Usb Midi drivers op Windows XP met een Dual core?

Lid sinds
29 Maart 2005
Berichten
460
Locatie
Amsterdam
Hey! Ik heb sinds kort SP3 op mn windows bak geinstalleerd omdat ik em ff nodig had voor msn enzo. Nu heb ik mn mac weer terug en wil ik em gebruiken als host voor mn Modular (om de editor te draaien)
Alleen heb ik een probleem met mn midi interface. ik heb een hele simpele midi usb interface waar de drivers al inzitten, werkt op macosx prima gewoon plug and play
Voor dat ik sp3 geinstalleerd had werkte hij ook prima op windows. Maar nu noemt hij het ineens een usb audio device en soms een usb component device, en af en toe allebij :P
Dus bij het installen van de drivers pakt hij gewonen generic usb midi drivers niet omdat hij denkt dat het iets heel anders is

Nouja beetje kut uitgelegd :P

Anyways, ik had een oplossing gevonden. Daarvoor moest ik een aantal dingen uit het register verwijderen en dan zou het moeten werken. Nou niet dus :P ben gisteren de hele dag bezig geweest en nog geen success.
Tis dat ik momenteel geen windows cd bij de hand heb en daarom vraag ik hier even of iemand hetzelfde probleem heeft.

Nou iig alvast bedankt ;)

8D
 
Je kunt gewoon in apparaatbeheer, zoals het zo netjes in het Nederlands heet, andere drivers installeren voor de interface. Met andere woorden, ik vrees dat ik het probleem niet begrijp...?! :o:
 
Precies je begrijpt het niet :P
Dit is dus niet mogelijk! hij ziet de midi interface niet als een midi interface maar als 2 apparaten. Namelijk een component en usb audio interface, inplaatst van usb midi interface
Als ik via apparaatbeheer drivers probeer te selecteren worden ze niet geaccepteerd omdat windows niet snapt dat het een midi interface is
 
Een andere oorzaak kan ook nog zijn dat je tevaak midi aansluitingen verwisseld hebt.
Windows maakt steeds een nieuwe verbinding aan en na een bepaald aantal keren
doet Windows dat niet meer.

Download even USBdeview.

http://www.snapfiles.com/reviews/usbdeview/usbdeview.html

Met dit handige programmatje kan je zien wat voor verbindigen je hebt gemaakt en de boel opschonen. Heel handig.

Groeten
wim
 
hmm, meteen even proberen!
Edit: Stond wel vol, even opgeschoont maar zonder resultaat...
Jaren geen windows computer aangeraakt, en als je het dan wel weer eens doet raak je meteen gefrustreerd!
Nou zal wel een nieuwe interface kopen....
 
Laatst gewijzigd:
hehe, innige deelneming van een mede mac gebruiker hier :)


welk merk/type interface is het?
 
Back
Top