Music (mijn eerste track met zanglijn van oud disconummer)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Hoi hoi,

Ben sinds ruim een jaar ingeschreven op het synthforum en bezig met synthezisers te verzamelen en ideeën op te nemen in Sonar, heb hier heel veel tips en ook natuurlijk de nodige synths vandaan gehaald. Heb nu, ik mag wel zeggen een rijke verzameling analoog en digitaal spul en na tientallen ideeën te hebben opgenomen eindelijk een track weten af te ronden.

Alle drums komt uit Rebirth, via Sonar apart opgenomen, geEQed en effecten toegevoegd.

De gebruikte instrumenten:
Roland Juno 60, Roland Jupiter 6, Akai Ax80, Kawai Sx240, Siel Opera 6, Yamaha Ys100 (lately bas) een beetje Technics WSA1x percussie en de vocalen zijn van mezelf.

http://www.speedyshare.com/221584209.html

Bij gebrek aan inspiratie in het schrijven van teksten heb ik de zanglijn en tekst geleend van het heilige "Music van D-train". Maar als er nog forumleden zijn die ambities hebben in de richting van het schrijven van gedichten en teksten... Let me know.

Ciao...

Patrick
 
Een fijne baslijn, lekkere strings en een prima eerste mix. Ik vind het een mooi begin - al mag het voor mij zonder vocals! :engel:
 
De eerste 20 seconden bevatten al genoeg materiaal voor een paar nummers... je geeft meteen al je troeven weg, het leuke is juist om naar een nieuw element toe te werken en zo een arrangement op te bouwen.

Ik denk dat het best wat kan worden, maar het geheel mixt nog niet lekker en klinkt nog niet als een geheel. Als je daardoor heen luistert vind ik hem eigenlijk best leuk, heeft wel potentie.
 
Thanx voor de reacties. Ben me er bewust dat de het geheel nog niet lekker als een mix/geheel klinkt. Moet nog een beetje experimenteren met compressors ed. denk ik. Tips zijn welkom.

Had het begin juist een beetje als een soort intro bedoeld. Stam een beetje uit het disco tijdperk, als het begin maar knalt zeg maar. Is toch weer anders in house / trance, dat bouwt op. Randy kan het begin gelukkig meer waarderen maar moet toch nog effe sleutelen, ga ik kijken of ik een comprommie kan maken qua opbouw en intro. Trouwens lekkere tracks op jouw myspace/loveyourjunos. Die Microfunk is errug lekker. Disco en Acid goes together very well!!!
 
Laatst gewijzigd:
Thanx voor de reacties. Ben me er bewust dat de het geheel nog niet lekker als een mix/geheel klinkt. Moet nog een beetje experimenteren met compressors ed. denk ik. Tips zijn welkom.

Had het begin juist een beetje als een soort intro bedoeld. Stam een beetje uit het disco tijdperk, als het begin maar knalt zeg maar. Is toch weer anders in house / trance, dat bouwt op. Randy kan het begin gelukkig meer waarderen maar moet toch nog effe sleutelen, ga ik kijken of ik een comprommie kan maken qua opbouw en intro. Trouwens lekkere tracks op jouw myspace/loveyourjunos. Die Microfunk is errug lekker. Disco en Acid goes together very well!!!

Dat vind ik nou leuk om te horen, dank je wel :)
succes met verder sleutelen :okdan:
 
Zoals eerder aangekondigd... enige verandering aangebracht naar aanleiding van de tips.
Tot gisteravond laat bezig geweest met het resultaat hieronder
http://www.speedyshare.com/312858822.html


- Heb het intro aangepast en aan de opbouw gewerkt
- De boel onderling anders ingeregeld qua EQ
- Hier en daar de zang aangepast

Voor mijn gevoel is het begin nu een beetje leeg, heb aardig wat geschrapt. De juno Arpeggio's heb ik laten zitten... Dat is zo lekker met de deur in huis vallen!!!
Heb geprobeerd het wat meer in elkaar te laten overvloeien zoals in dance / house tracks vaak te horen maar ik merk dat dat niet helemaal mijn ding is. Ik kies toch liever voor duidelijke afwisselende overgangen.

Uw mening telt!!! Kritiek, maar vooral tips op gebied van toonregeling/mix en compressie in het algemeen, zijn van harte welkom.
 
Laatst gewijzigd:
Damn, dit is lekker! Smul ervan! Als feedback (op music 2) heb ik voor nu enkel dat de reverb op ongeveer driekwart naar mijn smaak wel wat minder kan (beetje vermoeiend voor mijn gehoor). Thanks voor de track!
 
Yeah HOUSE!!! net als vroegah :P
Deze "formule" blijft lekker, lately bass met de 909 drums compleet met de rimshot roffels.
Cool man en die vocals vind ik er eigenlijk best goed bij passen, net echt zeg maar hahaha.

Cheers
 
Echt superheerlijk! Klasse. Laat hem op de plank liggen voor het geval er een revival komt. Of uitbrengen! Je hebt trouwens een supergoeie stem voor dance. Heeft iets weg van Colonel Abrahams
 
Lately!
Maar... die baslijn? die ken ik ergens van (sterk deja vu gevoel).
Toevallig laatst een topic geopend over MTV Partyzone, daar zou dit zo inpassen - ik vind dat geen schande :)
Lekkere arplijntjes (houk wel van), die vocalen, zelf gezongen? Niet verkeerd.

Ben je toevallig bekend met de 'Fresh-Fruit' en 'Essential elements' CD's van vroegah? :)
 
Thanx voor het positief ontvangen van de tweede mix.. tenminste ik ga er van uit dat het qua Eq nu beter is. Mix de boel op de Vxt 8 van Krk. Had in de eerste mix te veel laag gepropt, beukte wel lekker.. maar toch.

Ben niet bekend met de Cd's van 'Essential elements' ed. maar heb muzikaal gezien wel heel veel van de 80's / 90's meegekregen.. en dat is wel te horen denk ik. Heb toen ik jonger was een atari 1040st, wat synths en een 909 gehad.. allemaal weggedaan. Gelukkig heeft de tijd niet stil gestaan.. Wat hardware, een computer, een geluidskaart. Stop hierin je creativiteit en fantasie... De resultaten die ik hier voorbij hoor komen, op zich al inspirerend.. Dat was er vroeger niet, een forum waar je al je kennis over hardware en tips voor je productie kon vinden. Chapeau voor dit forum!!
 
toptrackie. danced de pan uit :)
De vocals in de intro van music1 vond ik er wel goed inpassen trouwens.
Maar dan was een "Yeahh-heeaahh"meer op zijn plaats dan "I dont know"

Desalniettemin een mooie vrolijke track.
 
Tijdje geleden deze track gepost.. bleek al snel daarna gewist te zijn bij speedyshare.
Heb laatste tijd wat tracks in de vorm van animatie filmpjes op youtube voorbij zien komen, wat het toch allemaal wel boeiender maakt.

Heb er vandaag maar eens werk van gemaakt.. Beetje tekst en uitleg van wat je hoort kan letterlijk en figuurlijk verhelderend werken.

 
Hey B.O.B.,
Klinkt absoluut lekker. Goed klinkende produktie ook! Je hebt een perfecte stem voor dit soort nummers.
Ik vind de beat, bassen en de arpeggio's waanzinnig klinken, het enige wat ik iets minder vind is de Siel... naar mijn gevoel zou een iets minder wollig geluid met minder galm lekkerder, scherper klinken... maar goed, een detail bij een verder absoluut gaaf nummer :halleluja.

Groeten
 
best wel lekker nummer zeg
 
Klinkt super goed Patrick, Heerlijk die SX240 en AX80.
De Lately bass is altijd ok. en leuk dat ik m'n opera6 weer eens hoor ;-)

Doet hij het nog steeds :-)?
 
erg erg nice, ben gek op dat soort warme pads en akkoorden, lekkere baslijn ook
 
Back
Top