Nieuwe Fairlight CMI 30A

Dit heb ik hier nog niet voorbij zien komen.... :erm: Laten we hopen dat het geen nep-actie is..

http://www.fairlightinstruments.com/

hier nog iets meer info:

http://failedmuso.blogspot.com/2008/11/fairlight-cmi-iv.html

en de reactie op mijn mailtje aan Peter Vogel:

Dear Fairlight enthusiast,

Many thanks for your recent email regarding the impending rebirth of the
Failright CMI.

The level of interest has been very reassuring, especially since I haven't
started promoting the product yet.

This email is just to confirm that I have received your enquiry, and have
put you on the mailing list.

I hope to be able to send you some further details of the new product within
the next week or so.

Best regards,

Peter Vogel
 
Last edited by a moderator:
Sja de prijs sla je wel ff van achterover en met alle respect maar ik vraag me af wat ik er nu mee zou moeten...
Fairlight is natuurlijk wel geschiedenis en het was ook een hele evolutie maar denk dat dit alleen iets zal zijn voor de puristen met een boerentiet met geld..
 
*Many thanks for your recent email regarding the impending rebirth of the
Failright CMI.*

Zit een leuke typfout in:)
 
En de "pre production mock-up" is ook gewoon een foto uit een oude folder. Die folder ligt hier nog ergens.
 
Ik ga akkoord met de reactie op het artikel in de 2de link.
Een "pure" emulatie is zeker niet genoeg (zeker niet voor die prijs), iets wat backwards compatibel is (dus oude sounds zonder al teveel geknoei nabootsen) met een ton aan nieuwe features zou wel interessant kunnen zijn.

Hoe kan het nu zo moeilijk zijn om ruim 20 jaar later oude hardware kosteneffectief na te bootsen met de technologie van vandaag ? We zijn er technologisch toch alleen op vooruit gegaan? 't is niet dat we aan kennis of technologie hebben verloren. I don't get it !
 
Crappy iPhone foto, maar deze folder dus, van de CMI II. Is geen pre-production mock-up van de "30A" dus.

Ze hebben er op de site wel een cd-rom drive in gephotoshopt (en erg slecht, want dat zou wel een erg grote cd-rom zijn...)

attachment.php
 

Attachments

  • fairlightcmiii.jpg
    fairlightcmiii.jpg
    217,7 KB · Bekeken: 125
t Is toch het aparte klank-karakter wat deze machine zo apart maakt(e). Vandaag de dag nog! Ook vraag ik me af of ook dingen als Page R (ingebouwde sequencer software) er ook bij zitten. Heb je dus een kompleet workstation onafhankelijk van de rest.
Dit plan van Peter Vogel blijft in mn gedachten.....En ik zet Peter Gabriel 4 (Security) even op......

hier hoor je heel kort alleen de Fairlight:

http://www.musicload.de/preview.ml?...=Bognermayr%2C+Zuschrader&ad=1&category=music

en hier meer info:

http://www.ghservices.com/gregh/fairligh/
 
*Many thanks for your recent email regarding the impending rebirth of the
Failright CMI.*

Zit een leuke typfout in:)

Hahahaha
 
:gaap: Erg slechte grap inderdaad. Ook al was het wel waar... wat zou je er dan aan hebben? Helemaal niets. Misschien ligt dat aan mij maar met een goiede computer, goede skills, en Kontakt kan je toch al heel wat meer :bekdicht:
 
Pot en pan hebben ook een heel aparte klank, en er valt wsl ontzettend mooie muziek mee te maken.
Zelfs de meest vooruitstrevende digitale technologie kan "pot en pan" slechts bij benadering nabootsen. Digitaal is immers altijd verlies aan dat wat tot het oneindige kan worden geanalyseerd. Zo ook met de überfantastische genuanceerde klankgolfjes geproduceerd door het fijnzinnig aantikken van een met anti-aanbak-laag uitgeruste pan.
Maar zou het ooit de bedoeling kunnen zijn om een "Rebirth of Pot and Pan" uit te brengen tegen absurd veel geld ?

Ik weet dat ik de zaak een beetje in het belachelijke aan trekken ben, en misschien stoot ik ook wel een aantal liefhebbers van keukengerei voor de borst, maar komaan, laten we niet blijven aanmodderen in het verleden, er staat genoeg aan moderne equipement op ons te wachten.

En dit gezegd zijnde door een enorm grote 80's fanaat.
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad. En de echte fetishisten kopen gewoon een echte tweedehands CMI II. Die zijn goed betaalbaar inmiddels. Moderne hardware in een CMI II behuizing is toch een beetje nep.
 
Nou, van mij mag de Synclavier wel terugkomen! En als die 5k zou zijn, dan zou ik ervoor gaan!
 
Mooi om Crisis weer live terug te zien maar met name Simon Philips speelt hier een stuk rommeliger dan in Ahoy in 1984. Dat was pas een volmaakt geslaagd concert.Het geluid van de sequence komt uit een Oberheim en de koortjes uit de Fairlight. Ik kon het hier niet goed zien maar tijdens de Discovery tour in 1984 had Oldfield twee Fairlights in gebruik. Het blijft een klassieker en 5.000 dollar is in vergelijking met vroeger betaalbaar, maar naar huidige maatstaven aan de prijs.
 
Back
Top