakken en daarna alles bouncen als quicktime 8o)
 
In Ableton Live kan je net als audio ook je video warpen en stretchen.

Kijk da's een goeie tip, ik heb nog een light versie liggen. Ik ga 's proberen en laat nog wel even weten of het lukt. :okdan:
 
Back
Top