Twee nummers in de database gezet

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Hi all.

Ik heb twee van mijn nummers in de song BD gezet en zit klaar voor feedback ;)

Het gaat om deze nummers:

1. Dark Territory
2. The first time

Grtz.
I-eye
 
Ik ben net even aan het luisteren naar "The First Time" en ik moet zeggen dat die intro wel erg saai is. Je hebt wel leuk gespeeld met de panning, maar om nou pas bij 2:50 te beginnen met een bass line... Het begin is dus niet echt sterk naar mijn mening. Bij ongeveer 4:40 lijkt er wat leven in de track te komen. Die strings op de achtergrond zijn alleen een beetje te zacht. De verandering na 6 minuten en 4 seconden is wel erg plotseling. Het blijft allemaal erg minimaal klinken. De synth die je daar gebruikt is overigens wel lekker en weer maak je goed gebruik van de panning. Helaas blijft de track een beetje op de grond hangen zonder dat ie echt opstijgt. Weinig interessante geluiden, geen spannende build ups en een vrij leeg arrangement zijn zaken waar echt aan gewerkt moet worden.

Sorry, maar ik vind deze track onder de maat. Maar, dat is natuurlijk gewoon mijn mening. Don't get me wrong...
 
Ik kan me wel vinden in je feedback! En excuses zijn niet nodig, mening is mening. ;)
 
Ik bedenk net een verklaring voor het lange intro: het nummer is gemaakt met iemand die houdt van lang inmixen; wellicht dat daar de lange opbouw uit naar voren is gekomen.

Het andere nummer al beluisterd?
 
OK, ik ben nu aan het luisteren naar "Dark Territory". Kijk, dit klinkt al heel wat beter! Lekkere overgangen, fijne synth lijntjes en mooie vocalen. Dit klinkt inderdaad donker en "Dark Territory" is dan ook een prima gekozen naam. Die dirty synth vind ik erg cool en die ontwikkeld zich ook heel erg mooi. Je maakt in de track heel veel gebruik van snare fills met crash cymbals, maar je moet oppassen dat je die niet te vaak gebruikt. Ik heb ook altijd de neiging om die heel veel te gebruiken, want het klinkt zo mooi en is zo makkelijk om te gebruiken :)

Goede track! Naar mijn mening veel beter dan "The First Time". Op sommige plaatsen mogen wat meer geluiden gebruikt worden zoals een lekkere bass line e.d. Dat maakt de track wat interresanter om naar te luisteren. Qua variatie zit het goed in elkaar en dat komt ook mede door de vele overgangen (al dan niet gepaard met snare fills en cymbals). Yep, een lekkere plaatje!
 
Back
Top