EMU Vintage Keys Keyboard

EMU Vintage Keys Keyboard

De Vintage Keys heeft een soundset van 32mb met de klassieke geluiden uit de jaren 60’ 70’ en 80’ met de synthese mogelijkheden van de proteus. Met de geluiden van o.a. Hammond B3 de Wurlitzer EP, Arp 2600… . Uitbreidbaar met drie Proteus Expansion ROMs. 64 stemmen polyfonie, 4 analoge outputs en realtime controle.

Prijs:US $795
 

Attachments

  • untitled-1 copy.jpg
    untitled-1 copy.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 149
maakt volgens mij geen donder uit welke van de xk serie je koopt. allemaal hetzelfde behalve de samples
flikker er gewoon een expansion naar keuze in en heb je die andere synths ook. [vintage/xk/pk etc]


maar hij ziet er wederom strak uit
 
Ik vraag met wel af hoe die synth's gaan concurreren met de VA's.

Ze zien er leuk uit en waarschijnlijk klinken ze ook heel er goed, maar om de een of andere reden is het toch net niet wat ik zou willen.

Het is natuurlijk wel een hele goede instapsynth.
 
Voor dit geld vind je niet een VA met 64 stemmen! En met zo een breed scala aan sounds. Geen geld! Waar kan ik meer informatie vinden over dit prachtige apparaat? Op de EMU site heb ik hem nog niet gevonden. Groeten 8D
 
Origineel geplaatst door spriet2000
Voor dit geld vind je niet een VA met 64 stemmen! En met zo een breed scala aan sounds. Geen geld! Waar kan ik meer informatie vinden over dit prachtige apparaat? Op de EMU site heb ik hem nog niet gevonden. Groeten 8D

Idd. Vergelijk dit maar eens met een cs2x oid...die laatste komt er op alle fronten bekaaider af. En die expansiekaarten is natuurlijk grandioos: je stopt er zo de geluiden in van de Xlead of welke je maar wil.
 
Joepie. Weer dezelfde S+S synth in 'n nieuw doosje. Gaan ze voor 'n record ofzo?
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Joepie. Weer dezelfde S+S synth in 'n nieuw doosje. Gaan ze voor 'n record ofzo?

Volgens mij hebben ze dat al en verstevigen ze nu alleen maar hun positie. Ik snap EMU niet echt. Waarom 100 dezelfde synths uitbrengen. Kan toch ook met een basissynth waar je dan je expansieboard in kunt kiezen?
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Volgens mij sparen de meeste mensen toch door voor een VA!

Dat is ook maar omdat de VA synth tegenwoordig zo gehypt wordt. Elke persoon die met synths begint schijnt tegenwoordig persee een VA te moeten hebben. Alles wat niet analoog of VA is is nep en voor beginners / kleuters
:confused:

Tuurlijk is analoog of VA leuk. Doorgaans veel draaiknopen en veel mogelijkheden om je eigen geluiden te maken. Ik heb zelf ook van dit soort bakken staan. Dat wil echter niet zeggen dat deze superieur zijn aan een samplebased synth. Ten eerste kan een "normale" synth ook erg ver gaan. De sample die je als uitgangspunt kiest is zo te bewerken dat deze totaal onherkenbaar wordt. Ten tweede halen veel mensen een VA in huis en gaan dan als een gek patches van internet binnenhalen. In dat geval kun je beter een samplebased synth halen met klanken toegespitst op jouw wensen.

Ik vind dat je voor geluiden als piano's, orgels, etc. beter iets anders kan gaan zoeken dan een VA. Koop een VA alleen als je de basis in je hoofd hebt voor het opwekken van klanken. Wil je de tijd niet in dat leerproces steken koop dan geen VA. zonde van je geld.
 
Origineel geplaatst door Hazes
Volgens mij hebben ze dat al en verstevigen ze nu alleen maar hun positie. Ik snap EMU niet echt. Waarom 100 dezelfde synths uitbrengen. Kan toch ook met een basissynth waar je dan je expansieboard in kunt kiezen?
Eh, dat is het ook...alleen kan je kiezen welke kleur en 1e rom-set je wilt hebben als uitgangspositie. Dat geldt toch ook al jaren voor hun proteus-serie? Als het je alleen om de geluiden gaat is idd een sampler een optie, of als het je om het programmeren gaat een VA. Als je voor niet te veel geld een uitgebreide, kant-en-klare synth wil, met veel mogelijkheden (qua programmeren) veel beschikbare sounds en uitbreidbaarheid dan is dit toch best een aardig ding hoor.
 
Origineel geplaatst door bazziman
Eh, dat is het ook...alleen kan je kiezen welke kleur en 1e rom-set je wilt hebben als uitgangspositie. Dat geldt toch ook al jaren voor hun proteus-serie? Als het je alleen om de geluiden gaat is idd een sampler een optie, of als het je om het programmeren gaat een VA. Als je voor niet te veel geld een uitgebreide, kant-en-klare synth wil, met veel mogelijkheden (qua programmeren) veel beschikbare sounds en uitbreidbaarheid dan is dit toch best een aardig ding hoor.

Klopt idd wel bazziman, vind het alleen zo triest dat ze 'm telkens weer promoten als een nieuwe synth. :gaap: Word ik een beetje moe van.
 
Maar als ze zouden kunnen wees maar gerust dat de prijs een pak hoger zou liggen maar ik den niet dat ze nog in die positie zitten om zich dat nog te permiteren.
 
Hoe kunnen jullie nou een oordeel vellen over iets wat je nog niet hebt gehoord? Dat is toch het belangrijkste: hoe hij klinkt..
 
Origineel geplaatst door Hazes
Klopt idd wel bazziman, vind het alleen zo triest dat ze 'm telkens weer promoten als een nieuwe synth. :gaap: Word ik een beetje moe van.

Tja, marketing en promotionele activiteiten moet je natuurlijk ook niet al te serieus nemen. Persoonlijk vind/vond ik de proteus achtigen altijd net ff wat fijner klinken als de JV series. Beide kwam en kom je erg veel tegen in kitlists trouwens.
 
Back
Top